Lisbeth sine småfisk :) (side 13)

He he, ja okey, jeg gir meg. Dragene skal få microorm! Bare ordet micro får det jo til å høres så forferdelig micro ut

Nå har det i lange tider vært diverse annonser på levendefor her på forumet, men når jeg for en gangsskyld får et innfall at jeg vil prøve noe så er det ingen som selger. Typisk Pytt, våren er like rundt hjørnet, blir vel en tur i skauen med bikkja snart på leit etter levendefor.
Her er det noen som selger mikromark på rubrikk. Virker litt kjennt det navnet
Tante Astrid
[URLBLOCK1]er det noen som selger mikromark på rubrikk. Virker litt kjennt det navnet ;)


Microorm har jeg fått tak i hos denne mannen men det var så mye rart av levendefor her for en stund siden som har blitt bortevekk akkurat nå..
Ja, jeg har startet en levendefor til folket/fisken-kampanje.
Jeg tror det er alt for mange fisker som fortjener litt småsnop uten å få det.
Jo fler vi er som har kulturer jo mindre er sjansen for at det plutselig ikke er noen kulturer å få fatt på.
Hadde bare noen solgt kulturer på vingeløse labfluer så hadde jeg blitt glad.
Humunukuapuaa
Hadde bare noen solgt kulturer på vingeløse labfluer så hadde jeg blitt glad.


Snakk med han høye mannen med aksang på Oslo city, han fikk jeg en kultur av for en god stund siden
Fikk satt i gang artemiaklekkeriet i går. Spent på om jeg får detta til!
Lisbeth
[QUOTE=Humunukuapuaa]Hadde bare noen solgt kulturer på vingeløse labfluer så hadde jeg blitt glad.


Snakk med han høye mannen med aksang på Oslo city, han fikk jeg en kultur av for en god stund siden

Vet hvem du mener, men var de fluene vingeløse?
Forkrøplede vinger, de kunne ikke fly. Men fyttirakkern de kunne kravle! Det er det værste jeg har vært borti, null kontroll over fluene når lokket kom av. VRIMLET ut som MAUR! Jeg liker insekter, men MAUR er det værste jeg vet. Kastet hele kulturen når jeg hadde gitt de siste fluene. Samboer måtte ta seg av matinga med disse -fiksa det bare ikke. Det irriterer meg at jeg er så pysete på disse fluene for fiskene digga selvfølgelig disse feite små insektene!

Da har jeg fått det riktige navnet på flyndrene mine. Phuhh, det var ikke den jeg trodde som blir 25 cm, men Brachirus harmandi som faktisk ikke blir mer enn 10 cm! DET var en stor lettelse

Men det spørs nå likevel om dette er fisk jeg vil drive med, den informasjonen jeg fant her var ikke så veldig oppløftende.. forhåpentligvis har jeg den ekte ferskvannsflyndra, men det har jeg jo tydeligvis ingen garanti for. Vanskelig i matveien, det passer bra jeg får microorm i dag og at jeg har satt i gang klekking av artemia.. så jeg får bare se hvordan det går. Hva slags vannverdier den skal ha står det ingen ting om.

Bilde av den her

Den ligger i fiskebasen, men ingen info eller bilde der. Jeg tenkte jeg kunne sende inn bilde jeg har av den, ser jo lett hva det er ha ha ha hvilken tror dere lettest blir godkjent i basen?
Interessant, høres jo ikke ut som det er klin umulig å holde den. Bare man passer på at den får maten sin. Vil tro at de stiller ganske langt bak i matkøen.

Ser at amerikanerne bare kaller slike fisker for såler. Her er en tråd med noen erfaringer.
Humunukuapuaa
Interessant, høres jo ikke ut som det er klin umulig å holde den. Bare man passer på at den får maten sin. Vil tro at de stiller ganske langt bak i matkøen. Ser at amerikanerne bare kaller slike fisker for såler. Her er en [URLBLOCK1].


Takk, den skal jeg lese!
Tatt en fridag i dag, de bytter ut hele calling anlegget i gården og må ha tilgang til leiligheta i hele dag. Kjedelig å vente...

Kom hjem i tolvtida på kvelden i går. Hadde brutt ut prikkesyke i karantenekaret. Den sykdommen utvikler seg jo veldig raskt så det irriterte meg at jeg ikke fikk hatt i medisin noen timer før. men det går nok bra, var kanskje 3 prikker jeg kunne se på hver fisk.

Jeg er visst ingen artemia-klekke-dame.. Nå har flaska stått og boblet i 2 døgn og ingen ting skjer. Må lese litt mer. Jeg brukte bare litt av den salt og egg blandinga, det ble vel for lite av det i forhold til vann. Bruker en halvfull 1,5L flaske
Jeg bruker å kjøre på med luftpumpe når jeg medisinerer, men den står jo opptatt i artemiaklekking. Men er det noen sak når man har powerhead, på den er det en luftslange med justering på. har skrudd den nesten helt opp så det bruser bra i karantenekaret. Smågeniale disse pumpene

Forresten, nå syns jeg artemian begynner å få et rosaskjær. Det må jo bety at de begynner å klekke likevel. Kult
Datan vår står oppe på hemsen, det er litt klønete for meg, jeg driver med ting nede i kåken og må opp hit for å sjekke nett og e-post. Hemsen er min samboers lille hybel så her står det bare masse gitarer og anlegg. Han lager masse musikk her oppe. Ikke alt som er min smak i musikk, men han er dyktig syns jeg: http://www11.nrk.no/urort/user/default.aspx?id=71919

He he, Sweet angel synger jeg også på. Jeg er absolutt ingen syngedame, men litt morsomt er det jo (Miz Liz, hi hi)

Mere musikk han har laget: http://www11.nrk.no/urort/Artist/finn/default.aspx
Huff, det står ikke bra til i karantenekaret. Dvs, det er kun en fisk som ser ut til å slite. Den ene sjokoladeguramien... har blitt helt falmete og rar. Selv om jeg hadde i medisin i går har det blitt flere prikker.

Midt i prikkehelvette driver I. Werneri med lek tydeligvis. Den fineste hannen har fått med seg ei dame inn i plante og mosekrattet. han flapper med finnene og er helt på tuppa. Hun stikker ikke vekk fra han så da er hun vel intressert. Det er en hanne til som prøver å være med på leken, men blir jaget vekk av den store hannen. Jeg vet ikke hvordan disse leker, må lese litt. Ja også må jeg nette etter engelsk bruksanvisning på esha exit, er bare på tysk i pakka. Det eneste jeg har klart å forstå er hvor mange dråper på antall liter..
Fant en side som tydeligvis har tenkt å oversette bruksanvisningene for esha til norsk. Vet ikke hvor lenge siden denne siden ble påbegynt, men foreløpig er det kun esha 2000 som er oversatt. Godt tiltak i allefall, spesielt hvis det kommer mer på denne siden.

Se der ja, Tropefisk lenker direkte til produktomtale på akvaforum, av frank Angell! Så bra da, søkefunksjonen er nede på akvaforum så den hadde jeg kommet til å brukt litt tid på å finne
Jeg har visst misforstått litt dette her med I. Werneri og liten munn. Jeg syns nemlig ikke de har så liten munn, feite mygglarver går jo rett inn men kommer også rett ut igjen. Jeg trodde det var fordi de ikke likte maten. Leste i et utenlandsk forum at det er svelget som er trangt, ikke munnen. Ikke rart myggen kommer rett ut igjen. I går spiste de cycklops, de ville ikke ha dagen før, men nå er de sultne tydeligvis. Gleder meg til å prøve microorm på de nå. Takk til Humunukuapuaa for at han overtalte meg til å prøve!

Dumt at jeg ikke kan gi mat mens kuren med esha exit går, det passet litt dårlig. Var veldig hypp på å få Werneriene til å spise nå...
Lisbeth
Huff, det står ikke bra til i karantenekaret. Dvs, det er kun en fisk som ser ut til å slite. Den ene sjokoladeguramien... har blitt helt falmete og rar. Selv om jeg hadde i medisin i går har det blitt flere prikker.

Huff, stakkars sjokkis. Hold ut!
Fant en nettside som en fyr har opprettet kun for I. Werneri! Da digger du den lille fisken. Her finner jeg nok infoen som er å finne om denne fisken -glad jeg fant og glad det finnes sprø folk der ute
Lisbeth
Da digger du den lille fisken. Her finner jeg nok infoen som er å finne om denne fisken -glad jeg fant og glad det finnes sprø folk der ute ;)


Kommer nok til å digge denne lille fisken du også. En klar kandidat når jeg skal lage "Mitt Oceania". Og det skulle ikke forundre meg om det er nettopp denne arten som får deg til å prøve på et oppdrett. Bernd har jo oppskriften. En liten utfordring ved oppdrett opphøyer bare gleden ved å lykkes desto mer.

Etter endret: Threadfinmania!!! der har du diagnosen.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap