Hvilken Malle er din favoritt.? (side 14)

Stiller i pilteklassen den der Bengt.

Får vel legge ut min egen Contradenspilt.

[External Image]
Tror det er en albino du har der)))

Bare jeg kunne fått den 60mm, så blir det fler bilder.
Inaktiv bruker
nå blir jeg mo i knærne bare jeg ser en dianema eller l 204
min favoritt er golden nugget og gibbiceps.
Det er en pleco den på bildet. gibbien har litt mer mønster. Hvis udyu ser på nesa.
Mats Henrik Oldebråten Hansen
Det er en pleco den på bildet. gibbien har litt mer mønster. Hvis udyu ser på nesa.
Er det ikke gibbi jeg har? Ser at jeg har lagt inn feil bilde nederst. Det skulle være en golden nuggett der men ser den såvidt.
Jeg har sagt det før, og må bare si det igjen: Den midterste malla di er siklemateriale, Jørn. *drømme*
Dyrehagen
Jeg har sagt det før, og må bare si det igjen: Den midterste malla di er siklemateriale, Jørn. *drømme*

Enig med du, den var skikkelig flott
Det bildet til Jørn synes jeg viser hvor godt kamuflerte enkelte fisk kan være, perfekt tilpasset miljøet de kommer fra. Med det brune mønsteret midt på fisken, og lysere, beige farge på sidene, så ser den nøyaktig ut som en trepinne som ligger på sanda.... (og de mørke, nesten svarte flekkene ser ut som småstein)

Jeg tenkte på dette bildet til Jørn:
[External Image]
Noen som har et navn på den malla?
Det er en Pseudohemiodon apithanos. Den kalles Kameleonmalle i det store utland

Mvh

Haakon
AquaZoo
Hallo Haakon, lenge siden.

Pris og tilgang på disse ?
Noen flere.
Pekoltia fra Rio Itaya.
L-204 fra Rio Ucayali.(svartvann)
Panacolus? fra Rio Huallaga.(svartvann)

Jørn
Bilder
Adoketa prøver å jage Pekoltiaen ut av hula.
2 Grenmaller.Hva heter disse?
Camelon som jeg vanligvis ser de.

Jørn
Favoritt
Heisan!
Etter å ha drevet med akvarium i ca. 15 mnd. har jeg fortsatt mye å lære.
Men det er L maller og corydoras som blitt det jeg har falt mest for.
Jeg har til nå disse:
L046, L066, L104, L129, L135, L144, L204, L260, L340.
Jeg venter også på en gruppe med L199.
Legger med bilder av de som startet interressen min.
Bengt;
Hei sveis, lenge siden nå ja
Angående P.apithanos; tilgang = stort sett god, pris = stort sett høy Gi meg en lyd per tlf så ikke vi driver med sånt her på forumet

Jørn;
De grenmallene er en annen Pseudohemiodon art, sannsynligvis. Det finnes et lite knippe av disse i Peru og nærliggende områder, ta et lite søk på dem på planet catfish så tenker jeg du kommer nærmere et endelig svar Den grålige mallen med sorte prikker er kanskje L205.

Mvh

Haakon
AquaZoo

HaakonH
Bengt; Hei sveis, lenge siden nå ja :) Angående P.apithanos; tilgang = stort sett god, pris = stort sett høy ;) Gi meg en lyd per tlf så ikke vi driver med sånt her på forumet. Mvh Haakon AquaZoo

Kan nevne at en bekjent prøvde å skaffe de gjennom Glazer(han har kontakter der).De kunne ikke skaffe de.

Jørn
HaakonH
pris = stort sett høy ;)

Så det, ja. Men det er vel ganske normalt for en L-malle, å være dyr (på flere vis ), altså. De er forresten ganske kule sett fra undersiden også, disse. Se på leppene på dette bildet.
Pseudohemiodon apithanos
Vi skal snart ta en Peru import på jobben. Vi har akkurat tatt en stor Singapor sending.
Jeg regner med at vi klarer å skaffe denne da, om det viser seg at disse allikevel ikke er å oppdrive da. Kan jeg garantere at det blir tatt med mange av disse hjem til meg når jeg skal til Peru i Juni.

Denne malle har virkelig blitt populær den siste perioden. Den blir også drettet ganske stort i England. Det skjeggtømeret man ser på undersiden blir brukt til å feste eggene med (på mange måter en leppe-ruger). Det er hannen sitt arbeid.

Det finnes mange lokale varianter av denne som varierer i fargen, de forskjellige variantene bør ikke blandes. I tilegg kan den også skifte farge som en kameleon. Derav det engelske populærnavnet.

Prisen på denne mallen er ekstremt dyr, men det er den også fra eksportør. Langt dyrere enn andre maller.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap