Sissis våte drømmer (side 13)

Nå måtte jeg inn og lese Lisbeth tråd jeg også... jeg kjenner igjen følelsen av at oss midt-i-mellom ikke helt passer inn på en måte. Personlige tråder plager meg ikke, for jeg leser de stort sett ikke. Din er en av de få trådene jeg leser jevnlig, men nå kjenner jeg jo deg og jeg syns jeg er moro å lese fordi du har en så ekte glede og engasjement i det du skriver og gjør :o) Jeg var like glad i mine første guppyyngler som jeg er i green laser yngelen nå. Er det ikke det akvariehobbyen handler om? Å kunne glede seg over små og store ting, bli engasjert, lære noe nytt og det å "ha noe å gjøre" ?

Plussmedlem
Jeg har hatt en personlig tråd i en god stund selv, og har trives veldig godt med det. Noen ganger får jeg bare lyst til å gi opp..! Hvorfor er det så grusomt med disse trådene, da? La være å lese, ferdig med det!

Jeg vet at det er veldig mange nybegynnere som skriver om ting som.. kanskje ikke er så interessant for mange. Og forumet blir nok litt bomba, ja. Men du skriver interessant, Sissimor, så ikke gi opp! Ingen har klaget på enkelte personer!

Kanskje jeg ikke gidder mer, jeg heller.. kanskje gi opp hele akvaforum og holde alt for meg selv? Noe å vurdere.
Ikke miste motet og gleden fordi noen velger å stønne! I en personlig tråd er det jo lov å mene hva man vil. Og det er lov til å velge vekk lesestoff man ikke liker.

Å føre en slags logg over store og små hendelser er en av de store fordelene med medlemskapet på AF etter min mening, og jeg har i alle fall nytte av å bla tilbake i min. Personlig. For meg selv. Helt alene. Tanken på å overføre alt til pc'n har slått meg, men hvem orker å rekonstruere alt det der nå da? Med bilder og lenker til ting jeg ikke forsto til å begynne med? Og hvorfor, egentlig?

Ingen grunn til å gi seg nå, disse "gamle" (som er adskillig yngre enn meg, og tross alt ikke har holdt på siden Ålesund brant de heller) får ergre seg eller la være. Det er helt valgfritt :o)
Jeg må bare si at jeg synes tråden din er veldig underholdende
Begynte å lese den for et par dager siden og leste nesten hele greia i ett.
Som helt fersk nybegynner synes jeg det er spennende å lese trådene til både nybegynnerne, erfarne og de midt-i-mellom.
Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver

Det jeg skal frem til her er at jeg håper du vil fortsette å skrive i tråden.....og det gjør helt sikkert alle de andre som er inne og leser her også, det er jo faktisk ganske mange som følger med her
Hei Sissimor. Jeg kjenner deg ikke annet enn fra det jeg ser du har skrevet her på af.

Det første jeg vil si er at jeg sa meg enig i det Lisbeth skrev og jeg tolket ikke hennes utsagn som noe annet enn en oppgitthet over alle de nye trådene som er dukket opp under personlige tråder, med helt ferske medlemmer, så nesten ikke en gang har satt seg inn i oppstart av akvarium. Jeg har blitt oppgitt selv over alle disse, og jeg føler på en måte at vi som har kommet ett skritt lengre i hobbyen vår liksom faller litt i gjennom denne tilstrømmingen av nybegynnere. Vi drukner liksom litt i en overflod av nye personlig tråder som inneholder ja, du vet. Fortellinger om kampfisken i det lille karet, eller oppstarten av deres første akvarium.

Jeg sier ikke at de er "for dårlige" til å ha sin egen tråd, det jeg mener er at min oppfatning av hvordan dette forumet har fungert siden jeg ble medlem og min mening om hvordan det skal fungere ikke passer helt med det som skjer og har skjedd her inne i det siste. Altså, en helt subjektiv mening.

Og nå skal du høre: Det er enkelte personer her i livet man liker godt fra første stund, uansett hvordan man kjenner dem. For meg er det enkelte gjengangere her på af som jeg helst leser det meste av det den personen skriver. Du er en sånn. Det er måten dere skriver på som gjør at jeg får lyst til å lese, og liker det jeg leser. Og selvfølgelig hva dere skriver om, men det kommer i noen tilfeller i andre rekke. Jeg synes du skal ta det til deg

Og så vil jeg i samme slengen si at jeg synes det er en alarmerende tendens til å ville gi opp denne hobbyen ved motgang. Jeg kjenner litt på den følelsen selv. Hva er det som gjør at det er sånn?

Jeg kan forsøke å svare: For min del er det desiderte høydepunktet i hobbyen å få oppdrett på de artene jeg har. Når jeg ikke får det til kjenner jeg at hobbyen ikke gir meg like mye som den gjør når jeg får oppdrett. Et godt eksempel opplevde jeg i går. Jeg hadde gjort det jeg kunne for å få til et vellykket oppdrett på C. adolfoi. I går da jeg skulle se til eggene var samtlige mugnet. Jeg ble ikke så veldig lei der og da, men jeg kjenner litt på følelsen av at tiltakslysten forsvinner litt når man får en nedtur.

Et annet høydepunkt ved hobbyen min er å treffe på andre folk som har samme interesse som meg. Det gjør jeg ikke akkurat daglig for å si det sånn... En gang i mnd ved klubbmøtet vanligvis. Det gir meg ofte en skikkelig inspirasjon til å dra hjem i stelle med karene. Min klubb har ikke møte igjen før over nyttår. Kan være noe der også som gjør meg litt lei akkurat nå.

Et tredje høydepunkt jeg kan si er den følelsen du får når du kommer hjem fra jobb en ettermiddag, det er drittvær ute, og vet at du ikke har noe du må gjøre resten av dagen, og dermed planlegger å vie ettermiddagen til akvariestell Men denne henger mye sammen med de to ovennevnte. Man må jo ha giv til å ville ha slike akvarieettermiddager.

Det alarmerende er når folk vil gi opp på bakgrunn av ting folk skriver her på af. Og nå snakker jeg generelt. Driver man ikke hobbyen for sin egen interesse, hjemme i sin egen stue? Uten å bry seg om hva andre mener. Dette gjelder jo ikke det du skrev, men jeg synes tendensen er den samme. Hvis jeg kommer til det punkt der jeg synes hobbyen ikke gir meg noe mer PÅ GRUNN AV AF eller FOLK HER, så skal jeg i første omgang, som du nevner, prøve uten af og heller være litt "ensom" for å se hvordan det funker.

I den forbindelse vil jeg si at jeg kommer til å savne dine skriverier hvis dem blir borte. Hvorfor kan jeg egentlig ikke svare på. Og ta det til deg, er ikke mange her inne jeg mener det samme om En liten illustrasjon for det siste: Når jeg logger meg inn på af og ser hva som har blitt skrevet den siste tiden vet jeg veldig fort hva jeg kommer til lese av det og ikke. Blar gjennom de interessante trådene som det er veldig få av, og så klikker jeg meg inn til de personlige trådene. Her leser jeg de faste trådene jeg følger med i. Det er flere enn alle de andre trådene jeg finner interessant tilsammen!

Stå på og God helg! Jeg skal reise bort og besøke hesten min hos forvertene og dermed ha ei akvariefri helg, kanskje jeg får ny giv på mandag?
sissimor
Lurer på om jeg midlertidig skal legge denne tråden på is, og heller legge loggen som dokument på maskina. Ihvertfall til jeg eventuelt har noe "interessant" å skrive om. Var innom tråden til Lisbeth i dag, og fikk igjen bekreftet at de etablerte akvaristene er oppgitt over alle vi "nye" som absolutt "må" ha egen tråd... Jeg må ikke, syntes bare det var koselig, men nå syns jeg ikke det lenger.


Lisbeth her!

Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere, men fant ut at jeg bare må...

Kjære kjære sissimor, om det nå er jeg eller andre som kommer med sånne oppstøt så må du ikke ta det personlig. Jeg kom med en kommentar i min personlige tråd som jeg nå har slettet. Jeg skjønner at jeg har tråkket på noen tær og beklager det veldig. Jeg er ikke ute etter å skvise noen ut fra dette forumet i det hele tatt! Jeg digger engasjerte akvarister og du er en av dem! Jeg er innom din tråd titt og ofte og koser meg

Jeg har ikke rett til å peke på hvem som har intressante tråder eller ikke. Men jeg har min mening, og jeg klarte å legge ut min mening i min personlige tråd. Dumt!

At du i det hele tatt vurderer og kutte å skrive i tråden din pga ett surt oppstøt er jo helt på jordet. Har du ikke lagt merke til alle de andre som er innom tråden din jevnlig??

Vær så snill og fortsett med tråden din og hev deg over sånne som meg som kommer med oppstøt som dette.

Lisbeth
[QUOTE=sissimor]Lurer på om jeg midlertidig skal legge denne tråden på is, og heller legge loggen som dokument på maskina. Ihvertfall til jeg eventuelt har noe "interessant" å skrive om. Var innom tråden til Lisbeth i dag, og fikk igjen bekreftet at de etablerte akvaristene er oppgitt over alle vi "nye" som absolutt "må" ha egen tråd... Jeg må ikke, syntes bare det var koselig, men nå syns jeg ikke det lenger.

Jeg har jo ingen skjeldne, dyre fisker, har ingen vanskelig oppdrett, tar ikke flotte bilder, og ingen tøffe videoer. Er ingen plass for oss midt imellom her på forumet føler jeg. Nybegynnere er velkomne for å lære (så lenge de passer på å søke og lese før de spør), og de etablerte som kan masse spennende er naturlig nok basen her. Men vi som ikke er helt nybegynnere lenger, men som fortsatt har glede av de "kjedelige" fiskene, oss er det liksom ikke helt plass til. Kjenner at jeg mister litt gnisten...

Tor rett og slett jeg skal bruke forumet som et rent oppslagsverk framover, så får vi se...[/QUOTE



Trenger ikke ha så veldig spennende fisk eller vanskelige oppdrett.Ei heller flotte bilder og videoer for at folk skal ha lyst å følge med i en tråd. Det viktigste er at det er kjekkt lese hva en skriver og din tråd er det mange som følger med på(jeg og). Dermed må den jo ha noe for seg ,så ikke slutt er du snill.
Åh,nei! dette ble jo helt feil :(
Dette var virkelig ikke ment for å såre noen, så nå er det jeg som angrer på et innlegg...

En liten forklaring trengs kanskje her (forhåpentlig uten å virke for selvopptatt). Jeg sliter med utmattelse (ME), og har brukt akvariene og AF som positive innslag i en tung hverdag. Det går opp og ned, og på dårlige dager (som i går) går jeg kun inn på de faste trådene jeg følger. Siden disse gir meg mye positivt, mens andre tråder kan være noe negative. Ikke missforstå nå vær så snill...

Den følelsen jeg beskrev i går har jeg hatt lenge, og har egentlig lite med innleggene i tråden til Lisbeth å gjøre, det var bare dråpen. Trolig siden det dukket opp på et uventet sted, mens jeg var på mitt mest sårbare. Var i tvil om jeg skulle starte tråden min til å begynne med, og har lurt på å kutte den ut flere ganger før... Føler ofte at jeg ikke har noe "interessant" å bidra med :/

Kjære Lisbeth; jeg bærer overhodet ikke nag til deg, og skjønner hva du mener, så ikke bli lei deg er du snill. Jeg har satt stooor pris på deg her inne, og holder deg høyt. Dere "gamle traverne" er limet som holder forumet sammen, og en uhyre viktig kunnskapskilde.

Anna U. Engasjementet for akvariehobbyen har ikke gått ned i det siste, snarere tvert imot, men følte plutselig at AF sugde mer energi ut av meg enn det gav meg. "Filteret" mitt er ødelagt, så i dårlige perioder blir jeg trist av den minste ting. Og som sagt hadde jeg en veldig dårlig dag i går... Sukk...

