1001 måter å søle vann på (side 13)

237: Sette en full bøtte med vann i hjørne av akvariet og håpe på at den ikke detter mens du snur deg etter slangen.. og splæsj! 10 liter vann på gulvet er gøy ja spesielt når det trekker seg inn under akvariebordet og du må flytte alt som er av reol og greier.

He he he he.. Her var det mye morsomt! 49-50 var de utroligste Jeg ler fortsatt, takk for gode detaljer! )))

#238:
Ved akvariebytte: Glemme at sverddragere er gode hoppere slik at man ikke legger lokk på bøtta mens man er opptatt med det nye akvariet. Utrolig hvor klønete man kan bli når man får panikk av å se en fisk sprelle på gulvet rett foran en liten baby som klør i tenna.. Endte med at jeg sparka ned en bøtte mens jeg stupte etter fisken Bøtta var heldigvis halvfull og uten fisk og krabbe men likevel...

ellers er det utrolig hvor mye vann armene klarer å dra med seg ut av akvariet... skjønner ikke hvor de flekkene på sofaen kommer fra :p

dilla
på gulvet rett foran en liten baby som klør i tenna..

En kreativ løsning på et søleproblem: Ha mange nok bleiebarn krypende rundt på gulvet. Bleiene absorberer det meste... ;D I tillegg kan man sy mopper på klærne til barna, og i tillegg feste mopper under sine egne tøfler... God ide, eller?
Aggi
[QUOTE=dilla]på gulvet rett foran en liten baby som klør i tenna..

En kreativ løsning på et søleproblem: Ha mange nok bleiebarn krypende rundt på gulvet. Bleiene absorberer det meste... ;D I tillegg kan man sy mopper på klærne til barna, og i tillegg feste mopper under sine egne tøfler... God ide, eller?

He he! Ja, det skulle jeg ha tenkt på før... Nå er hun så stor at hun aldri står stille, og da er liksom den effekten borte...men kanskje jeg skal feste et par _nye_ bleier under beina neste gang jeg skifte vann.. he he...i tillfelle...
Jeg tør aldri annet enn å ha et tjukt stort håndkle under bøttene når jeg tapper vann. Den slangetuten som skal NED i bøtta har det med å komme uttafor kanten så raskt jeg mister bittelitt fokus -he he. Parkett og vann passer dårlig sammen har jeg erfart (hvorfor jeg får lov av min samboer til å sette opp flere akvarier i stua er for meg en gåte...)
239: Stå på en kontorstol med hjul for å løfte en bøtte vann ned fra en hylle. det går som regel ganske mye vann på gulvet, serlig når katta blir skremt og skvetter. for da skvetter jeg også, og det blir noen liter ekstra på gulvet

Mvh: PK
240: Å ha treningsutstyr i samme rom som akvarie. For å "toppa heile driden" har man selvfølgelig ett videokamera på pulten for å filme dine superhero krefter mens man pumper jern.

Illustrasjonsvideo
241. Finne sommerfuglfisken død på gulvet om morgenen, etter å ha klart og komme seg ut av foringshullet. mamma ble skikkelig glad. verre for meg.
242.Løfte opp akvariets største rot, og ormefisken kommer glidende ned i handa di. Plask, der var rota tilbake i akvariet
dilla
[QUOTE=Aggi][QUOTE=dilla]på gulvet rett foran en liten baby som klør i tenna..

He he! Ja, det skulle jeg ha tenkt på før... Nå er hun så stor at hun aldri står stille, og da er liksom den effekten borte...men kanskje jeg skal feste et par _nye_ bleier under beina neste gang jeg skifte vann.. he he...i tillfelle...
Med et hint av ajax, så blir hun en hvit tornado...
Alexus
240: Å ha treningsutstyr i samme rom som akvarie. For å "toppa heile driden" har man selvfølgelig ett videokamera på pulten for å filme dine superhero krefter mens man pumper jern. [URLBLOCK1]

Åhh, nei så jævlig. det er akkurat sånne ting jeg ser for meg når jeg "drømmer" om fæle ting som kan skje med vann i glass...

Også den bøtta til slutt -yeah!
Kjetilv
[QUOTE=akvafil]232. Å tappe 30 liter vann fra karet over i en 25 liters kanne.. Lønner seg å titte på kanna innimellom..

Det kommer an på om formålet var å tømme karet eller fylle kanna. Det siste har du klart bra :P

Jeg synes han greide begge deler bra, jeg. Både å tømme akvarium og fylle kanna. Forøvrig hører dette også til blandt mine egne gjentagende tabber. Jeg greier å huske de karene jeg tapper vann direkte fra karene til badet (ned i do), og vannet jeg tapper inn i karene (eller, i det minste, jeg greier stort sett å huske det). Men når man legger til at man tapper vann fra et akvarium over i ei kanne i tillegg, da blir det kluss - og temmelig vått, selvsagt.
Når man venter gjester, og skal ta et vannbytte i siste liten. MENS man støvsuger!... :S
Det gikk heldigvis rimelig bra. Bare LITT søl...
Når man vanner plantene med akvarievann fra ti litersbøtte i hjemmesnekrede "bord" hvor det er plastikk i, men kantene har da brettet seg ned, noe man ikke ser før bøtta er tømt og det drypper på gulvet. Blir noen liter til slutt når man har vannet 7- 9 bord før man oppdager det. Skjer gjerne på 3-4 bord vettu.
245. Å holde en pose med 4 store snegler og mye vann i den ene handa over akvariet for så å putte den andre handa ned i posen for å få tak på sneglene og samtidig presse nedenifra med handa som holder posen. Når det i tillegg er saltvann er det veldig gøy å få halve vanninnholdet i posen på gulvet. Vannsølet stoppet noen mm unna en strøm-pad på den ene siden og et par cm unna kurven med nyvaskete klær.
når slangen som skal suge inn luft plutselig finner på og pumpe ut vann. når du ikke er tilstede. resultat er en delvis våt sofa og gulv, og 7 liter mindre vann i karet
Sanne
når slangen som skal suge inn luft plutselig finner på og pumpe ut vann. når du ikke er tilstede. resultat er en delvis våt sofa og gulv, og 7 liter mindre vann i karet
Den der er jo klassisk!
Det er derfor det finnes tilbakeslagsventil å få kjøpt, og det anbefales å plassere luftpumpa over karhøyde...
Shiramor
104: Fortsetter fiskeposevarianten: Har kjøpt fisk og skal frakte den i pose. Bilturen tar flere timer og fisken har pigger....

Burde ha skrevet hvordan jeg fikset problemet:

Det ble altså et par små hull i posen og vannet begynte å sive ut. Heldigvis stod posen i ei plastbøtte (med annen fiskepose).
Jeg stoppet på en bensinstasjon og fikk passelig lunkent vann for å ha i bøtta.
Så ved å ha samme vann-nivå på det i bøtta og det i posen så stoppet lekkasjen, og jeg kunne kjøre videre.

En sølemetode til (husker ikke om jeg har skrevet det før):
Feste bomullstråd til en gaffel med agurk (som ligger i karet).
La trådenden henge ned på utsiden. Dagen etter så ser du at tråden har virket som en veke og hevert. Det ble irriterende mye vann på treskapet og gulvet.
Heretter festes tråden i tverrbjelken under lyset.
Shiramor
Har kjøpt fisk og skal frakte den i pose. Bilturen tar flere timer og fisken har pigger....

En stor kulefisk som forsøker å bite seg ut av de doble posene i løpet av en times transport, duger også ganske bra.
Når du må redde din lille algespiser, fordi han har hoppa opp i pumpehuset, det blir søl! (5min. siden)
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap