Sissis våte drømmer (side 132)

Vanskelig å ta bilde uten at jeg selv blir med i speilet gitt
[External Image]
[External Image]
ahaha uff ja noe av det verste jeg vet med denne hobbien er å må fange fisk! :-s usj.

Bestiller du fra Imazo privat eller får du bestille samtidig som dyrebutikker tar inn eller noe i den duren? I USA tror jeg enkeltpersoner kan bestille via internett selv.
Edvald har flyttet inn i Speilsalen, og jeg tror han syns det er stas
[External Image]
[External Image]
Han tøffer seg litt for de tre pygmeguramiene, men de smetter selvfølgelig lett unna ham.
[External Image]
Dette er de tre som nå er igjen fra en pose på 10. Begredelig leveranse fra Imazo igjen, og disse var forferdelig tynne og bleke. Har behandlet dem med flere typer snyltemedisiner, og de tre siste har nå begynt å vokse. Flotte i fargen og runde i magen. Satser på at alt er i orden med de nå...
Veldig koselig å være i gang med akvariemøter igjen! Men det ble ikke med noen imbellis. Bedre lykke neste gang...

Hadde bestemt meg på forhånd for å ikke kjøpe noe som helst på klubbauksjonen, for det er tross alt bare 6 uker til storauksjon. Men det holdt hardt da det dukket opp en vidunderlig kulefisk! Den stirret bedende på meg med stooore øyne, og forsøkte å gnage seg ut av posen! Håper den fikk et godt hjem...

Sjekket lakrisene da jeg kom hjem, og alle ni var i live. Men den ene var helt klart døende. Sendte den til fiskehimmelen uten flere lidelser, og slapp resten ut i karet. Er veldig spent på hvor mange som overlever, for dette ser ikke spesielt bra ut. Skal jo bort noen dager også nå, så det gjør meg enda mer spent. Får gi dem whiteworms i morra...
Vet du hva slags kulefisk det var?
Grapejuice
Bestiller du fra Imazo privat eller får du bestille samtidig som dyrebutikker tar inn eller noe i den duren? I USA tror jeg enkeltpersoner kan bestille via internett selv.

Er så heldig å ha to karer i klubben som driver hvert sitt lille firma. Så da bestiller jeg via dem, og får fisken en god del billigere enn butikkpris. Terje, som jeg bestilte av nå, bor på Hitra, så da er det lettest å få posen når den kommer fra Imazo. Praktisk nok bestiller han slik at varene kommer på møtedagene i klubben, når han er i byen så lell.
Inger Anne
Vet du hva slags kulefisk det var?

Det er ikke akkurat utbredt med opplysninger på posene i klubben (uansett hva det gjelder), men det var denne lille søtnosen...
Du skal være glad du ikke kjøpte den, for dette er en brakkvannsfisk, som skal over i rent saltvann når den blir stor. Det er en grønn kulefisk, Tetraodon nigroviridis.
Det var noe sånt jeg fryktet ja. Godt jeg holdt meg i skinnet...
Ntååå, søt fisk da. Mener jeg så en lignende her for noen dager siden.. den "spyttet" vann med hodet litt over vannoverflaten. Kjempesøt men den kunne nok vært en annen type.

Sissimor, dere har det skikkeilg på stell med andre ord. Huff jeg blir så misunnelig på hvor lekkert opplegg akvarister har klart å fikse seg i noen byer/steder. :p
Nydelig kampfisk!

Gleder meg til å se lakirisenes nye hjem etterhvert. Er lite innom akvaforum, men følger litt med i trådene til de som har adoptert fisk av meg
Det ble skikkelig flott i akvariet ditt, som vanlig, den rota var skikkelig fin!
Finner aldri sånt jeg, om jeg ser på hundre røtter så blir jeg liksom aldri helt fornøyd med de...tyder vel på at jeg kanskje er litt vanskelig eller ikke ser mulighetene

Den kampfisken er bare så utrolig vakker, hva slags type er det?
Jeg mener å huske at du har fortalt det før i tråden, men jeg finner det ikke og har en litt distre hukommelse :b
Så koselig at du følger med Lisbeth

Det stod "delux" på posen til Edwald. Plukket ham jo opp rett etter at han ankom fra Imazo. Han er veldig stilig i fargene syns jeg, og er faktisk lilla når jeg ser ham ovenfra. Lurer på om han er en Delta-tail...

Den rota Marita; den er saga, borra og skrudd for å få den slik jeg ville...
Ja, han er lekker. Hadde ikke du kjøpt han, hadde han nok endt opp hos meg. Jeg sikla etter han jeg også, nemlig. Hvordan går det forresten med kampfiskdamen min? Kong Valemon har nå funnet ut at jeg betyr mat. Hvis jeg letter på lokket til karet, kommer han svømmende med en gang.
Det gikk fint med damen da jeg dro hjemmefra på onsdag ihvertfall. Hun er mye roligere enn den lilla, og ligger mye på bunnen og hviler. Men hver gang jeg kommer bort til karet, så blir det liv i henne. Hun liker å bli strøket over ryggen
Sissimor
Den rota [B]Marita[/B]; den er saga, borra og skrudd for å få den slik jeg ville... ;)

Aha, så da er det ikke bare jeg som er vanskelig med røtter, godt å vite
Virkelig flott kampfisk altså!
Jeg skal på fiske-shopping om et par timer, og der pleier de ha fine kampfisker, skulle jeg finne en som Edwald så skal jeg snappe han med meg, men det er vel litt for mye å håpe på egentlig...
Så utrolig flott! Jeg er overveldet. Kan jeg få spørre hva slags vakker plante du har i fremst på nederste bildet i innlegg 2621? Rålekker sak, som jeg gjerne skulle hatt.

Jeg skulle ha tatt meg tid til å lese hele tråden din, men den er veldig lang. Hadde det vært mulig å lage et kort sammendrag av tråden din? Tenker da i svært korte trekk. Jeg må bare abonnere på denne, jeg, her er det utrolig mye inspirasjon!
Hei Nina3. Mulig det er ferskvannstangen du mener? Denne er "stikket" fast til steiner og huler i overgangen mellom platåene. Ellers er ihvertfall de fleste plantene registrert på profilen til de ulike karene...

Sammendrag ja... Hjelpe meg...
Ja hjelpe deg, du har jo tusen innlegg mer enn meg, og jeg finner ingenting med mindre jeg husker rare ord jeg har skrevet. Har akkurat vært inne og sett om noen av listene kunne hjelpe, har forsøkt å være flink med overskrifter, men "Re. trådnavn" var ikke akkurat noen løsning. Sukk. Vi tipser hverandre hvis vi kommer på noe lettvint?

Jeg skrur forøvrig også sammen litt av hvert med syrefaste skruer for å få det som jeg vil, en rhisomplante eller mosedott skjuler fuskepunktet, og skruene gir feste til "usynlig sytråd" eller fiskesene...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap