Liv's vannverden (side 16)

Tålmodighet er bra, blir desto morsommere når du først får dem
Nytt oppsett 128 liter
Blir så inspirert av de lekre karene til Tante Astrid så jeg tenkte jeg skulle prøve å få litt mer ut av 128 literen som jeg aldri har fått skikkelig til. Ble ikke helt som det skal ennå, planen er at vallisneriaene skal vokse seg til og og strømme mot høyre siden med filterstrømmen slik at de lager skygge over det åpne området. Pistiaen skal da vekk, den er der bare fordi det er altfor kraftige lysrør i det akvariet og jeg ikke tar meg råd til å bytte siden de er ganske nye.

Bilde 1 er før og bilde 2 etter. Vannet er ikke blitt klat igjen og det er altfor mye dagslys i rommet så jeg får prøve å ta flere bilder i kveld. Blir sikkert litt småjusteringer på plasseringer også. Blir å plante litt i blinde siden lysdekslet må av.
Hyggelig at folk lar seg inspirere. Synes karene dine er fine i utgangspunktet også jeg, men det kan være hyggelig med litt forandring av og til. Har du lyst på enda mer inspirasjon så kikk i lenkesamlingen under aquascaping. Der er det mye fint der!
Takk for det Karene er greie nok, men litt kjedelige noen av dem. Er heller aldri blitt fornøyd med siste 180-en. Ser litt rotete ut. Planen min stranda litt sånn halvveis pga det ikke lar seg gjøre å få tak i trollhassel på denne årstiden. Det kommer visst først på høsten og mot jul.

Da skal jeg jammen ta en titt på de sidene, alltid morsomt med nye ideer.
Tante Astrid
Har du lyst på enda mer inspirasjon så kikk i lenkesamlingen under aquascaping. Der er det mye fint der!


Veldig veldig veldig slemt gjort av deg! Jeg kommer jo ALDRI til å klare DET DER! Urettferdig :-P
At der er umulig å kopiere mange av disse oppsettene uten tilsetning av mer lys og co2 er helt klart. En får bare ta med seg idèene og gjøre sin egen lille vri på ting. Her i denne og denne artikkelen er det masse bra tips å ta med seg. Har foreløpig ikke kommet helt gjennom alt som står på disse sidene selv, men at det er inspirerende er det ikke tvil om.
Der så det ut som det var mye lekkert Får ta meg en grundigere titt når armen blir litt mer samarbeidsvillig.
Mekka litt i to kar
Før og etterbilde, syns det ble litt mer spennende kar, gleder meg til vallisneriaen blir lengre og legger seg i vannskorpa.
Og før og etter i det andre karet
Huff nesten umulig å ta fine bilder når det er så lyst ute om kveldene som nå. Kun enkelte vinkler som overhode fungerer for å unngå at det blir mer refleks fra rommet enn akvarium. Forskjellen på før og etter er større en det virker som.
Ja, gi oss mørketida tilbake!! ;D

Som jeg har sagt tidligere så likte jeg karene dine før ominnredning også. Både før- og etterbildene viser fine akvarier, de er bare litt forskjellige i oppsettet
Hovedsaken er uansett at du selv er mer fornøyd!
Hehe av alle andre grunner så tror jeg jeg foretrekker sommeren gitt
Er vel litt sånn "forandring fryder". Noen kar er bare greie fra oppsett av og noen må en stadig forandre litt på - men det er jo litt av moroa Særlig når en går hjemme sykemeldt og dagene blir litt lange.
Ja, jeg vet ikke hvor mange ganger det første karet ble ominnredet før jeg ble sånn noenlunde fornøyd. Tror alt har vært skiftet ut der, opptill flere ganger, unntatt de fleste av fiskene
Bare banner over 2 meter lange tyskere som konstruerer Juwel karene med så høye skap at det er nesten umulig å få planta skikkelig Hjertesukk fra 160 klubben!
Gardintrapp...

Måtte jeg handle nå som det karet mitt som står høyest begynner 1,75 over bakken.
Har vurdert å kjøpe en liten krakk i alle fall Gjør livet en smule enklere.
Hei Liv!
Poster dette i tråden din, jeg. Nå har de 2 dolkestikktetraene jeg fikk av deg i vinter endelig fått selskap av flere. Jeg har vært så glad i de fiskene helt siden jeg fikk dem, og endelig, sist torsdag var jeg en tur hos Aquamanias på Kløfta for å hente et nytt filter og diverse andre ting, og hva hadde han i et par av karene sine? Jo nemlig: Dolkestikktetra! Da var det bare å handle, og jeg slapp å kjøpe fra vanlige butikk-kar med den risikoen det kan være med sykdom. Disse var VF og hadde gått i karantene på Kløfta i et par måneder.
Den enslige Guppyen fikk selskap med masse damer med det samme jeg fikk den hjem, og har nok blitt pappa, for nå svømmer det et par små nesten helt identiske kopier av ham i karet. Tenkte du kanskje ville like å høre hvordan det hadde gått med de gamle fiskene dine. De har det veldig bra.
mvh Tove.
Åh det var gøy å høre Alltid godt å høre når fiskene får godt stell
evoT
Hei Liv! Tenkte du kanskje ville like å høre hvordan det hadde gått med de gamle fiskene dine. De har det veldig bra. mvh Tove.


Måtte innom profilen din og titte etter bilder Du får legge ut litt av både guppyer og tetrastim etter hvert.
Akk ja. Det er smått med bilder. Jeg er litt analfabet med PC og denslags. Håper alltid å få litt hjelp når mine voksne barn er hjemme en tur, men jeg bor litt uti huttaheita i forhold til dem, så det blir ikke så ofte. Men jeg jobber med saken.
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap