- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Liv's vannverden (side 16)
Liv's vannverden (side 16)
Postet 30.06.08 kl 23:23
Nytt oppsett 128 liter
Blir så inspirert av de lekre karene til Tante Astrid så jeg tenkte jeg skulle prøve å få litt mer ut av 128 literen som jeg aldri har fått skikkelig til. Ble ikke helt som det skal ennå, planen er at vallisneriaene skal vokse seg til og og strømme mot høyre siden med filterstrømmen slik at de lager skygge over det åpne området. Pistiaen skal da vekk, den er der bare fordi det er altfor kraftige lysrør i det akvariet og jeg ikke tar meg råd til å bytte siden de er ganske nye.
Bilde 1 er før og bilde 2 etter. Vannet er ikke blitt klat igjen og det er altfor mye dagslys i rommet så jeg får prøve å ta flere bilder i kveld. Blir sikkert litt småjusteringer på plasseringer også. Blir å plante litt i blinde siden lysdekslet må av.
Bilde 1 er før og bilde 2 etter. Vannet er ikke blitt klat igjen og det er altfor mye dagslys i rommet så jeg får prøve å ta flere bilder i kveld. Blir sikkert litt småjusteringer på plasseringer også. Blir å plante litt i blinde siden lysdekslet må av.
Postet 01.07.08 kl 13:09
Postet 01.07.08 kl 13:19
Takk for det Karene er greie nok, men litt kjedelige noen av dem. Er heller aldri blitt fornøyd med siste 180-en. Ser litt rotete ut. Planen min stranda litt sånn halvveis pga det ikke lar seg gjøre å få tak i trollhassel på denne årstiden. Det kommer visst først på høsten og mot jul.
Da skal jeg jammen ta en titt på de sidene, alltid morsomt med nye ideer.
Da skal jeg jammen ta en titt på de sidene, alltid morsomt med nye ideer.
Postet 01.07.08 kl 13:27
Postet 01.07.08 kl 13:57
At der er umulig å kopiere mange av disse oppsettene uten tilsetning av mer lys og co2 er helt klart. En får bare ta med seg idèene og gjøre sin egen lille vri på ting. Her i denne og denne artikkelen er det masse bra tips å ta med seg. Har foreløpig ikke kommet helt gjennom alt som står på disse sidene selv, men at det er inspirerende er det ikke tvil om.
Postet 01.07.08 kl 14:13
Postet 01.07.08 kl 17:31
Postet 01.07.08 kl 20:25
Postet 01.07.08 kl 20:27
Postet 01.07.08 kl 20:29
Postet 01.07.08 kl 20:34
Endret: 01.07.08 kl 20:34
Postet 01.07.08 kl 20:59
Postet 01.07.08 kl 21:04
Endret: 01.07.08 kl 21:04
Postet 01.07.08 kl 21:21
Postet 01.07.08 kl 23:56
Postet 02.07.08 kl 00:04
Hei Liv!
Poster dette i tråden din, jeg. Nå har de 2 dolkestikktetraene jeg fikk av deg i vinter endelig fått selskap av flere. Jeg har vært så glad i de fiskene helt siden jeg fikk dem, og endelig, sist torsdag var jeg en tur hos Aquamanias på Kløfta for å hente et nytt filter og diverse andre ting, og hva hadde han i et par av karene sine? Jo nemlig: Dolkestikktetra! Da var det bare å handle, og jeg slapp å kjøpe fra vanlige butikk-kar med den risikoen det kan være med sykdom. Disse var VF og hadde gått i karantene på Kløfta i et par måneder.
Den enslige Guppyen fikk selskap med masse damer med det samme jeg fikk den hjem, og har nok blitt pappa, for nå svømmer det et par små nesten helt identiske kopier av ham i karet. Tenkte du kanskje ville like å høre hvordan det hadde gått med de gamle fiskene dine. De har det veldig bra.
mvh Tove.
Poster dette i tråden din, jeg. Nå har de 2 dolkestikktetraene jeg fikk av deg i vinter endelig fått selskap av flere. Jeg har vært så glad i de fiskene helt siden jeg fikk dem, og endelig, sist torsdag var jeg en tur hos Aquamanias på Kløfta for å hente et nytt filter og diverse andre ting, og hva hadde han i et par av karene sine? Jo nemlig: Dolkestikktetra! Da var det bare å handle, og jeg slapp å kjøpe fra vanlige butikk-kar med den risikoen det kan være med sykdom. Disse var VF og hadde gått i karantene på Kløfta i et par måneder.
Den enslige Guppyen fikk selskap med masse damer med det samme jeg fikk den hjem, og har nok blitt pappa, for nå svømmer det et par små nesten helt identiske kopier av ham i karet. Tenkte du kanskje ville like å høre hvordan det hadde gått med de gamle fiskene dine. De har det veldig bra.
mvh Tove.
Postet 02.07.08 kl 00:44
Postet 02.07.08 kl 01:04
Postet 02.07.08 kl 01:06
Postet 02.07.08 kl 11:48