Hvilken Malle er din favoritt.? (side 15)

Erlend D Bertelsen
Prisen på denne mallen er ekstremt dyr, men det er den også fra eksportør. Langt dyrere enn andre maller.

Ikke alle, det burde vel nettopp du vite. Sebraer f.eks...
Det er ikke den DYRESTE nei, men den er blant de mer kostbare mallene som er tilgjengelig i handelen Avhengig av hva leverandører og butikker ønsker å tjene på dem så koster de alt fra 3-400 til 1000 kr per stk. Ettersom de relativt greit lar seg formere i akvarier, så er det kun snakk om tid før tilgangen på fremavlet fisk øker. Ettersom det da vil være ungfisk å få kjøpt vil sannsynligvis prisen også være en god del lavere.

Forøvrig er dette en malle som skal holdes i akvarier med fin sandbunn og god vannkvalitet. Ettersom de aldri forlater bunnen må man sørge for at det havner nok mat til dem på bunnen, stor konkurranse om maten i akvariet er altså ikke spesielt ideellt. De er storspisere, og lever utmerket på diverse tabelett- og tørrfor, samt mygglarver, artemia o.l.

Mvh

Haakon
AquaZoo
HaakonH
Ettersom de aldri forlater bunnen

Det har ikke mine hørt De tar seg en liten svømmetur av og til.
Selv om de jo ligger delvis nedgravd mye av tiden, virker de ikke å være skye.

Hva er ideell fôrsammensetning for dem (står mye forskjellig om dette på nettet)?
Javel? Men det er jo bare bra, så ser du litt mer til de Da får vi håpe og tro at disse turene bort fra bunnen ikke har sammenheng med noe negativt som sykdom og for dårlig vannkvalitet! Avvikende atferd blant maller er ofte (men selvsagt ikke alltid) et resultat av dette.

De er ganske altetende, men ikke spesielt giret på alger og rent grøntfór. Man kan med fordel få opp appetitten og magevolumet deres ved å gi dem det de liker aller best, og det er jo gjerne frossentfór som Artemia og mygglarver. Dette sammen med noen ålreite fórtabletter (f.eks. Tetra Tips, TabiMin, PlecoMin e.l.) burde være en ganske perfekt meny

Mvh

Haakon
AquaZoo
Takker for svar!

Forholdene i karet skal være veldig bra. Og etter min mening ser de veldig "harmoniske" ut.
Når eg mottok dem kjørte eg en Flubenol15-kur.

Hovedsaklig har eg fôret med TabiMin, PlecoMin, NovoBel, Wardley rekepellets, TetraBits, svarte mygglarver og squash.
Har fått meg noen nye maller igjen jeg å,som fort kan bli en av mine favoritter.

Sturisoma festivum,noen artige skapninger som er så sky.
Er ofte framme å viser seg.

Har endelig fått tatt bilder av min favoritt malle. GOLDEN heter den. Den er ca 12 cm og jeg har hatt den et år. Syns egentlig den er liten men mulig den vokser seint. Den tar det igjen på bredden....
Inaktiv bruker
Den såkalte GOLDEN var jo nydelig da
L-183 synes jeg er fine.
Jeg liker L-144, Ancistrus sp og Corydoras best
Uha, jeg synes det er svært at vælge :o)

Men mine Corydoras arcuatus, Ancistrus dolichopterus L183 og Rineloricaria sp. red L10a, synes jeg er meget spændende maller.
Velge 3 stykk må jo være
1. Hypancistrus zebra L46
2. Golden Nugget
3. L001, har en selv
Favoritt mallen min er Hypostomus Plecostomus Golden Pleco. Jeg hadde nettopp en på 25 - 30cm, men den døde 25 april Jeg er fortsatt kjempe lei meg, og hver gang jeg går forbi 420 literen er det noe som mangler
L046 synes jeg er kjempe fin. Men Corydoras og ancistrus er også fine. Har en liten gruppe corydoras julli, og disse synes jeg er kjempe fine.
det er så utrolig mange fine maller , vanskelig å velge.
har to type maller jeg syns er utrolig søte, Gastromyzon borneensis og en jeg er ganske sikker på er en Hemiloricaria sp. L010a
Er enig i at Gastromyzonen er nydelig, men noen malle er den ikke. Den hører til karpefiskene
okay, da vet jeg det. har alltid sett på den som en malle grunnet utseende og "arbeidsmetode", men feil kan man ta
Mine maller er l 333 ,gibbiceps, goldenn nuggets ancistrus og 12 stk cordyas synes alle maller er vakre så det er litt vanskelig å trekke ut en type malle.
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap