Sissis våte drømmer (side 148)

Jeg har strikket pixie-lue, og Iben stiller velvillig opp som prøvedukke
[External Image]
"Fordi jeg bedre skal kunne se deg...", fikk ulv-i-bestemorsdrakt-assosiasjoner her
Akkurat det gjorde jeg også Linda: "så stooore øyne du har Bestemor..."
Likte Tigerstaden-vasen din! Morsom og med kult navn!

Hvordan går det med sjokoaldguramiene du hadde med deg fra Moss? Er de fortsatt like fine?
Har mistet en Hassel, men de 5 siste ser superflotte ut! Den som døde har hatt litt "stressflekker" helt siden den kom, så ikke noe sjokk det der...
Off topic igjen...
Karma leker stolt med nattens bytte; et par vanter
[External Image]
Kampfisk-sjonglering...
På fredag var jeg innom Byhaven, og fant en kampfisk jeg ikke kunne gå fra; han er rett og slett nydelig, og glitrer i alle regnbuens farger etter lyset.

Men ny kampfisk gåv nye utfordringer, siden jeg ikke har ledig karanteneplass. Bestemte meg derfor for å ha ham over i Speilsalen, for der gikk det kun 4 fisk; Edvald, Dorthe og 2 pygméguramier. Dorthe og Edvald har aldri funnet tonen helt, så nå skal hun få ny kavaler.

Bestemt meg for å flytte Edvald over i Asylet sammen med Rut, for hun og Reidar har ikke noe lykkelig ekteskap. Reidar er derfor på vei over i Lekegrinda. De får han selskap av Laila, som flyttes fra Fødestua. Reidar liker slike damer, og hun lekte jo med Leif før hun ble enke, så krysser fingrene for at de finner tonen...

Kort oppsummert:
Speilsalen: Dorthe + Didrik (nykommeren)
Asylet: Rut + Edvald (fra Speilsalen)
Lekegrinda: Reidar (fra Asylet) + Laila (fra Fødestua).

Fra før:
Gavepakken: Nero + Mathilde + en yngel
Fæntæstikk: Halvor + Isrose
Kjøkkenøya: Odd + Märtha
Poteten: Anton + Runa
Fødestua: Mons + Lise
Trollskogen: Bjarte + Bibbi + Mona
Ungdomsklubben: Ronja + Fiona + 2 HM-ungdommer

Her kommer bilder av nykommeren Didrik. Han ble solgt som Deluxe, men det ermulig han er HM...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Nei døske ta, han var fin!

Og fine kattepuser.

Og fine resten av fiskene også......
Mer fiskeflytt...
I dag har jeg fisket opp 14 små gule sutter, og satt de litt rundt omkring for algesmatting. Satser på å selge dem på nyåret, for nå begynner det å bli litt fullt oppi Rio'n. Atle har sluppet nytt kull i dag, så...

Og så har jeg sluppet de 6 smykketetraene (marginatus) jeg kjøpte på Dahl's oppi Rio'n. De 5 røde jeg hadde fra før ser ut til å sette stooor pris på det nye selskapet, og nå ser jeg dem faktisk! Mulig disse to artene kan krysse seg, men muligheten for at eventuelle hybrider vokser opp er såpass minimal, at den sjangsen tar jeg.
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Til petter
"Barna" dine ser ut til å ha det fint, og her kommer en liten bildehilsen:
[External Image]
"Midt på" har vært en tur ute på vift, men kamera er skummelt! Tror dette er en dame, siden den vandrer rundt i akvariet, og ikke ligger i hule. Bør egentlig skifte navn til "Rundtomkring"
[External Image]
Her er Rundtomkring tilbake på stedet den oppholder seg mest; oppå hula til "Venstre". Det store, gule bak er Gulla...
[External Image]
"Høyre" bor fortsatt i hula under den store rota. Veldig vanskelig å få skikkelig bilde når det er så mørkt...
Sissimor
Du må sende inn førstegangsoppdrett-skjema til Norges AkvarieForbund Lisbeth


Da er det gjort
Hydrocotylen blomster gitt
[External Image]
Så flott ,visst ikke at de kunne blomstre jeg
Kampfiskene Didrik (deluxe) og Dorthe (dumboear) lekte da jeg dro på fredag. Spennende å se om det er julebebiser der når jeg kommer hjem
Ja og når kommer du hjem? :P
Har vært innom hær lenge nå, uten å se noe nytt =)
Ha en fortsatt god jul og et riktig godt nyttår

Mvh Petter
Kom hjem i dag, og alt virker bra i akvariene. Overgrodd må jeg si, men fiskene ser fornøyde ut. Ser ingen kampfiskbarn, men håper de prøver igjen
Nydelige N. marginatus Sissimor!!! Selv om jeg først og fremst er Apistogramma-interessert, er Nannostomus en fisk som er med på å gjøre Apistoene trygge&stimulerte på en måte som jeg ikke har idag med reine arts-kar. Så da har jeg bestemt meg for å utvide med nettopp Nannostomus marginatus i et eller to kar. Morsomt å lese/se på de her

Simen
Nannostomusene er kjempefine, og viser seg virkelig fram i karet. Ser ut til at coryene trives godt med dem også

En gang i framtiden skal jeg ha apistoer, for det er virkelig fassinerende fisker! Må bare flytte først, slik at jeg får plass til flere kar...
I dag har jeg hatt hyggelig besøk av Inger Anne, og så fikk jeg introdusert henne for Akvasia, og min hjelpsomme kampfisk-ekspert-venninne der. Inger Anne la av fisk hun; hele 4 tror jeg det ble
I dag hentet Inger Anne søte, lille Isrose. Har jo visst hele tiden at dette var planen, men det er litt vemodig alikevel. Kommer til å savne henne...

Ble med Inger Anne til Akvasia, for der hadde hun satt av fire kampfisker. "Betta-frøkna" var på jobb i dag også, og gav som vanlig flott service. I dag hadde hun til og med tatt med tre CT-damer hjemmefra, i tilfelle vi var interessert i dem. To av disse ble med meg hjem, og I.A. tok den siste

Den lille gule (som jeg tror skal hete Gunda eller Bitten), er på vei over i Trollskogen. Der håper jeg hun vil bli vel mottatt av Bjarte, Bibbi og Mona.
[External Image]
Bjarte viser seg for nydama
[External Image]
Bibbi er nysgjerrig på nykommeren, men virker ikke aggressiv i det hele tatt.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap