Sissis våte drømmer (side 14)

Åh, så moro! Kloke kvinner velger seg tenkende menn, det er utrolig hva det blir plass til, og hvor man kan snike inn bare ett akvarium til :o)
sissimor
Jeg er så glad! Har endelig fått innvilget søknaden om større kar, etter gjentagende avslag fra min kjære.


Så spennende Hvor stort?
Lisbeth
[QUOTE=sissimor]Jeg er så glad! Har endelig fått innvilget søknaden om større kar, etter gjentagende avslag fra min kjære.


Så spennende Hvor stort?

Tror vi får plass til 160-200 liter. Det viktigste er at karet ikke bygger mer enn 40 cm ut fra veggen. Det blir her labyrintene mine skal flytte inn ;D
mona o
Sjokkiser...?


He, he. Det er drømmen ja, og lakriser... Men i første omgang blir det de jeg har stuet sammen i 63-literen; 2 honningguramier, 2 unge perleguramier (skulle være to jenter, men den ene er isåfall veeeeldig mandig) og 2 Betta Channoides. Og så skal selvfølgelig kuhliiene få være med over 15 danioer blir det også. Skulle egentlig bare ha halvparten, men nå som Maren helt sikkert skal gi seg for å slutte, og jeg heldigvis får plass, har jeg bestemt meg for å ta hele gruppen som vi bestilte sammen...

Da kan jeg bruke Juwelen til oppforing istedet!
Jeg merker jeg har vært borte en stund. Skal MarenB slutte med akvarier...?
mona o
Jeg merker jeg har vært borte en stund. Skal MarenB slutte med akvarier...?


Ja, desverre. Hun får seg ny valp i morra, og føler at all tid vil gå til hundene framover. Får dårlig samvittighet overfor fiskene sier hun... Skjønner den da... Men synd er det
sissimor
[QUOTE=mona o]Sjokkiser...?


He, he. Det er drømmen ja, og lakriser...

Musikk i mine ører!

Ta i litt når du først får muligheten til å få inn et større kar. Du har jo allerede en del fisk fra før. Utrolig hvor fort man fyller det opp Min 250L ble i alle fall veldig fort for liten :p

Men skal du ikke ha en dybde på mer enn 40 cm er jo disse fine. Bedre å få mer i lengden enn i dybden!

Men vær klar over at disse karene blir ganske høye pga ganske høyt bord og armaturet som kommer i tillegg til høyden på selve karet. Jeg er liten og angrer hver gang jeg jobber i 450 litern min som er av samme merke...

Ønskedrømmen er selvfølgelig et slikt, men ganske dyrt... Og skapet er alt for høyt. Tillatelsen er dessuten gitt på betingelse av at karet bygges inn og males hvitt (altså ikke karet, men det rundt), slik at det blir et møbel som glir inn i stua... Blir mye tenking framover tror jeg
Lotus
Fikk bare så lyst til å ta et par bilder av lotusene mine, for jeg syns disse er fantastisk vakre. Må finne meg et par til det nye karet også tror jeg
Ahh da skjønner jeg, da trenger du bare karet! Pent med innbygget kar

Den lotusen din var flott i fargen! Også en av mine favorittplanter. Hatt lotus siden jeg startet for 4 år siden
Har en 160l akvastabil-
sissimor
[QUOTE=Lisbeth][QUOTE=sissimor]Jeg er så glad! Har endelig fått innvilget søknaden om større kar, etter gjentagende avslag fra min kjære.


Så spennende Hvor stort?

Tror vi får plass til 160-200 liter. Det viktigste er at karet ikke bygger mer enn 40 cm ut fra veggen. Det blir her labyrintene mine skal flytte inn ;D

- som du kan få kjøpe for 500,- målene er 40x 40x 100cm. Prisen er bare. for selve karet, har ikke lysskjerm til det men tror jeg kan få tak i en rimelig.
esox
- som du kan få kjøpe for 500,- målene er 40x 40x 100cm. Prisen er bare. for selve karet, har ikke lysskjerm til det men tror jeg kan få tak i en rimelig.


Så fint! Håper egentlig å finne et litt større, men skal absolutt ha det i bakhodet Lisbeth har jo rett i at det er best å skaffe størst mulig nå som jeg har sjangsen *utspekulert knis*
200 liter akvastabil
Da er herligheten i hus, og jeg er overlykkelig! Og både karet og bordet er hvitt, da blir det jo mye mindre arbeid med innbygging. Veldig fornøyd her nå

Ble litt styr å få det hit da, siden Ohr ikke bor i Trolla lenger, men på Lade! Skal aldri stole på Gule sider eller 1881 igjen (men de var skjønt enige om at han bor i Trolla). Var teit av meg å ikke spørre ham direkte, men er så glad i kart, så...(skulle nesten tro jeg var blond) Min kjære ble en smule irritert og stressa, så flere kar kommer IKKE på tale. Humpf... Ja, ja, vi har ikke plass heller så.

Har fått kjøpt inn styrofoam til bakgrunn, og gleder meg til å sette igang. Må bare finne kreftene først...
Gratulerer med nytt akvarium!!
Grattis

Men er dette 40 cm dypt? Trodde aquastabil var dypere?
Lisbeth
Grattis :) Men er dette 40 cm dypt? Trodde aquastabil var dypere?


Det trodde jeg også, men dette er bare 40. Blir som en 160-liter som er bygd på 10cm i høyden. L: 100 D:40 H:50

Tror du sjokkiser og lakriser kan trives der? Blir glad for råd om innredning og vannstrømning. Blir nok lenge til disse artene kommer i hus, men kan like gjerne gjøre det klart med en gang. Skal lage hjørnefilter av blåsvamp tenkte jeg, drevet av en eller to små powerheads. Litt usikker på hvordan det er best å legge utblås. Kan man lage "regn" i bakkant av karet?
Byggmeste henning
Ingen kan klage på innsatsen til den lille guramien, men vil damen bli overbevist tro?
Plussmedlem
Gratulerer deg så mye med nytt akvarium! Det er alltid morsomt! Husker mitt første akvarium, jeg.. *mimre, mimre..*

Gleder meg til å se oppsettet

Tips til innredning fra en dårlig innreder: røtter, mose, sand til bunnlag, svartmalt eller innvendig bakgrunn, planter som kan bli litt høye til et såpass stort akvarium.
Sett gjerne røttene litt opp, det fyller jo også opp i høyden

Det som har blitt viktig for meg når jeg setter opp akvarier nå, er å ha et naturlig utseende på de. Jeg er egentlig dårlig til å sette opp akvarier, men det er viktig for meg. Ikke dilldall som broer, skilt og det greiene der.. jeg liker å la det se ut som om man ser inn i en firkant av natur

(en del av akvariene mine på profilen er skikkelig dårlig oppdaterte når det gjelder bilder.. mange av akvariene har bilder av akvariene nærmest nyopsatt, så plantene har vokst kraftig siden det Vennligst ikke hent inspirasjon ut ifra de! :P)

Lykke til! Blir kult å følge med her nå (som ellers)
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Weiseth
Reklame for plussmedlemskap