Sissis våte drømmer (side 134)

Var innom tråden til Stine Sofie, og der fikk jeg se en skikkelig praktisk duppedings! Så nå har jeg plutselig, og for første gang, lagt inn en ordre hos Aquaristik Shop. Frykter at det ikke blir den siste...
Veldig grei butikk det ,skulle kanskje hatt noen slike jeg og
Åh - lagt i ønskelisten til neste bestilling. Skulle noen finne en sånn flatklemt trompet-tut-spreder som passer på den duppeditten er det bare å si fra
Saltvann?
Jeg har fått tilbud om et saltvannskar... Helt gratis!

Har definitivt ikke plass, og er veldig overrasket over at min kjære overbrakte forespørselen. Han som syns jeg har aaaalt for mange kar fra før. Han syns isåfall at jeg burde kvitte meg med et av de andre, men hvordan skal det kunne skje?

Han som har saltvannskaret nå trodde karet skulle være vedlikeholdsfritt, bortsett fra å fylle på litt vann hver 14. dag, men så enkelt er det jo ikke. Vet ikke helt om jeg føler meg i stand til å påta meg et slikt ansvar...
Du må bare få han til å sende det til Fosen :P
Helt gratis? Så spennende! Det hadde jo vært kjempeartig å ha. Men det er vel litt mer arbeid med det ja. Hvor stort er det da?
Du kunne fått det uten å måtte bytte ut et av de andre i hvert fall ;P
Yngel...
Ved vannbytte i Gavepakken la jeg plutselig merke til en yngel! Den er hele 2 cm, så ikke spesielt fersk altså. Er skikkelig tett jungel i det karet, så med litt flaks er det flere der. Dette er altså en HM, etter Halfdan og Mathilde som holder til der. Trives heldigvis godt sammen de der

Det går veldig fint med Edvald og Dorthe i Speilsalen også. Han tøffer seg litt for henne, men jager ikke. Men hun bryr seg ikke om det imponerende skumredet hans...
Lakriser på flyttefot, og yngel?
9 lakriser er nå på vei over fra den gamle til den nye Lakrisbakken. Dette er sentangene fra Lisbeth, som endelig får et skikkelig hjem! Lar den gamle stå og gå en stund til, i tilfelle det er noen som har lurt seg unna. Noen små kanskje?

Fanget inn en som er mye mindre enn de andre, og faktisk mindre enn den minste som kom fra Lisbeth, så da må jo denne være født hos meg? Kan ikke skjønne annet egentlig, for de krymper jo ikke
Har studert de innfangede lakrisene nøye, og det er flere som er mindre enn de andre, og så er det 10! Har sjekka notatene mine, og det var 8 som flyttet inn i plastbaljen. En har dødd i ettertid, og det var altså 10 som nå har flyttet ut. Det vil si at 3 av disse har startet livet hos meg. Jeg er så lykkelig! Må få lagt arten inn i basen, slik at jeg får registrert oppdrett

Her er bilder av gjengen; i grumset vann og gjennom plast, men pytt
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Lakrisbakken
Lisbeth etterlyste bilde av lakrisenes ny hjem, og her kommer de...
[External Image]
[External Image]
Dette er et lite prøveprosjekt. Har laget rør av svart plast (kjøttdeig-emballage). Dette er festet til akvarieveggen med en sugekopp, og så har jeg hatt litt javabregne og mose på. Håper de skal gro til, og bli flotte lekshuler for lakrisene...
[External Image]
Kjempeflott hjem de får ,her vil de nok trives ,fine fisker og
Herlig å se akvarium som er innredet på fiskenes premisser

Simen

Gratulerer med yngel på lakrisene!
Det var moro - og nå blir sikkert Lisbeth ekstra glad også.
Der, var jeg endelig ferdig å leste hele tråden din Litt morsomt å se hvor uerfaren du var på starten, og hvordan du ble expert :P Lærte masse nå
Jeg har ikke lest hele tråden. Men i starten står det at du skulle anskaffe snegler. Hvordan gikk det? Klatret de over akvariumet, formerte de seg masse`?

Veldig fint tråd du har! Fint akvarium
Plussmedlem
Så moro med avkom etter lakrisene! Gratulerer så mye med nytt oppdrett

Henger meg på den; gratulerer!
Takker så mye for gratulasjoner! Dere kan tro jeg er glad

BIG1
Jeg har ikke lest hele tråden. Men i starten står det at du skulle anskaffe snegler. Hvordan gikk det? :) Klatret de over akvariumet, formerte de seg masse`?


Nå har jeg etterhvert anskaffet meg mange kar, og mange typer snegler, så jeg må vel si at det har gått helt fint
iiiih det var kjempeflott, den lakrisbakken din!!!
Leste på labyrintfisk.no at du hadde oppdaget yngel på lakrisene "mine". Grattis!

Og det nye hjemmet deres ble jo knallfint! Spennende å se om de vil ta i bruk hulene som ligger over bakkenivå. Jeg prøvde med forkullede bambusrør i høyden, men de ville de ikke bruke. Jeg aner jo ikke om det var fordi det var kullrør, eller fordi de var for høyt i karet, eller fordi de hadde så mange alternativer på bunnen.

Så -spennende å se hva de gjør hos deg

Har du gjemt noen huler mellom buskaset på bunnen også?

Forresten, nå som du har fått dem ut av plastbalja vil du jo få se mye bedre hannene når de spiller seg opp mot hverandre. Fantastisk syn






Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap