Sissis våte drømmer (side 139)

Takk for råd, Sissi. Men luftfilter; mener du da det er ok med hjørnefilter med powerhead? Eller mener du luftpumpe med brusestein...? Trodde ikke kampfisk var så begeistret for bevegelse i overflata? Planter har jeg i mengder, så jeg går for en blåmann, og den skal få et godt hjem!

P.S. Blir den stur og lei seg, er det et godt argument for et ekstra akvarium..
Mener luftpumpe med luftdrevet svampfilter...
Ja, det stemmer bra med hva jeg trodde. Da er jo saken i boks!
Å nei! Jeg vet jo hvor glad du var i Bruno. Du har min medfølelse! Dette var leit.
Synd med Bruno! :\ Kanskje han var generelt svekket etter en litt røff fortid? Huff, så trist
Virkelig veldig trist. Nå har jeg i løpet av veldig kort tid mistet de to flotteste kampfiskene mine, som faktisk ble kjøpt samme dag! Damene deres feiler ihvertfall ingenting, Så da vet ikke jeg...

Måtte ta en sp black i Lekegrinda i dag. Den hadde skrapa hodet skikkelig, og ene øyet var maltraktert. Forferdelig det også...

Kjenner at hobbyen trenger en positiv vitamin-innsprøytning, så i dag drar jeg en tur til hyggelige akvarievenner på Fosen.
Jeg har igjen en liten stusselig kampfiskhann...Spiser godt og ser ut til å være frisk...men har fått litt hard behandling av andre fisker...
Kanskje han kan få flytte inn hos deg?
Det kan den vet du Blippblopp! Har plass til en søting jeg. Er borte nå, derfor jeg skriver under annet navn. Kommer hjem i mora ettermiddag, så etter det er det bare å komme med ham....
Pju, da er jeg innlogget som meg selv; mye greiere det...
Har vært på en meget innbringende "fisketur" på Fosen, hos gode venner som må legge ned hobbyen for ei stund. Fulle akvarier og bytte av grunnmur passer dårlig sammen...

Med tilbake hit ble masse stæsj, og fantastiske maller; noen for å bo fast, og noen i "kennel". Håper virkelig de overlever til ny mur er på plass. *gulp*

Bilder og nærmere beskrivelser kommer i morra, for nå orker jeg rett og slett ikke. Både fiskefanging og tilvenning i "tusen" bokser tar på for en stakkar
L134
Her kommer noen bilder tatt i hurten og styrten i går kveld før jeg slapp fiskene uti.

Petter og Tone hadde fire flotte Peckoltia compta, som jeg var så heldig å få overta. Dette er "fjortiser", og jeg håper virkelig at begge kjønn er representert
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Mer "fangst" fra Fosen
For å få tømt karet disse mallene gikk i, så ble det med meg hjem en halvstor L144, 11 kardinaltetra, 4 corydoras elegans, og en hel haug kirsebær-og grønne reker.

Ser ut til å være to av hvert kjønn disse her:
[External Image]
Det gjorde seg virkelig å øke stimen med Kardinaltetra, for 8 var alt for lite. Vurderte å flytte over neontetraene, men nå blir nok de gitt bort istedet. (Bildet er tatt ved fôring, derav alt rusket...)
[External Image]
Kardinaltetra er virkelig nydelige! Synd folk fnyser litt av de for å være så "alminnelig" og "Nybegynnerfisk" for de er jo aldeles nyyydelige med de fargene! Har du sånn led-lys/månelys effekt i det karet de går i? De får en helt rå farge i blått lys om natten
Biereker
Med hjem fra Fosen ble også 11 fine biereker. For å gjøre det enklest mulig, så ble karet med også. 20-liter med luftfilter.
[External Image]
Gjennvinning satt i system. Tenk om vi skulle spise de gamle klærne når de ble for små?
[External Image]
Nydelig knøtt som kom til verden i Hasselvika
[External Image]
Da har den første L144-yngelen forlatt redet. Den ble hentet av en ung akvarist, som også fikk med seg neontetraene. Fint å få "ryddet" litt, og samtidig kunne glede noen
Sissimor; jeg har fått cory-egg!
Hvis du innimellom orker å se innom tråden min, for å følege med hva jeg gjør, lover jeg at jeg ikke skal mase hull i hodet på deg... Dagen idag går nok med til lesing på forumet. Ekstasetilstander!
Coryegg er alltid veldig morro!

Selv kan jeg melde at Nero og Mathilde har lekt for fjerde gang, enda så kort tid de har vært sammen. Så nå er det yngel i to størrelser oppi der, samt wigglers og nylagte egg. Blir spennende å se om noen overlever
Plussmedlem
Biereker! Åh, det er "vil-ha" for meg, det! De er fantastiske, men akk så dyre


Nero og Mathilde er nok et svært forelsket par skjønner jeg slik de holder på... hehe...
Tilfeldig bekjentskap
© Stan Shebs
Reklame for plussmedlemskap