Takker så mye for støtten fra dere alle sammen, og så får jeg se hva jeg føler for framover Morsomt at alle dere som har skrevet her nå har tråder som jeg følger fast ;D

Og så vil jeg legge til at jeg ikke skrev hverken det forrige eller dette innlegget for å få oppmerksomhet og skryt...
Trur du har mang som følge med tråden din ja. (æ å) så syns det va litt dumt da du skrev at du vurdert å slutt. Tenkt å legg inn et inlegg på det, men mang som svart før mæ gitt.
Lett å bli missforstått, sæli no på vintern, som e så mørk og kald. da e man sikker på at alt man si bli feil, å det bli rett og slett ekkelt å legg ut nokka, i frykt for at det ska virk negativt på andre. Å sånn e det. Det finnes folk overalt som ikke tenke før dem skriv, som e egoista og som alltid mene dem har rett. Men så har du også dem(dem ovom mæ) som faktisk klare å se ka du mene, og e her for å hjelp Du e jo ei så glad å bli jente! ikke rart folk har løst å hjelp dæ.
sissimor
Dette var virkelig ikke ment for å såre noen, så nå er det jeg som angrer på et innlegg... Den følelsen jeg beskrev i går har jeg hatt lenge, og har egentlig lite med innleggene i tråden til Lisbeth å gjøre, det var bare dråpen. Trolig siden det dukket opp på et uventet sted, mens jeg var på mitt mest sårbare. Var i tvil om jeg skulle starte tråden min til å begynne med, og har lurt på å kutte den ut flere ganger før... Føler ofte at jeg ikke har noe "interessant" å bidra med :/ Dere "gamle traverne" er limet som holder forumet sammen, og en uhyre viktig kunnskapskilde.


Er så enig! Legger til at jeg er helt fortvilet over enhver reaksjon av negativ art mitt eget innlegg måtte ha forårsaket, det var virkelig ikke meningen!

Jeg har tenkt litt på hvorfor vi er så ekstra tynnhudet her inne, enten vi nå er svake eller sterke i utgangspunktet. For min egen del tror jeg det har noe med det kreative å gjøre, det skapes i akvariene, blir litt hudløs. Legg til at livet og døden kommer veldig tett på, og at vi, som bryr oss veldig om hvordan fisk har det, vel ikke er de følelseskaldeste personene på planeten, kanskje? Må bli litt rabalder av slikt :o)

Så vi får fortsette med det positive, hente krefter i alt det vakre som skapes av oss og andre, og skrive når kløen kommer. Godt noen fant opp ordet unnskyld :o)
Nytt år og nye muligheter
Da har tiden kommet for å driste seg inn her igjen, for Linda & Ove hadde helt rett, det ble absolutt ikke det samme å ha loggen som dokument på pc`n... Og så oppdaget jeg at jeg begynte å lure på hvordan det gikk med de forskjellige, så nå skal jeg lese meg opp på personlige tråder. Med et kynisk skjold rundt meg, slik at eventuelle sure oppstøt preller av som vann på gåsa. Godt nytt år alle sammen
Dette har skjedd siden sist...
4. desember 2010: kjønnsforvirring?
Begynner å lure litt på at en av perleguramiene egentlig er en hann… Den jager både den andre og Henning, og lurer faktisk på om den øver seg på å lage bobler? Det er noen hist og her lengst til venstre i akvariet nemmelig. Og Henning sine bobler har ingen mulighet til å blåse dit, så…

Mens jeg funderte på dette, og studerte boblene, så jeg plutselig en liten strek som føk forbi. En yngel!!!! Ca 6 mm lang, og grå. Den kom fra høyre side, og fulgte bakgrunnen over til mosedotten bakerst til venstre. Så spennende!!! Men hva er det? Betta Channoides? Eller en Honninggurami? Håper virkelig jeg får se den igjen… Ble så glad at jeg måtte ringe Maren ;D

Og ved foring i kveld oppdaget jeg noen nye micro-platy i Rio`n. Arti! Tror kanskje jeg har sett hele 2 parringer mellom jegersnegler i dag. Det så egentlig ut som de prøvde å spise hverandre, men de gled etter hvert hver til sitt, så da var det vel parring? Blir spennende å se om det dukker opp noen mini-jegere etter hvert da…

5. desember 2010 Nye planter, og litt dårlig samvittighet
Var innom Wargtass fra AF i dag og hentet planter; 6 bunter vallisneria mini twister, noen pistia, og en dott javamose. Hadde ikke plass til alt selv, så får se om Maren vil ha noe. Ble veldig fint i Juwelen nå syns jeg, med mer vallisneria. Denne blir heldigvis ikke så høy heller. Rensket også opp i hornbladen, så nå ble det egentlig veldig lyst.

Tok vannbytte i Rio`n også, og da jeg slamsugde opp bøtte nr 2 oppdaget jeg at Borghild drev å fødte!!! Masse gjennomsiktige microer rundt henne. Fikk ganske dårlig samvittighet, og fortet meg å gjøre jobben ferdig. Slapp nedi noen dråper Liqifry som plaster på såret, og håper på det beste…

Fant ut hvor Kathrine Platy hadde satt seg fast de dagene hun var borte, for nå gjorde hun det igjen!!! Mellom bakgrunnen og glasset var det et sted akkurat nok plass. Fikk lirket henne ut heldigvis, og nå står det en anubias der. Mens jeg holdt på med dette var sommerfugl-frøknene meget nysgjerrige, og de smakte til og med på meg. Er det det man kaller ”håndtamme”?

7. desember 2010: Masse skum!
Før jeg gikk ut i dag, så jeg masse skum oppi hjørnet til Henning, og tenkte at nå hadde han vært skikkelig flink! Men da jeg kom hjem var det Gunnhild (eller er det Gunnar?) perlegurami som stod under redet. Henning stakkars ble jagd vekk, og prøver å lage et eget på venstre side av akvariet. Blir bare rarere og rarere dette, Perla blir jo også jaga bort… Boblene til høyre er mye mindre enn de Henning lager. Har ulike arter forskjellige bobler? Skal bli veldig spennende å se hva som skjer her framover… Har ikke sett Channy på lenge heller, men håper det bare betyr at han tygger. Bettina kommer i hvert fall ofte fram og hilser på, og ofte kommer hun ut fra dotten med gaffelmose, så kanskje Channy er inni der?

Ellers har Stjernedanioene som Maren og jeg bestilte kommet!!! Men siden Maren dessverre har snev av nitritt i karet de skal gå i karantene, så er de foreløpig hos Rune… Gleder meg veldig til å se dem

Edit: Tok en grundig titt i Juwelen, og fant Channy under den flate steinen. Og jo da; han tygger

8. desember 2010: skum + sand= tull
I alle dager… Gunnhild plukker opp sand fra bunnen og prøver å plassere den i skumredet. Det fungerer ikke, så nedenfor er det nå en skikkelig sandhaug. Pussige greier dette her. H*n jager Perla innimellom også, selv om hun stakkars prøver å være vennlig.

Henning stakkars fortviler han også; ikke bare har han blitt jaget bort fra favorittplassen sin, men Guri jager ham bort fra den nye plassen han fant seg. Det er jo plassen hennes det. Så nå prøver han å snike seg tilbake så fort Gunnhild ikke følger med, og Guri blir med. Tydelig at de har lyst til å leke der igjen, i det flotte skumredet, men det er ikke perleguramien interessert i. Bare surr det her. Skulle virkelig hatt et større kar til dem…

13. desember 2010: nam, nam artemia!
Vel tilbake etter 3 døgn borte fra fiskene. Ser ut til at alle har det bra, men jeg skal si de ble glad for frossen artemia! Litt sultne kanskje? Var spent på om det skulle gå hardt utover de minste ynglene, men det ser ikke ut til at det har vært noe problem. Får håpe det går fint i jula også, for da blir det flere dager uten mat…
Gunnar (blir bare mer og mer sikker på at dette er en hann) driver fortsatt og spytter sand i skumredet, eller prøver i hvert fall. Sandhaugen under har blitt stoooor….

14. desember 2010: vanskelige avgjørelser…
I dag har jeg luket både i Juwelen og Rio`n, igjen… Skal si det gror oppi der etter at jeg kjøpte 3 typer flytende næring. Byttet planteoverskuddet med 10 små reker fra Dina. Dette er forhåpentligvis kirsebærreker, men hun har dem sammen med grønnrekene, og ungene er jo så vanskelige å skille. Skal bli spennende å se…

Fikk en trist telefon fra Maren i dag. Hun har bestemt seg for å slutte med akvarier; og denne gangen er hun helt sikker… Sukk… Rune har jo 15 stjernedanioer vi skulle dele på, men nå tror jeg jaggu jeg må kjøpe alle selv. Da må jeg nok avbestille de svart/hvite krystallrekene jeg hadde tenkt å kjøpe… Så da slapp jeg like godt de nyervervede rekebarna i Asylet. Skal skaffe flere kirsebærreker til Juwelen fra Maren, for hun får dessverre ikke bruk for dem lenger. Skulle ønske jeg kunne kjøpe green-laserne, men har jo ikke plass (hulk), så nå får andre muligheten.

Ønsker meg veldig et hjørnekar på ca 80 liter på kjøkkenet, med tett lystopp. Hadde vært perfekt å putte platy-yngler i så fort det ble litt størrelse på dem, sammen med en ancistrus, grønnreker og lilla eplesnegler. Kanskje jeg får lov til det? Asylet er for lite ser jeg…

15. desember 2010: perle-skum
Perleguramien har laget et virkelig imponerende skumreir i dag morres, og i hele dag har han forgjeves prøvd å spytte i sand. Funker ikke i dag heller det gitt. Men i skrivende stund ble det faktisk gjort et godt forsøk på lek! Skikkelig spennende det her

Rekene ser ut til å ha det fint i Asylet; masse mat å mumse på! Ser ikke ut til at de største platyene gjør noe forsøk på å spise dem heller heldigvis…

19.desember 2010: julerengjøring og nye bobler
Tatt store vannbytter i Juwelen og Rio`n, og i morgen skal jeg ta et i Asylet. Skal nemmelig bort ei uke på juleferie. Min kjære skal fore fram til lille julaften, så da blir det bare tre dager uten mat. Satser på at det går helt fint…

Henning har tatt tilbake favorittplassen sin, og laget et flott skumrede i dag. Hadde vært spennende å se om det ble lek og yngel, men kanskje en annen gang? Perlehannen gav opp å spytte sand, så redet hans ble borte. Fint for Henning da ?

26. desember 2010: overgrodd Rio, og død sommerfugl…
Da er jeg tilbake etter ei hel uke borte fra akvariene mine, og jeg skal si Rio`n har grodd igjen! Helt mørkt oppi der, med hydrocotyle og cabomba over det hele.

Dessverre har Clive, den andre sommerfuglhannen, dødd mens jeg var borte… Trist det der, men hannene hadde jo vært voksne ei god stund da jeg kjøpte dem. Resten ser heldigvis ut til å ha det strålende, og det var ingenting galt å se på ham…

27. desember 2010: en yngel
Så en yngel i Juwelen!!! Den var på størrelse med en nyfødt Platy, men litt annerledes i fasongen. Jeg gjetter at det er en Betta Cannoides, og krysser alt jeg har for at jeg ser den igjen Har ikke sett den stolte far enda, men han er nok der et sted…

Tok vannbytte i både Juwelen og Rio`n, og luka masse! Fortsatt ganske overgrodd i Rio`n, men mye bedre… Og så så jeg yngelen en gang til


28.desember 2010: nye reker og snegler
I dag har jeg vært en tur på Tempe og hentet kirsebærreker, grønnreker og eplesneglebarn. Føreløpig går alle rekene i Asylet, men må tenke litt på hvordan dette skal gjøres etter hvert. Drømmer jo på sikt om å ha krystallreker der, men da må i så fall grønnrekene flytte til et annet kar. Men vi får se…

Hadde oppi de fleste eplesneglene i Asylet, men noen havnet i Rio`n, siden det var så mange av dem. De er etter blå/lilla foreldre, men er ganske grå/hvite selv. Håper det kommer seg med mineralstein i vannet. Hun jeg hentet de hos hadde den største kjempeeplesneglen jeg noen gang har sett; den var gigantisk!!!

Channy viste seg fram så vidt i dag, og jeg tror han tygger nå også… Kanskje jeg skal ta ut Bettina en periode? Hun kan jo være i asylet en stund kanskje? Hm…

29. desember 2010: manglende sommerfuglciklide og nye micro-platy
Finner bare den ene sommerfugl-damen i dag… Den andre ville ikke ha artemia i går kveld, så da ble jeg bekymra. Regner med at hun er død, så da har jeg mistet 3 sommerfugler på kort tid. Er det noe som heter ciklide-virus? Ingen andre fisker som ser ut til å plages med noe som helst. Sukk…

Men jeg fant mange nye platyer! Mac, den hvite, har født i natt/morres.

31. desember 2010: da var det bare en sommerfugl igjen…
I dag dukket beingrinda etter Kanutten opp, så da er det ingen tvil om at det er bare en sommerfuglciklide igjen. Knerten ser heldigvis frisk og fin ut, men vokser lite. Ser ut til at hun bruker det meste av tiden sin til å jakte micro-platy, men vet ikke om hun får tak i noen. Søt er hun i hvert fall…

Ellers har coryene virret enormt opp og ned glasset i dag. Kanskje jeg får oppleve lek snart?


Lita kirsebærreke ;D
I dag oppdaga jeg ei ung kirsebærreke i Juwelen, og ble faktisk kjempeglad. Min knallrøde rekemor gikk med egg for ei tid tilbake, men siden jeg aldri så noen babyer, regna jeg med at guramiene hadde spist alle. Har hørt at dvergreker og guramier er er en dårlig kombo, så syns det var veldig hyggelig å se en fjortis beite alger sammen med sin mor
Da er det sikkert mer enn en! Er fryktelig forsiktig når jeg rengjør lillekaret, og finner en ufattelig mengde bittesmåttinger i skiftevannet hver eneste gang. Det skulle ikke vært mulig å ha reker her heller, levendefødere kaster seg over yngel når jeg slipper den ut igjen, men de små spretter unna :o)
Hjelpe meg...
Ved foring i stad fant jeg ut at jeg skulle prøve å telle platyene mine, fra de voksne til de nyfødte, for å få en ide om hvor mange jeg har. Ser ut til at det er 70-80 stykker...

Vart skræmt ja! :S
Godt å se deg tilbake igjen Godt nytt år!
sissimor
Med et kynisk skjold rundt meg, slik at eventuelle sure oppstøt preller av som vann på gåsa. Godt nytt år alle sammen :D


Honningskum og søte reker
Registrerte at en avlegger hadde løsnet i Asylet, og stakk handa nedi for å feste denne igjen. Plutselig satt det to små kirsebærreker og plukka på fingeren min Kanskje jeg trengte en vask?

Henning Honninggurami har laget et imponerende skumreir rett over javabregnen, og jobber nå iherdig med å få madammen med seg opp. Håper virkelig han lykkes... Ser at perleguramiene er litt vel nærgående, og forstyrrer flørten. Hmpf.
O lykke!!!
Jeg er så glad! Har endelig fått innvilget søknaden om større kar, etter gjentagende avslag fra min kjære. Det lønner seg tydeligvis å fortelle om drømmene sine, med stor entusiasme, om og om igjen ;D

Har selvfølgelig stoooore planer for hva jeg skal gjøre med det, men det får jeg komme tilbake til når nytt kar endelig er i hus... Gleder meg!
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap