Gk,s våte hjørne. (side 14)

Ånei, den ene corydoras aeneusen min har fatt et kraftig angrep av hvitprikk(!).
Jeg så det først i nå da den svømte rundt og klødde seg på røttene, Mens fisken ble håvet opp og satt i et karantenekar så heiv jeg oppi litt medisin.

Jeg fant også liket av to guppy hunner og en ancistrus hunn, det var synd siden guppyene hadde yngler i magen... og de så ut som om ancistrusen var med egg.


Men som sagt, fisken går nå i et eget medisinerte fødekar.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Jeg tror muligens at ancistrusen har død først, og ligget en liten stund i karet.. slik at sykdommen har blitt utløst.
Inaktiv bruker
nei er det sannt håper på at di blir friske =
Det hjelper ikke å sette opp karantene kar og flytte den syke fisken, du må gå ut fra at alle andre fisk er smittet også, og medisinere hele bunten... Flytting til annet kar er også stressende og kan forværre sykdomsforløpet.

Når det er sagt, synes ikke jeg det ser ut som hvitprikk, med mindre det ikke synes på bildet. Men hva det egentlig er vet jeg ikke. Du burde legge ut bildet av aeneusen på sykdomsforumet og få hjelp til å identifisere hva dette er før du medisinerer. Likner mer på sopp eller begynnende finneråte enn hvitprikk (min mening). Og da trengs en annen medisin enn den som virker på hvitprikk.
Takk for det elin. Hovedkaret er også medisinert...
Jeg ga aeneusen litt finneråte medisini går, og det ser ut til å ha hjulpet
Den prikken prikken som satt rett bak ryggfinnen er nå borte.. venstresiden er ikke like hard angrepet lenger heller. Jeg tror det er et lite håp for aeneusen her
Inaktiv bruker
god jul gk !!!!! =
+medlemskap på akvaforum:)
Takk skal du ha david, god jul til deg å


Nå har jeg fått den perfekte julegave... 1 års +medlemskap på akvaforum
Saltvannskaret til Arthur...
hva heter den siste, den lila å gule.
Ooooh... Det vet jeg ikke, men du kan spørre Artman... Han vet slikt
Inaktiv bruker
hei guttn den gule og lila fisken er mest sansynelig en pseudochromis paccagnellae
Frisk som en fisk
Nå har den ekssyke corydorasen flyttet tilbake til hovedkaret. Etter at den nå har vært i karantene i over en uke, den så først frisk ut for noen dager siden men jeg lot den være i karanteneboksen noen dager til.... For sikkerhets skyld


Nå har jeg bygget reol til den nye 128 literen min

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Har du hamra og banka mens akvariet med fisk stod der? Det hadde ikke jeg turt..
han brukte skruer, da blir det mindre risting.
men den ser veldig solid ut.
Lro
Har du hamra og banka mens akvariet med fisk stod der? Det hadde ikke jeg turt..


Det er riktig som guttn sier, jeg har brukt skruer.. ikke spiker,
dessuten så er det ingen fisk i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap