Apistogrammet (side 15)

S i m e n
Ja, det var bare et par i karet. Så nå er hannen alene i karet. Mulig en yngel er igjen, men ser den nesten aldri... så det hadde jo vært moro om den hadde dukket opp igjen.




Er nok sjebnen som har kommet for en dag Simen. Når jeg kom hjem i dag finner jeg min HANNE død, liggende inne i en av hulene. Husker en gang tidligere at jeg mistet min første barlowi han, og en annen mistet sin hue. Den gang fikk jeg tilbudet om å danne par av enken og enkemannen.

Derfor vil jeg denne gangen gi deg muligheten til å overta mi hue som nå er enke. Hun er F1. Ellers ser det ut som resten av bølingen her har klart seg greit disse daggene jeg har vært å feriert
Det varmer alltid med hyggelige tilbud Leif Vi går over til PM
Det var meningen at jeg skulle få mine Apistogramma sp. "Black-chin" straks karet var klart. Men før jeg skulle få dem, skjedde det... de har fått nytt navn: Apistogramma allpahuayo! De er hjertlige velkommen de også
Pen sak!
Nesten som en liten apisto-ildbuk...
Det gleder jeg meg til å finne nærmere ut av Truls! Har bare en arbeidsøkt der jeg trenger litt løftehjelp, så skal karet være klart. Men litt annet å pusle med, har skjøvet det fram i tid... Men kjenner jeg begynner å få litt blod på tann igjen he he he
Ah
Du har "innkommende" ja! Det blir spennende! :O)
Det er jo litt spennende å ha en sp. da Simen.... Men greit nok også å få et endelig og skikkelig navn på våre venner.

Jeg ble født sp. Johansen, men endte opp som Leif. Jaja, slik kan det gå.....
Sp
Hva er nu engang det? Definisjon og forklaring (inkludert forkortelsens betydning) taes i mot med takk
Truls O. Bjørhei
Hva er nu engang det? Definisjon og forklaring (inkludert forkortelsens betydning) taes i mot med takk :)


Her har du det Trulsemann:

Forkortelse for species. I et latinsk navn på fisken, angir det at arten ikke er beskrevet enda, og dermed ikke gitt endelig navn.
Er enig i at det er morsomt å ha noe spesielt Leif! Og jeg skal jo utvide med et par-tre-fire kar til i løpet av sommer/høst, så da spør det om det ikke vanker en sp. eller to ja Og når det gjelder de herre greiene sp.cf osv, fikk jeg et godt tips på akvarieordlista Truls... Kort og greit forklart.
Takk!
Var ikke klar over den siden der! Geniale ting!
Truls O. Bjørhei
Var ikke klar over den siden der! Geniale ting! :)


Blei gjort oppmerksom på den selv etter å vært her ei beite sjæl he he he
Flyteplantene i Apistogramma rositae-karet, gror så det suser - og fiskene har det som plumma i egget... 1 & 2.

Out of focus-bilde nr.3 av en herlig herremann Apistogramma panduro. Han er en fryd å se på, og ungene vokser opp... både mor og far er like på hugget enda. Bølla er et sjeldent syn.



Hva slags flyteplanter bruker du?
Det er i hovedsak gulerotgress av type Ceratopteris cornuta + Ceratopteris thalictroides mener jeg... De blir fantastiske når rotsystemet strekker seg nedover! Flyteplanter er med på å gi Apistogrammaer litt ekstra trygghet også, så det er virkelig blitt en favoritt hos meg...

Litt action i Apistogramma rositae-karet... ikke rart når jeg ser nærmere. Hua kommer ut under en rot, gul og fin. Den dominante hannen passer område på utsiden. Slikt blir det fart av!!!
Må virkelig si at akvarie-kjelleren din er rimelig lekker. Rett og slett nydelig.
Takk Cathy, alltid hyggelig med koselige tilbakemeldinger!!

Simen

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap