- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 129)
Mange bøtter vann.. (side 129)
Postet 08.03.10 kl 19:42
Postet 09.03.10 kl 07:00
Postet 09.03.10 kl 18:22
Postet 09.03.10 kl 20:54
Føler med deg, ikke noe kjekt når handelen ikke svarer til forventningene. Lykke til, og så håper jeg du får lett tak i ny varmekolbe - eller har en liggende! Andemat har jeg lykkeligvis blitt advart mot før det var for sent.
Fine coryer du har bilde av litt lenger opp. Hva slag er den siste av dem? lurer jeg.
Hvis Hornblad oppfører seg likt Limnophila sessiliflora, er den svært "sprø" og lett å flise opp i små biter ved planting. Men når den får stå i fred, er det ikke noe problem. Større opprenskinger gjør likevel at det er lurt å skru av pumpa og bruke fiskehoven til å fange planterester etterpå - er det slik det er, eller er den "suppe" og slipper biter også etter planting? (Greit å vite, tenker jeg.)
Fine coryer du har bilde av litt lenger opp. Hva slag er den siste av dem? lurer jeg.
Hvis Hornblad oppfører seg likt Limnophila sessiliflora, er den svært "sprø" og lett å flise opp i små biter ved planting. Men når den får stå i fred, er det ikke noe problem. Større opprenskinger gjør likevel at det er lurt å skru av pumpa og bruke fiskehoven til å fange planterester etterpå - er det slik det er, eller er den "suppe" og slipper biter også etter planting? (Greit å vite, tenker jeg.)
Postet 09.03.10 kl 21:14
den siste er en c pygmaeus, som fungerer fint i små kar da den ikke blir stor.
hornblad har ikke røtter, så den er best som flyteplante. er for det meste småplukk, skal slamme imorra og få opp det værste. fiskene i mallesuppa skal flytte til nye kar i løpet av uka, og inn skal mine to L239.
satte tilbake den gamle varmekolba, men den greier ikke å få vannet varmt nok, den er bare 25 watt
hornblad har ikke røtter, så den er best som flyteplante. er for det meste småplukk, skal slamme imorra og få opp det værste. fiskene i mallesuppa skal flytte til nye kar i løpet av uka, og inn skal mine to L239.
satte tilbake den gamle varmekolba, men den greier ikke å få vannet varmt nok, den er bare 25 watt
Postet 09.03.10 kl 21:26
Postet 09.03.10 kl 23:58
Postet 10.03.10 kl 17:10
Postet 10.03.10 kl 21:54
Postet 11.03.10 kl 23:08
da har jeg fått lånt ei varmekolbe til hornbladgrøten. den er på 50 watt, dobbelt av den jeg har der, håper å få opp tempen et par grader hvertfall. men fisken ser da ut til å kose vettet av seg i plantesuppa.
har mistet en stjernedanio, aner ikke hva som tok den.. en annen av de ser også helt rar ut. aner ikke hva som går av de, jeg hadde 15, mistet halvparten, kjøpte to på auksjon, og nå mistet en til... vannverdiene er der de skal være, de får mat... og om de syns de ikke får nok er det flust av kirsebærreker å jakte på. noe de ikke gjør da stammen bare øker og jeg ser masse smått :p til og med kampfiskmadammen jakter ikke de små. hun jakter de store :p
har mistet en stjernedanio, aner ikke hva som tok den.. en annen av de ser også helt rar ut. aner ikke hva som går av de, jeg hadde 15, mistet halvparten, kjøpte to på auksjon, og nå mistet en til... vannverdiene er der de skal være, de får mat... og om de syns de ikke får nok er det flust av kirsebærreker å jakte på. noe de ikke gjør da stammen bare øker og jeg ser masse smått :p til og med kampfiskmadammen jakter ikke de små. hun jakter de store :p
Postet 13.03.10 kl 14:53
Postet 13.03.10 kl 17:24
Postet 13.03.10 kl 20:30
Postet 13.03.10 kl 20:51
Postet 13.03.10 kl 21:00
Postet 13.03.10 kl 21:01
Postet 13.03.10 kl 22:24
egentlig er vel denne mer egnet da den har høyden jeg vil ha, og plassen den skal stå er 67.5 cm.. bare å drite i gulvlister akkurat her :p
eneste er fargen.. men den ser ganske lys og nøytral ut. ikke så dyp heller, det liker jeg.
eneste er fargen.. men den ser ganske lys og nøytral ut. ikke så dyp heller, det liker jeg.
Postet 14.03.10 kl 00:01
Postet 14.03.10 kl 10:14
Trist at du mistet L239 din. Så de hadde fått inn L239 hos Aquamanias. Prisen var ikke så ille heller
Postet 14.03.10 kl 13:06
Endret: 14.03.10 kl 13:07