- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 128)
Mange bøtter vann.. (side 128)
sliter med alger i 96 litern, men den er nok litt overbefiska.. trenger å få de to siste akvariene i hus. brune og grønne alger på glasset, greit nok. noen av plantene er ganske bustete, ser ut som grønne palmer. trådalger antar jeg. egentlig ganske pent, hadde ikke vært for at plantene er penere :p
Postet 08.02.10 kl 21:41
egentlig lite som skjer, alt går sin vante gang. men jeg kunne hvertfall ta ut tallerkenen fra 96 liternn igår, rota flyter ikke lenger :p men noe er det oppi der. har fått det meste som fins av alger, og masse bøss på sanden. slammer, fyller på vann, mer bøss virvles opp. jaja. lurer om jeg skal omrokkere på mine planer og flytte mini adolfoiene til 375 når den kommer. de er jo hele 15 stykker, melanotaeniane har jeg bare ca 7 av.
Postet 09.02.10 kl 17:39
da har jeg kommet hjem fra oak's busstur til gøteborg. ble et par impulskjøp der, så nå må jeg bytte om på litt fisk... 5 små sae og 2 L239 ble med meg hjem. grovt omregnet kostet de mallene meg 610 norske, og de var god størrelse og i god form, absolutt ikke tynne. så selv om det er en baryancistrus håper jeg det går bra. for imorgen reiser jeg og kommer hjem fredag....
Postet 13.02.10 kl 21:59
Postet 13.02.10 kl 23:20
Postet 14.02.10 kl 01:30
Postet 19.02.10 kl 17:47
Postet 20.02.10 kl 17:16
har sett begge L239 idag, så det er liv i de. må skaffe noen huler, ser ut til at det er to hanner som begge liker den ene rota... de jager hverandre litt. men de er raske til å stikke unna, så ingen skader.
sae'ne ser ikke ut til å riktig ha forstått hva som er jobben dems, trådalgene har ikke blitt færre :p
sae'ne ser ikke ut til å riktig ha forstått hva som er jobben dems, trådalgene har ikke blitt færre :p
Postet 20.02.10 kl 19:58
Postet 21.02.10 kl 14:14
idag har jeg vært på krizoo. desverre var det bare en blåøyedame igjen, men det er nå bedre med 3 mannfolk og 2 damer enn 3 mannfolk og en dame... :p disse får og selskap av 6 stk pygmaeus.
har og sett l239 mallene på vift på en annen rot idag. har kjøpt to keramikkrør, så da burde det bli nok huler til alle :p
har og sett l239 mallene på vift på en annen rot idag. har kjøpt to keramikkrør, så da burde det bli nok huler til alle :p
Postet 22.02.10 kl 19:21
Postet 25.02.10 kl 20:09
Bare hver forsiktig nå da, så du ikke plukker ut en av sp c 126 da. Damene kan jo være litt ubestemelige i fargen innimellom vettu
Blir sikkert greit og fjerne noen og få større grupper av de du har.
Sp c 126 har jo en veldig spennende adferd da hannene har styrekkamper hvr de ligger side om side og prøver dytte den andre vekk. Dessuten har jo sjefshannen utrolig flotte farger, lett og se rangen på dem lissom.
Blir sikkert greit og fjerne noen og få større grupper av de du har.
Sp c 126 har jo en veldig spennende adferd da hannene har styrekkamper hvr de ligger side om side og prøver dytte den andre vekk. Dessuten har jo sjefshannen utrolig flotte farger, lett og se rangen på dem lissom.
Postet 26.02.10 kl 08:34
hehe, de er lette å se forskjell på :p c126 er 6 stykker og de skimrer i gull. cf elegans er mere grå og er 5 stykker. men du skulle sett da den siste c126'en kom i karet, etter å ha gått alene hos jrr i et par måneder. da jeg slapp den ut datt den rett på bunn inntil frontglasset, og beveget ikke ett gjellelokk. så etter 10 sek gikk den i svart. mørknet totalt i fargene. sto der ca ett minutt før den freste av gårde :p
Postet 26.02.10 kl 16:13
lurer på om jeg skal bestille denne til 375'en min. den ser jo ganske pen ut, ikke altfor dyr heller. men jeg har aldri hørt om de der før...
Postet 01.03.10 kl 19:17
Postet 04.03.10 kl 20:47
Postet 05.03.10 kl 00:50
jeg har kjøpt min på ikea, og jeg vet om hvertfall to andre her inne med samme sofa... så det ville ikke vært en bombe :p
skal sette opp 20 litern min igjen. skal prøve å få yngel på beckfordiene mine. huene er rognstinne og alle 6 hannene er i mørke farger for tiden. sette en hann og en hunn i karet i 2-3 dager, så ta de ut og se hva som skjer...
skal sette opp 20 litern min igjen. skal prøve å få yngel på beckfordiene mine. huene er rognstinne og alle 6 hannene er i mørke farger for tiden. sette en hann og en hunn i karet i 2-3 dager, så ta de ut og se hva som skjer...
Postet 05.03.10 kl 00:54
Postet 05.03.10 kl 17:04
filterens virket det. nå er det full fres igjen.
igår kjøpte jeg også to c pygmaeus som har gått alene sammen med reker og kuhlii i butikken i ca et halvt år. de virker overlykkelig over å få selskap.
alle 8 er veldig aktive akkurat nå, men jeg tok å stilte opp styrken på filteret litt. ikke mye da blåøyene ikke liker altfor mye strøm, men de ser ikke ut til å misttrives akkurat. men coryene er overalt, lykkelig hypre :p
lurer ellers på om jeg skal fange all fisken jeg skal ta med på auksjonen idag og ha dem i noen plastkar med luftpumpe til imorgen tidlig. har lite lyst til å stå opp klokka fem om morran for å fange fisk :p skal jo uansett sette opp 20 litern og prøve meg på n beckfordi oppdrett der :p
igår kjøpte jeg også to c pygmaeus som har gått alene sammen med reker og kuhlii i butikken i ca et halvt år. de virker overlykkelig over å få selskap.
alle 8 er veldig aktive akkurat nå, men jeg tok å stilte opp styrken på filteret litt. ikke mye da blåøyene ikke liker altfor mye strøm, men de ser ikke ut til å misttrives akkurat. men coryene er overalt, lykkelig hypre :p
lurer ellers på om jeg skal fange all fisken jeg skal ta med på auksjonen idag og ha dem i noen plastkar med luftpumpe til imorgen tidlig. har lite lyst til å stå opp klokka fem om morran for å fange fisk :p skal jo uansett sette opp 20 litern og prøve meg på n beckfordi oppdrett der :p
Postet 06.03.10 kl 16:24
Postet 07.03.10 kl 21:21