Sissis våte drømmer (side 147)

Ett til...
[External Image]
Smykketetraene jeg kjøpte på Dahls ser fortsatt fine ut.
[External Image]
Isrose venter tolmodig på reisen til Askim...
[External Image]
Det må da snart være fullt for kampfisker hos deg? Du kan ikke ha mange ledige kar lenger?
Kampfisker alle steder her ja...

Har faktisk 23 Betta splendens, når jeg også teller med "barna" :0
Du kan glede Isrose med at det ikke er så lenge igjen før hun får en meget vakker mann. Jeg håper bare han blir snill med henne.
Disse lakrisene er virkelig snasne)
Jaa. Lakriser er skikkelig snasne, og veldig søte når de skakker på hodet og nysgjerrig følger med på alt "mor" gjør. For ikke å snakke om når de tigger mat...
Juleavslutning og førjulsgave...
I kveld har jeg vært på juleavslutning i klubben, og så fikk jeg vidunderlig førjulsgave fra Fosen; tre L201. Det er forskjellig hodefasong på dem, så jeg krysser fingrene for at jeg har begge kjønn
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Det var jo en skikkelig fin gave, de mallene er så vakre
Gratulerer så mye med de, også får vi håpe at det er begge kjønn, det ser jo faktisk sånn ut på bildet synes jeg.
Jeg har også en trio av disse men jeg tror nok alle mine er hunner..
Inaktiv bruker
Så fin de var, fikk julegave av brosjen for noen uker siden, to klovnefisker, en diger fanworm å en levende stein.
Noen bilder fra Rio Fantasia...
[External Image]
Virkelig flott farge på disse røde smykketetraene. Dessverre virker disse også litt "skjøre"...
[External Image]
Amanoreka steller så godt hun kan med eggene sine; bare synd det er til ingen nytte...
[External Image]
Flotte bilder!
Skikkelig fine fargekontraster det ble)
Alltid spennende å komme tilbake etter noen dager borte fra akvariene, men det ser ganske bra ut; bortsett fra en død lakris (deissneri) og mye andemat et par steder. Og så var det litt kaldt i småkarene som har "varmeplate" på timer. Det var ca 0 ute da jeg dro, og nå er det -10, så da blir det kaldere i vinduskarmen...

Lisbeth bryr seg ikke om å sende inn lakris-oppdrettet sitt, så da er det stor sjanse for at jeg får tildelt førstegangsoppdrett. Føles ikke helt rett, men jeg har jo lyst til å registrere "barna" mine. Hm...
Sissimor
Lisbeth bryr seg ikke om å sende inn lakris-oppdrettet sitt, så da er det stor sjanse for at jeg får tildelt førstegangsoppdrett. Føles ikke helt rett, men jeg har jo lyst til å registrere "barna" mine. Hm...


Ojj, mente ikke skape problemer for deg. Det bare hadde ikke så stor betydning for meg å være registrert som førsteoppdretter

Skal se på det i morra. Har aldri satt meg inn i hva jeg må gjøre for å registrere oppdrett
Føles ikke rett å få tildelt et førstegangsoppdrett som ikke er riktig skjønner du Lisbeth, så blir glad om du orker
Tigerstaden...
Fant ut at det var på tide å legge ut bilder fra Tigerstaden. Stor vase fra Ikea der det bor blå tiger- og rili-reker. Og noen søte millerihanner jeg ikke har hjerte til å ta livet av
[External Image]
Litt barnslig kanskje, men pytt sann
[External Image]
[External Image]
Fra fødestua
Oppdaget i dag at pumpa hadde stoppa i Fødestua! Kastet et blikk på det digitale termometeret, og registrerte at temperaturen var veldig lav. La selvfølgelig skylda på varmekolben, men det var godt og varmt bak blåfiltermatta. Men i karet var det kaaaaldt pga manglende sirkulasjon. Fikk renset powerheaden, byttet masse vann (0.06 nitritt), og tilsatt filtergrums fra Lekegrinda og Ungdomsklubben. Krysser fingrene for at det gjør susen...
[External Image]
[External Image]
Sissimor
Føles ikke rett å få tildelt et førstegangsoppdrett som ikke er riktig skjønner du [B]Lisbeth[/B], så blir glad om du orker ;)

jeg har aldri registrert oppdrett før, så jeg er usikker på hvor du mener jeg skal gjøre det. Men jeg har gjort det i profilen her inne. Det var det du mente?

(Ikke blitt synlig ennå)
Du må sende inn førstegangsoppdrett-skjema til Norges AkvarieForbund Lisbeth. Egentlig oppdrettsansvarlig klubbene som gjør det, men du kan gjøre det privat også. Riktig skjema finner du her.
Håper du orker, men skjønner om du lar være. Det føles ikke rett å gå inn i historebøkene som førstegangsoppdretter når jeg (og mange på AF) vet det er feil...
Du kan jo registrere oppdrettet i klubben din, det blir vel ikke automatisk registrert som førstegangsoppdrett i NAF så lenge de ikke får en søknad om det.
Det var det jeg også håpet Rita, men han som har ansvaret i klubben mente at det automatisk ble det når det ikke var registrert på arten før. Håper han tar feil...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap