Sissis våte drømmer (side 128)

Vet du Lisbeth; de to lakrisartene jeg hadde fra før spiser hva som helst de. Både deissneri og linkei
Arg!!! hmpf...
Jeg skulle bare ta et kjapt vannbytte i Godteskåla, men nei da...

Oppdaget to grenmaller inni hmf-filteret, og bestemte meg selvfølgelig for å få disse ut. Akkurat det var ikke noe problem, men for å komme til måtte jeg ta ut powerheaden, og etterpå fikk jeg pokker ikke festet den til slangen igjen! Denne har utblåset nede, slik at slangen ligger "under" bakgrunnen. og det var forferdelig kronglete å komme til.Etter voldsomt mye plundring, og filing av utblåstupp, så fikk jeg det endelig sammen igjen. Men da jeg startet det, så var det masse during. Dyttet filtervatt mellom pumpa og glasset, men lyden ble ikke borte, så da stoppet jeg den andre powerheaden, for å få arbeidsro. Stoppet og startet den første igjen, og så var det heldigvis greit. Men så skulle jeg starte powerhead nummer to, og da var selvfølgelig den død. Ut for rensing, og det er selvfølgelig en del styr, siden denne er koblet til UV-filteret. Ja, ja, det ordnet seg tilslutt, men nå er jeg fullstendig utkjørt! En ME-syk har ikke godt av sånt...

Men coryene syns det var veldig festlig med alt grumset som plutselig flommet utover karet, så aldri så galt at det ikke er godt for noe
Skal bare... Sjeldent at noe blir som en hadde tenkt... ;0) Kjenner meg igjen jah!!
God bedring iallefall!!
Takker for det Kamilla! Det ble litt bedre etter et lite glass vin og jordbær med vaniljekesam på. Håper kroppen snart slutter å "dure", så jeg kan gjøre et forsøk på å få litt søvn. Ble vekt klokka ni i dag morres (minst tre timer for tidlig) av en katt som brakk seg, så nå er jeg helt i ørska her
Bye, bye...
Som jeg har nevnt flere ganger, så er jeg drittlei lystoppen til Godteskåla. Den funker fint så lenge en bare skal fôre litt, men så fort man skal gjøre noe annet, så må hele greia av. Og den er tung! Ingenting å styre med for en med ME, og når den er av, så har jeg ikke lys til å se hva jeg gjør oppi der.

Men nå sier jeg endelig "ha det bra", og forviser den til kjeller'n, for ikke er den fin heller...
[External Image]
Ny lystopp!
For nå er jeg endelig ferdig med den nye lystoppen!
[External Image]
Om noen lurer på hva det lille vinduet i døra under er, så er det innsyn til lakris-baljen min. Straks skal det bli endringer der også, så "stay tuned"...
[External Image]
Toppen er laget av baderomsplate og hobbyplate, med pent listverk (rot fra loftet i garasjen) rundt. Lokket er hengslet på to steder, slik at jeg kan åpne bare en del for fôring og "småroting", og så kan jeg åpne hele for større arbeider. På innsiden er lokket belagt med speilfolie, og så har jeg brukt lysrørsett fra Glo.
[External Image]
Den nye lystoppen funker bra, for selv om det er de samme to lysrørene som er i, så er det mye lysere inni der nå. Og i stad såg jeg tre L129 på en gang; lykke

Var nok masse micro-orm som lokket dem fram...
Så skikkelig flott ut det der ,flink du
Den lystoppen ble veldig fin, og et smart system for å se hva man gjør. Irriterende å måtte ta av hele og ikke se noe.
Det ble kjempefint!
Du lager ikke sånne på oppdrag vel? *host*
Virkelig flott altså
Så fin den ble!! Mye finere enn min :0)
Øhm...Listverk jah, det var smart! Mon tro om min kan shines litt?? Hmmm... Nei...

Det der ble jo rålekkert!
Blir stadig imponert over hvor kreativ og ikke minst HANDY du er :o)
Dyktig du, det ble jo kjempefint
Flott lystopp og kar

Simen
Staselig ble det! Flink er du!
Manglende impulskontroll...
Tok en tur til Akvasia i dag, for å kjøpe 2-3 imbellis-hunner. Jeg har jo nå to single hanner som går hver for seg, og har bestemt meg for å samle ei gruppe i Godteskåla.

Hun i butikken fikk et svare stev med å få tak i alle, men fikk da tilslutt samlet dem i en kopp. Men bestemme kjønn på den stressa gjengen, nei det var vanskelig! Fikk et veldig godt tilbud på hele gruppa, og plutselig var en pose med 10 imbelliser med meg ut døra. Manglende impulskontroll? Neeeei da.....

På Akvasia har bettaene gått i et åpent frittstående kar, helt for seg selv, siden de kom dit i februar. Så derfor tar jeg sjansen på å droppe karantene her. Er jo UV-filter i Godteskåla også så...
[External Image]
[External Image]

Når jeg først holdt på med tilvenning, så flyttet jeg også den store super-rotdamen fra Godteskåla til Fødestua). Hun har blitt stooor, og trenger virkelig en mann snart...
[External Image]
Gratulerer med stor-innkjøp av Imbellis-damer, 10 stk. er jo en god gjeng, hannen som får disse må jo bli storfornøyd
Super-rot hunnen din var ordentlig rund og fin!


uaah, blir spennende å se hvordan disse tar seg ut i karet!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap