Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 17)

Her er kjempe eplen min som holder på å legge egg. Der er det ikke noen små klaser som kommer skal jeg si deg.
Det andre er en batikk snegle og den er vel i familie med tigersneglen altså en nertina batikk tror jeg den heter. Den anbefales til alle som er lei av å vaske alger oppunder topplokket. Denne sneglen fjerner alt og absolutt alt. Den er mere over vann enn nedi. Den kan også finne på å rømme hvis den finner hull den kan komme ut av. Er veldig effektiv som algefjerner.)
Den batikksneglen var fryktelig fin (og praktisk) Har du fått den til å formere seg, eller trenger den også brakkvann sånn som tigersneglen?
Du er klar over at du er i ferd med å gjøre meg sneglegal, Heidi? Tenker på deg hver gang jeg kjører gjennom Orkanger

Særlig de sulawesisneglene synes jeg er superlekre! Og de lilla eplesneglene. Og kjempeeplene. Og de røde posthornsneglene Og Og Og... *flire*
Liz H
Du er klar over at du er i ferd med å gjøre meg sneglegal, Heidi? Tenker på deg hver gang jeg kjører gjennom Orkanger :D Særlig de sulawesisneglene synes jeg er superlekre! Og de lilla eplesneglene. Og kjempeeplene. Og de røde posthornsneglene Og Og Og... *flire*

Ja jeg håper jo at jeg kan ha den virkningen da vettu for det er jo veldig moro dette vettu og unger er jo helt ville etter snegler. Du må komme innom å kikke på sneglene mine neste gang du kjører forbi da vettu...Det er bare å sende en mail til meg det om det passer. ...
Johanne B
Den batikksneglen var fryktelig fin (og praktisk):-) Har du fått den til å formere seg, eller trenger den også brakkvann sånn som tigersneglen?

Jeg tror den er sånn brakkvannsklekker dette også men den er bare så praktisk og fin da. Jeg flytter mine fra kar til kar og de spiser opp alt av alger i topplokket. Fikk bestilt de på dyrebutikken her.
Tror jeg får rusle meg en tur på dyrebutikken jeg også da
Jeg kan ikke noe for det men syns posthornsneglene er veldig fine. Har noen mørke brune som er nesten svart i kroppen og skallet går i fra lysbrunt til nesten svart. De ser ut som en lekker sjokoladebit...Prøver å ta vare på de fargene jeg syns er finest. De blå og knallrosa eller røde formerer seg ikke så fort som de andre. Hvorfor vet ikke jeg. Må ha med noen bilder av de i forskjellige farger.
1. Her er en mørk brun og den er så delikat når de er så fine i skallet.
2. Her er en brun som er litt lysere og har en litt mer rødlilla farge på kroppen. Den til høyre er jo knall rosa.
3. Her er en som er litt lysere rosa i kroppen og mer orange i skallet.
Jeg syns de er så nydelige men de er veldig vare på vannverdier. Blir vannet for surt blir skallet hvitt med en gang og da er de ikke pene lenger.
Satt og kikket etter perlene mine i kveld. Det er noen snegler jeg fikk tak i fra sanne her inne som jeg bare kaller for perlen for den er så nydelig. Plutselig fikk jeg se at den satt under en stor blå eplesnegle og ropte "hjelp , jeg kommer meg ikke ned. Sett meg ned øyeblikkelig" sa den nydelige perlen som henger fast under foten på snegla.
2. "slipper du meg ikke ned snart så biter jeg deg i foten" Og det gjorde perlen.
3. Perlen slapp fri og skyndte seg å tusle vekk fra dette store monsteret med litt knekt selvtillit....
Her er perlen min oppå pumpa og lykkelig for å ha kommet unna den stooooore blå snegla.
2. Her i midten av bildet er det en liten sebra eplesnegle som nå vokser i rasende fart. Den er vel ca 0,5 cm stor tenker jeg og så nusselig.
3. De eggklasene kjempe eplene legger holder ikke mål. De faller bare fra hverandre til stor glede for de som allerede er klekt. Her er en liten kjempe eplegjeng som spiser opp eggene til mor. De er ikke faste og fine sånn som epleklasene er. Har en stor klase hengende i karet nå og skal bli moro å se hvor lenge den henger før den går i oppløsning. Har senket vannstanden med 15 cm for de er jo så store så det ser nesten ikke ut som det er vann i karet. Såvidt at pumpa holder seg under vann. Har en stingray 15 og en fluval 2+ og det går akkurat. Skulle hatt et større kar til de "drømme drømme". ...
Shlush
He heh :) Slikt kan skje. Tenkte å kjøpe meg sebra- eller tigersnegle på tropehagen zoo her i molde. Men koster liksom 40kr for èn stk. Synes dette er dyrt for en snegle. Mens èn eplesnegle koster nesten 60 :-O Så får vente til noen legger ut sebra eller tigersnegle her på rubrikk :)) Har ikke tenkt å ha noe avl av sebraeplesnegler du Heidi? :p

Hei Hege sebra eplesneglene er til salgs over jul. De nærmer seg 1cm i størrelse og er såååå søte
Her er tre bilder av en sulawesi som er ute og går med en liten sebra eplesnegle hengende fast på siden. Når den går så går det opp og ned og det syns vist sebra eplen var morsomt.
De tre bildene av sulawesi-sneglen innlegg 331, illustrerer ypperlig hvordan denne sneglen beveger seg, med å reise opp kroppen og dra skallet etter seg. Det er nesten så man SER bevegelsen på disse tre bildene!
Kjempebra bildeserie, Heidi.
Nå må jeg ut å kjøpe flere snegler, ja.. Skulle aldri ha lest denne tråden Har bare sandsnegler, 2 eplesnegler og en sulawesisnegle.. må ha flere, ja..

Bortsett fra det, var tråden veldig bra
I går introduserte jeg en hårsnegle i sulawesikaret og pottifar måtte bort å undersøke denne rare skapningen med en gang.
1. Her gjør pottifar seg kjent med den nye snegla og lukter og smaker vel og lenge.
2. Hva i all verden er det han har bakpå skallet her da? Pinner? Går det an å bite de av tro??? Prøver iherdisk på det....
3. Nei fydameg dette stakk. Den var bedre fram enn bak.....
Her er en kul hårsnegle med skikkelig kul frisyre....
2. En orange posthorn
3. En bitteliten sebra eple. Sjekk det øyet ....
husker ikke om jeg har lagt ut disse bildene av nertina batikk sneglene som rensker topplokket for alger. Disse finns i forskjellige mønster og er kjempeflinke til å holde dekksglass og topplokk fri for alger. Obs kan rømme hvis de finner et hull og krype ut igjennom. Jeg sender mine på rundgang rundt i karene og null alger.....anbefales...)
Heidi Ingdal
nertina batikk

De var flotte! Skjønner godt at de kalles batikk, med det fine mønsteret...
Sjekk den nydelige sulawesi beibien. Hvem som er mor og far der har jeg ingen aning om for ingen av de har sånt skall. Helt glatt og kobber og sjokoladefarget. Fargen på kroppen er ikke helt svart den heller. Mystisk. 2.En tigersnegle som koser seg i urskogen.
3. Her er en gul liten snegle som føler seg ganske tråkka på av den store lilla ....fy fy
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap