Revestrekenes akvarieverden (side 16)

Det blir lenge mellom hver oppdatering i tråden på denne tiden av året
To av H. contradenshannene har akkurat sluppet yngel ut av hulene. Noen av dem ble fanget inn og flyttet til en Easy Breeding Box, resten suser rundt i karet.
En av Ancistrus sp. "super red"-hannene ligger på en eggklase i 240-liter'n.
All fisk har klart seg bra i sommer, planter og alger også så nå ser det rimelig overgrodd ut i de fleste karene. Må nok ta meg en runde å tynne ut litt her og der
Utrolig flotte apistoer.
Tøft bilde av han som ikke var helt klar for fotoseansen. hehe

Ja det blir ikke like mye tid til alt på sommeren.

Får bare håpe sommeren snart kommer til Bergen.

Espen
Black_Flys
Får bare håpe sommeren snart kommer til Bergen. ;) Espen


Vi var på Malakoff Rockefestival i Nordfjordeid forrige helg og noen dager i Bergen etter det, hadde et super-vær mens vi var på Vestlandet
Rita Revestrek
[QUOTE=Black_Flys]Får bare håpe sommeren snart kommer til Bergen. ;) Espen


Vi var på Malakoff Rockefestival i Nordfjordeid forrige helg og noen dager i Bergen etter det, hadde et super-vær mens vi var på Vestlandet

Noen dager.. Er ikke det samme som sommer. hehe.
to dager med sol så 1 uke med regn...
Skulle egentlig på Malakoff vi også, men fikk ikke kjøpt oss bil. Så da ble det konsert i Bergen istedenfor. Skulle sendt deg epost og fått deg til å tatt med noe spennende over høyfjellet da. Jaja neste gang.

Espen
Rita Revestrek
... i Nordfjordeid forrige helg og noen dager i Bergen etter det...


Hehe, det var litt morsomt: Nordfjordeid er min mors hjembygd, der vokste hun opp. Og jeg tilbragte hver bidige sommerferie og vinterferie i Nordfjordeid mens jeg vokst opp. Da jeg ble tenåring begynte jeg å protestere, hadde kulere ting å finne på i Oslo enn å henge på bondelandet med sauer :p
Og så var det Bergen, som er min fødeby (selv om jeg flyttet derfra til Oslo bare 5-6 år gammel


Verden er ikke stor!
Black_Flys
Noen dager.. Er ikke det samme som sommer. hehe. to dager med sol så 1 uke med regn... Skulle egentlig på Malakoff vi også, men fikk ikke kjøpt oss bil. Så da ble det konsert i Bergen istedenfor. Skulle sendt deg epost og fått deg til å tatt med noe spennende over høyfjellet da. Jaja neste gang. ;) Espen


Vi kjørte tur-retur Bergen-Nordfjordeid med scene/lyd/lysutstyr noen ganger i uka før festivalen og da var det langt fra lovende vær. Siste turen var natt til torsdag og da var det flomvarsel. Vi var på Malakoff for første gang i fjor og det er en superålreit festival. Jeg har lagt ut masse bilder på Facebook, men jeg vet ikke om du kan se dem når jeg ikke er venn med deg der

mona o
Hehe, det var litt morsomt: Nordfjordeid er min mors hjembygd, der vokste hun opp. Og jeg tilbragte hver bidige sommerferie og vinterferie i Nordfjordeid mens jeg vokst opp. Da jeg ble tenåring begynte jeg å protestere, hadde kulere ting å finne på i Oslo enn å henge på bondelandet med sauer :p Og så var det Bergen, som er min fødeby :-) (selv om jeg flyttet derfra til Oslo bare 5-6 år gammel :-) Verden er ikke stor! :)


Nei verden er ikke stor )) Atle er opprinnelig bergenser, men flyttet til østlandet når vi møttes en gang tidlig på 80-tallet Det med barndomsferier på foreldrenes hjemplass kjenner jeg til... mine er fra Andøya i Vesterålen men de flyttet til Porsgrunn før jeg ble født. Har mange gode barndomsminner fra feriene der oppe i nord, men jeg også streiket når jeg ble tenåring Du får ta deg en tur til Malakoff neste år!!!
Lenge siden forrige oppdatering... igjen Med 9 små dachsvalper i hus går dagene stort sett med til fòring, lek, kos og bæsjevasking ))

[External Image]
Min gode gamle stasjonære data synger på siste verset så nå har jeg fått en ny og moderne bærbar av min mann Nå må jeg bare venne meg til skjermen, jeg syns det er så vanskelig å vite hvor lyse/mørke bildene blir, det endres jo etter hvilke høyde jeg ser på skjermen fra.

Forøvrig går det bra med alle fisk, CW051 (på bildet over) ser ut til å stortrives, nå skal jeg flytte karkameratene (CW032) deres til et annet kar så de får plassen for seg selv. I går flyttet jeg Eques'ene fra 180 literen og inn i stuereolen, nå svirrer de rundt på skikkelig nyflyttet coryvis, og flotte er de Concolor og Green Laser legger sine sedvanlige egg hver uke men det er en god stund siden jeg har plukket noen av dem. Hypancistrus Contradens'ene er inne i en skikkelig leksperiode, nå ligger den ene hannen med nye egg i hula så fort det forrige kullet er ute. Ancistrus sp. "Super Rot" har også slått seg til ro, to av hannene har yngel i hulene.

[External Image]
CW032'ene vokser også fint til, nå begynner de å ligne små voksne

[External Image]
Atropersonatus.


Jeg var innom tråden din her om dagen og så etter livstegn fra deg, hehe, og endelig er du tilbake igjen

Skriv meg opp som interessert i avkommet på de CW32. Har ønsket meg en sånn prikkete liten art ganske lenge. Hvem kan vel motstå de sjarmerende små fjesene?

Leste en artikkel om blodsportrening av dachs i avisen i helga, forresten. Da tenkte jeg straks på dere, da vet du
mona o
Skriv meg opp som interessert i avkommet på de CW32. Har ønsket meg en sånn prikkete liten art ganske lenge. Hvem kan vel motstå de sjarmerende små fjesene?


Notert, men det blir nok en god stund til de forhåpentligvis formerer seg, de er jo bare tenåringene enda Jeg liker denne arten veldig godt, syns de er flotte med sitt rene prikkemønster.

mona o
Leste en artikkel om blodsportrening av dachs i avisen i helga, forresten. Da tenkte jeg straks på dere, da vet du :)


Ja, det blir noen timer i skogen på både to- og firbente... og klauver og blod i fryseren ))
Søndagen gikk med til ausjonen i Lillestrøm... og vi som hadde planlagt å ikke kjøpe fisk kom selvfølgelig hjem med litt av hvert
Et par Betta channoides, en flott Betta splendens hann, noen Full Red endlers (Rød endlers), tre Dekeyseria sp. L052, en Ancistrus sp. L107, og både gule og blå reker.
I tillegg fikk vi kjøpt en hel masse flotte planter til super pris, ny microormkultur, eddikål m.m Bilder av nykommerne knipser jeg i morgen.
Jeg har brukt nettstedet tinypic.com for å laste opp bilder til tråden her og nå har de stengt tilgangen for oss "utenlandske" brukere Det blir maaange tomrom i tråden så nå må jeg nok finne et annet sted å laste opp bildene og endre alle gamle innlegg.

[External Image]
Legger inn et bilde av en Full Red endlers som en start, de er finere i virkeligheten, skikkelig knall rødoransje
Et par bilder av vår nyanskaffede Betta channoides hann, en flott fyr som ble skikkelig sur når jeg kom med kameraet. Han blåste opp kinnene og forandret helt farge

[External Image]
Men nydelig er han alikevel Veldig flotte fisker de der...
Hehe, et virkelig blinkskudd, Rita En nydelig Bettaart!

Og fisken ser virkelig så sur ut hele tiden. I tillegg spyr de ut yngel kontinuerlig. Minuset er at de er "kjedelige" å ha i karet. Likefullt var det interessant å holde arten
Mange takk Donald. Ja, flott det er han, og han lever opp til navnet "snakehead" både i utseende og oppførsel )) Vi hadde Betta edithae tidligere og det er vel litt det samme som å ha disse channoides'ene i karet, begge er jo munnrugende arter.

Jeg kjøpte jo også en vanlig kampfisk på Lillestrøm-auksjonen, en hvit og lyseblå sak som liver opp karet den bor i. Jeg pleier ikke å legge navn på fiskene men denne krabaten har fått navnet Arnold, etter navnebroren Scwarzenegger (eller hvordan det nå skrives). Begger er jo "kampsporteksperter" og sikkert like gode i engelsk, de fleste har vel hørt sistnevnte uttale "I'll be back" i en eller annen gammel actionfilm ))
Bilder
litt av noen flotte bilder du tar Rita..
Jørn henning Flåtn
litt av noen flotte bilder du tar Rita..:-)


Takk for det Jørn Henning Det skjer ikke så mye her som er noe å skrive om så da blir det bilder istedenfor Skjønt det er mye aktivitet i karene om dagen, eques, atropersonatus, weitzmani, oiapoquensis og cw051 svirrer og svirrer... men lenger kommer de ikke, ingen egg så langt Det er bare concolor og grønninger som er flittige og legger egg hver uke, og de blir det så mange av at jeg ikke gidder å plukke ut eggene.

Legger ved et bilde av vår unge og enslige Baryancistrus demantoides (L200), den er skikkelig knæsj gulgrønn i fargen Jeg hadde egentlig tenkt at vi skulle tømme det lange karet for "trespisere" (L200 og L204) men de er så effektive i renholdsarbeidet at de blir værende. Alle trerøttene er fullstendig algefrie, og det kan man ikke si om resten av inventaret i karet ))

[External Image]
gjerne bilder av karene deres og den flotte reolen igjen.
Rita Revestrek
[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/22286_460076_1.jpg[/IMG] Legger inn et bilde av en Full Red endlers som en start, de er finere i virkeligheten, skikkelig knall rødoransje :)


Gurimalla den var utrolig pen!
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap