- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Den forvirrede amatør (side 14)
Den forvirrede amatør (side 14)
Postet 15.09.12 kl 19:27
Postet 21.09.12 kl 11:42
I dag har jeg luket i den overgrodde 180-literen. Da fant jeg et fiskeskjelett. Hva i all verden? Hvem er død? Full opptelling i fiskene, ikke lett i jungelen nedi der. Men nå har jeg kommet til konklusjonen at det må være kampfiskhunnen som mangler. Æsj. Det var den siste det. Kampfiskdamer er altså ikke noen suksess hos meg. Men jeg må da vel prøve igjen? Skal (ihvertfall prøve) en tur til Trondheim før vinteren kommer. Da må jeg vel innom og se om de har noe fint.
Ellers er det ikke mye nytt.
Nå må jeg vel snart ta meg sammen og ta noen bilder igjen - av fisker.
I mellomtiden, til dere som liker kattunger....
Ellers er det ikke mye nytt.
Nå må jeg vel snart ta meg sammen og ta noen bilder igjen - av fisker.
I mellomtiden, til dere som liker kattunger....
Postet 21.09.12 kl 15:13
Postet 21.09.12 kl 20:02
Postet 21.09.12 kl 20:12
Postet 30.09.12 kl 20:01
Postet 30.09.12 kl 20:03
Uff, her er det travle dager. Vi er to som driver dyrebeskyttelsen, men i sommer/ høst har hun jeg har med meg vært såkalt indisponert, og jeg driver alene. Det er mye jobb. Selvfølgelig må det gå ut over noe, og da også akvariene. Jeg gremmes! Hjørneakvariet er fullt av alger. 180-literen er overgrodd av planter. 60-literen på kjøkkenet er både overgrodd og med alger. Ingen av disse er direkte pene for tida. 20-literne med killi er også vanstelt, men ikke så ille som de store. Det blir noen raske vannbytter først når det er heeeelt nødvendig, det andre må bare vente. Men det er jo nærmest flaut slik som de ser ut. Trøsten er at fiskene lever. Jeg har mistet en av de blå sommerfuglciklidene, men det er alt. Egentlig merkelig at ikke flere har bukket under slik forholdene er nå. Og jeg har sprengt program ihvertfall til og med onsdag. Først da er det håp om at det kan bli en dag ledig. Men jeg antar at da onsdagen kommer er dagene framover derfra fulle også. Akkurat nå ser jeg litt svart på det og angrer på at jeg dro akvariene i hus. Jeg håper at den følelsen går over etter hvert.
Postet 05.10.12 kl 10:44
Postet 06.10.12 kl 09:21
Nå har uka gått, og det er minst like travelt... Nå skal jeg bare sluke en kaffekopp etter middagen, så skal jeg ut og fange en katt. Regner med at kvelden går.
Jeg satt her og snakket i telefonen, og så inn i 180-literen. Fikk se noe lite og hvitt som krøp på glasset. Æsj og HerreGud og alt som er - har jeg fått sånne ekle planarier (er det det det heter?) nå tenkte jeg - i tillegg liksom! Måtte jo helt bortpå glasset og se, og fikk sjokk. Det var et L144-yngel! I all verden. Hvordan har den kommet dit? Joda, det går 4 stk voksne oppi der, men jeg har da virkelig ikke sett noe eggpassing, vifting eller andre tegn på at det var noe på gang? Nå er det jo en urskog inni der, og hvor mange yngel som er der er uvisst. Men jeg så 3 stk. Om de overlever er ikke godt å si, men morsomt var det. Lurer på hvor de er "født"?
Jeg satt her og snakket i telefonen, og så inn i 180-literen. Fikk se noe lite og hvitt som krøp på glasset. Æsj og HerreGud og alt som er - har jeg fått sånne ekle planarier (er det det det heter?) nå tenkte jeg - i tillegg liksom! Måtte jo helt bortpå glasset og se, og fikk sjokk. Det var et L144-yngel! I all verden. Hvordan har den kommet dit? Joda, det går 4 stk voksne oppi der, men jeg har da virkelig ikke sett noe eggpassing, vifting eller andre tegn på at det var noe på gang? Nå er det jo en urskog inni der, og hvor mange yngel som er der er uvisst. Men jeg så 3 stk. Om de overlever er ikke godt å si, men morsomt var det. Lurer på hvor de er "født"?
Postet 11.10.12 kl 18:11
Postet 11.10.12 kl 18:58
Postet 11.10.12 kl 20:12
Postet 13.10.12 kl 15:28
Endret: 13.10.12 kl 15:31
I går så jeg ingen yngel på hele dagen, og regnet med at de er spist. Æsj! Men nå i kveld så jeg plutselig en bitteliten en på ei plante. Hurra! Med den urskogen som er i karet nå er det jo rene forundringspakka... Mens jeg skriver kaster jeg et blikk bort på akvariet, og der sitter det jammen meg en liten rakker på ruta rett foran meg. Å, jeg håper så inderlig at noen (les: ihvertfall en) overlever og vokser opp.
For dere som liker katter. Hvis dere er på facebook så har vi en side der. Med bilder av alle katter vi har befatning med. Siden heter noe så enkelt og greit som: Dyrebeskyttelsen Norge Hedmark - Nord-Østerdal.
La ut en ny katt til adopsjon nå i kveld. Han er rett og slett et mirakel den karen. Og den katten jeg var og hentet på formiddagen i dag har eieren meldt seg på i kveld. Det er ikke bare tragedier heldigvis - selv om det er nok av dem.
Nei, nå må jeg kikke litt nærmere på den babyen som henger på ruta og kikker på meg.
For dere som liker katter. Hvis dere er på facebook så har vi en side der. Med bilder av alle katter vi har befatning med. Siden heter noe så enkelt og greit som: Dyrebeskyttelsen Norge Hedmark - Nord-Østerdal.
La ut en ny katt til adopsjon nå i kveld. Han er rett og slett et mirakel den karen. Og den katten jeg var og hentet på formiddagen i dag har eieren meldt seg på i kveld. Det er ikke bare tragedier heldigvis - selv om det er nok av dem.
Nei, nå må jeg kikke litt nærmere på den babyen som henger på ruta og kikker på meg.
Postet 14.10.12 kl 01:23
I kveld tenkte jeg at jeg skulle prøve å ta noen bilder igjen. Og som vanlig oppdaget jeg for sent at glasset var tåkete av alger og kattespytt. Ettersom jeg har L144-babyer har jeg ikke tenkt å gjøre noe med det de første dagene heller, så det får bare være et lite pent kar. Fiskene er da pene de? Jeg tok forresten i flere akvarier, og det viste seg at det var like møkkete glass i de uten babyer også - så den unnskyldningen holder bare ikke. Nå må jeg tenke ut en ny.
Mens jeg tenker på det legger jeg ut noen bilder....
På kjøkkenet bor denne finingen. Jeg hadde to, men dessverre døde en. Nå må jeg vel prøve å få tak i flere. Men denne (disse) skal flyttes til hjørneakvariet - jeg skal bare ta en skikkelig shining i det først.
Denne kjekkasen har jeg jo vist fram før, men tåler vel et gjensyn vil jeg tro?
Mens jeg tenker på det legger jeg ut noen bilder....
På kjøkkenet bor denne finingen. Jeg hadde to, men dessverre døde en. Nå må jeg vel prøve å få tak i flere. Men denne (disse) skal flyttes til hjørneakvariet - jeg skal bare ta en skikkelig shining i det først.
Denne kjekkasen har jeg jo vist fram før, men tåler vel et gjensyn vil jeg tro?
Postet 17.10.12 kl 00:30
Postet 17.10.12 kl 00:32
Postet 17.10.12 kl 00:36
Postet 17.10.12 kl 00:36
Postet 17.10.12 kl 00:51
Nå har jeg ikke sett noen mini-sutt på mange dager, så nå må jeg vel bare innse at alle er spist... Æsj. Men det kommer vel antagelig flere etter hvert vil jeg tro?
Ellers er det lite nytt. Det blir mye katt og lite fisk om dagen, men så lenge de lever så kan det vel ikke være så ille. Og om akvariene ikke ser så vakre ut tror jeg egentlig ikke fiskene bryr seg særlig om det.
Ellers er det lite nytt. Det blir mye katt og lite fisk om dagen, men så lenge de lever så kan det vel ikke være så ille. Og om akvariene ikke ser så vakre ut tror jeg egentlig ikke fiskene bryr seg særlig om det.
Postet 27.10.12 kl 01:22