Våre andre dyr og litt småpjatt :D (side 14)

Har et bilde fra jobb også. Ikke husdyr / kjæledyr akkurat, men to er håndtamme. Praktisk når flokken skal flyttes.
Selv om det er oppdrett så har de stooore innhegninger og de får leve best mulig som vill-hjort.
Bukkene heter Torgeir og Elwis.

[External Image]
Mvjnz
Og her er typen sine 2, som nå også har blitt delvis mine:) Beanie øverst og Odo nederst. Alle kattene våre er kastrert og microchippet.


Beani var en vakker hunnkatt!
Jeg elsker katter med den fargekombinasjonen! Har hatt det selv, og jeg savner henne noe utrolig fremdeles, den dag i dag. Hun het Gizmo, og døde for ca 10 år siden.
Ønsker meg en ny og likedan katt, hun var langhåret og hadde samme farger som din; Skilpadde + hvitt. (svart, rødbrunt og hvitt). Disse tre fargene sammen er kjønnsbestemt på katter, så de blir alltid hunnkatter.

Tenk over det, det betyr at Pusur faktisk må være en dame!
mona o
Ønsker meg en ny og likedan katt, hun var langhåret og hadde samme farger som din; Skilpadde + hvitt. (svart, rødbrunt og hvitt). Disse tre fargene sammen er kjønnsbestemt på katter, så de blir alltid hunnkatter.


Jeg har ei du kan få:

[External Image]

Ho slo seg ned hos meg for 1 måned siden, og tross flere lapper hengt opp, ingen har etterlyst henne. Skal få henne sterilisert på onsdag, men etter det, er hun fri til avhenting. Har to andre fra før, og tre katter blir for mye. Fin katt, godt lynne, kosete og grei.
Mona o, hvis det er tegneseriekatten Pusur du mener, så er vel han bare oransje og hvit? Mener det siden jeg så filmen her om dagen.
Tredje katta mi,

[External Image]

Han er jo faktisk tricolor, hvitt, svart og rødbrunt, han også. - Selv om det rødbrune er slik at en må lete godt. Og han er i alle fall ikke skilpaddefarga, mer terningtegnet. ;o)
hvorfor er noen av bildene bare en rød X??? Er den set hos dere også eller er det bare hos meg de er det?
Sånn er det hos meg også og når jeg trykker på så åpner det seg og det står forbidden.
hmmm, merkelig.. har de lagt ut bildet på en feil måte eller noe siden det er sånn'??
Om det nå er mine bilder som x-er ut, så er de her også.

Katt nr 2 er den jeg skrev om som skal steriliseres på onsdag.
mona o
Beani var en vakker hunnkatt! :-) Jeg elsker katter med den fargekombinasjonen! Har hatt det selv, og jeg savner henne noe utrolig fremdeles, den dag i dag. Hun het Gizmo, og døde for ca 10 år siden. Ønsker meg en ny og likedan katt, hun var langhåret og hadde samme farger som din; Skilpadde + hvitt. (svart, rødbrunt og hvitt). Disse tre fargene sammen er kjønnsbestemt på katter, så de blir alltid hunnkatter. Tenk over det, det betyr at Pusur faktisk må være en [I]dame[/I]! ;-)




Ser ikke fjeset hennes ordentlig på bildet, men hun har lyse striper over begge øynene, som øyenbryn, og lys hake, så hun har et veldig snodig fjes

I Norge tror jeg den fargekombinasjonen er ganske sjelden, men her er den veldig vanlig. Ser skilpaddekatter overalt

Jeg tror det er slik at 99% av dem er hunner, men en sjelden gang får man en kombinasjon av gener som gjør at en hannkatt kan være skilpaddefarget... Er ikke helt sikker på den, men mener å ha hørt det et sted..
Her er min skogkatt tussi som er tricolor i fargesammensetning og jeg har hatt henne i 8 år nå.
ojj oj glemte fritjof. Har også en hamster som heter da som sagt fritjof. Den var opprinnelig min sønn sin men da han flyttet ut så ble han igjen hos meg for jeg var vel den som stimulerte den mest. Så den er veldig tam til meg, men har en tendens til å bite alle andre enn meg og mitt barnebarn Julie. En snodig skrue. Er veldig glad i brødskive med nugatti. Når den kjenner lukta av det så står han i døra og biter i døra for han vil ha han også. Så da får han et lite tefat med en bit brød med nugatti og da sitter vi alle ved bordet og spiser. he he skulle vært bilde av det vettu....Men her er altså den glemte fritjof.
Er det en kokosnøtt Fritjof bor i? Mye fint man kan bruke kokosnøttene til! Både i vann og på land
Ja det er en kokosnøtt og der trives han veldig godt. Den er ganske stor så den passet ikke inn i akvariet og når han vokste ut av disse minihusene som er med i hamsterbur så prøvde jeg å sette den inn hos fritjof og det ble full klaff.
Jeg har ekte sledehunder!!
[External Image]
Mvjnz
Jeg tror det er slik at 99% av dem er hunner, men en sjelden gang får man en kombinasjon av gener som gjør at en hannkatt kan være skilpaddefarget... Er ikke helt sikker på den, men mener å ha hørt det et sted..


Du har helt rett Mvjnz. Kan prøve å forklare det litt. Det har seg nemlig slik at fargen for rødt ligger på kjønnskromosomet som kalles X. En hann har vanligvis en kombinasjon av farens Y-kromosom (som gjør at hannen blir enn hann) og morens X-kromosom. Han har da et kromosompar som ser slik ut XY. Hunnene får X-kromosomet både fra moren og faren og ender opp med kombinasjonen XX.

Siden fargen for rødt ligger på X så blir det vanskelig for en hann å være både rød og ikke-rød siden han har bare èn X tilgjengelig. Han blir dermed enten det ene eller det andre. Hunnene derimot kan være både ikke-rød på begge sine X-er og bli en farge som ikke er rød, eller hun kan ha fått røde X-er fra begge sine foreldre å bli rød, eller en av hver og bli skilpaddefarget.

I sjeldne tilfeller så skjer det feil slik at en hann har mer enn det vanlige paret med kjønnskromosom og ender opp med feks XXY. Han kan da ende opp med å bli skilpaddefarget hvis foreldrene har gitt ham de rette X-ene. Slike hanner er oftest sterile.

Jeg har faktisk truffet et par slike hanner da jeg drev med rasekatter. Den ene av de hadde bare en liten flekk med rødt, men den andre så ut som en hunnkatt
Her er mine hamstre:
Bilde 1: Mine 2 Vinterhvite dverghamstre (Hann og Hunn)
Bilde 2: # Unger fra de på bilde 1 (Den brune er en hunn og de andre er hanner)
Bilde 3: En av hamsterungene når de er 2-3 dager gammel.
Inaktiv bruker
Jeg har 1 katt og 3 marsvin
katta er en jentekat alder aner jeg ikke men hun er voksen og veldig kosen når hun vil ha kos
hjeme der har jeg et marsvin som er mit og det heter gulle og han er kjempekosen
jeg har å en lilebror og en lilesøster på 12 år som har et marsvin hver og di heter klompen å nøste
jeg har hat en dansemus som hete museline men den lever ikke lenger snufs =;(
=)
Hang meg på jeg og la ut bilde av min lille rakker Lokus =)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap