Mange bøtter vann.. (side 138)

adolfoiene er stadig ute å stimer når de tror jeg ikke ser på. melanotaenia er mye mer tilbakeholdne. adolfoiene ble kjøpt i januar ifjor.. og de er fremdeles små. men jeg har jo hørt de vokser sakte, som er grunnen til at de normalt selges dyrt.

jeg tok sjangsen da jeg fanget de til å beføle finnene deres, og de er glatte. ikke duplicareus :p

[External Image]

[External Image]

vettaskræmt :p
[External Image]
Åh, så søte! Nusselige coryene ;D
Jeg er sulten og har lyst til å gå og lage middag. men adolfoiene fant ut at nå var en bra stund å stime på frontglasset... sukk.
da er man vel hjemme fra auksjon i larvik, med hjem ble 20 stk boraras sp petch noi/south thailand, 3 typer lakrisgurami og en del planter.

så nå blir det ominredning i et par kar, for å si det sånn :p lurer på om cw23 skal få komme opp i 375'en sammen med adolfoiene og de som er igjen av melanotaenia. så kan c126 og green laser flytte til 112 litern, da jeg ikke orker å jakte kuhliåler... så skal 12 lakriser flytte inn i 96 litern med kuhli, dverg botiane er jeg ikke helt sikker på. så får de andre lakrisene få 54 litern. ebventuellt om nigeria killi paret mitt får flytte på seg så jeg får splittet de to typene..
Åh, så spennende med masse lakriser!
ifølge posene ble det vf parospromenus sp sintang par, vf parospromenus deissneri 2 par, F1 parospromenus anjunganensis gruppe på 10-12 stykk.

så begynner kabalen :p sintangene fikk 20 litern, og killiene furter i en midlertidig beholder. storgruppa får 112 litern. da er det bare hvor jeg skal plassere deissneriene
Jeg skal titte på lakrisene når jeg kommer hjemom en tur ja
helvete. i gjengrodde kar er det noen ganger vanskelig å se om alt er bra. idag fant jeg 3 døde fisk i et kar. og jeg aner ikke hvorfor. jeg så dem igår til foringstid, da var alle der og spiste... værst av alt? det er ikke en gang min fisk, men gruppa med c126 som jeg passer på for galemor =/ green laser ungdommen og dverg botiaen i samme kar har det helt utmerket...
helvetet bare fortsetter egentlig. i helga tømte jeg jo 112litern og fisken var i kasse fram til søndag kveld. 4 tørre coryer som hoppa ut mens jeg var på auksjon, så de døde coryene jeg fant i 54 litern igår..

for å ha plass til det ene lakrisparet tok jeg killiene ut av 20 litern og plasserte de der. killiene ble plassert i en midlertidig beholder. med lokk, bare et lite hull til lufting. hannen greide seff å hoppe ut. så imorres dumpa jeg hunnen tilbake i 20 litern, lakrisene er jo for store til at hu spiser de... kom hjem til 2 døde halvspiste lakriser...

eneste lyspunktet må vel være at perlegurami frøkenen jeg kjøpte idag ser ut til å bli godtatt, de svømmer i flokk nå, i motsetning til vanlig nå han jager hun gjennom hele 375'en.
Å fy fa... noe så kjipt Føler virkelig med deg
Usj, det der var da bare dritkjipt. Virkelig kjedelig når slike ting skjer... Håper det ordner seg med fiskene nå
da var man hjemme etter 2 uker ferie, lyset gått i ett akvarie, pumpa i et annet. men ingen døde fisk, bortsett fra at jeg bare fant to risfisk. mener jeg hadde 4-5 da jeg dro.

så nå har jeg vært å kjøpt ny pumpe og nye lysrør. men enten er rørene dårlige eller så er det armaturet.. lyser bare opp i endene, og ikke i midten.. men de rørene som satt i lyste jo fint.. men lyset ble veldig rødt og mørkt da.. synd det ikke var noen mellomting, enten var det planterør eller saltvannsrør.. jaja. virker ikke rørene imorgen får jeg bytte tilbake til de gamle og klage på dem

fikk også med meg en gruppe Horadandia atukorali. ingen info på dem her, men de er sølvfarget minibarbe.
Sanne
så nå har jeg vært å kjøpt ny pumpe og nye lysrør. men enten er rørene dårlige eller så er det armaturet.. lyser bare opp i endene, og ikke i midten.. men de rørene som satt i lyste jo fint.. men lyset ble veldig rødt og mørkt da.. synd det ikke var noen mellomting, enten var det planterør eller saltvannsrør.. jaja. virker ikke rørene imorgen får jeg bytte tilbake til de gamle og klage på dem

Mulig jeg skyter meg selv i foten her nå men, prøvd å bytte tenneren også?
t5 rør har da elektroniske tennere mener jeg? de skal vel ikke byttes. hadde det vært et av t8 armaturene mine hadde jeg jo sjekka tennerene
hm, de tentes til slutt ser det ut til, det lyser hvertfall nå etter at jeg kom hjem fra jobb. men det ser ut som jeg har rødt vann, da :p
Horadandia atukorali

[External Image]

lakrisgurami, to slag

[External Image]

[External Image]

absolutt ikke lette å ta bilde av, noen av de 3 :p
da har filteret i 28 litern gått føyken også. og til dette akvariet trenger jeg hang on filter. men jeg vet ikke om noen som fører eheim liberty lenger, etter at tropefisk forsvant.

men noe positivt er at adolfoiene leker akkurat nå. plukket 3 egg hittil. er i en 375 liter, ikke lett å plukke :p

men det karet må jeg bytte sand i, plantene trives ikke, og jeg finner stadig døde nannoer av alle ting.. ingen andre døde fisk. og fisken ellers trives jo, perleguramiene har ynglet (og spist), adolfoiene leker, jeg ser til og med melanotaeniane ute på dagtid. men må nok ta ut ene rota, den vil ikke synke.. 4 måneder senere viser den ingen tegn.
Jeg har jo et hos jrr som ikke er i bruk.
En av lakrisene mine. disse går i 96 litern og har blitt varme i trøya nå, ser flere stykker ute omtrent hele tiden. spiser dødt for gjør de og.

[External Image]

en av de minst morsomme fiskene å ta bilde av.. nesten plent umulig

[External Image]

hang on breeding boks. snedig liten sak

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Sindre Fjellvik
Reklame for plussmedlemskap