Kjetils foto og videotråd (side 17)

Det går en liten bekk forbi huset her, hadde vært morsomt og lagt den om litt, sånn ca gjennom stua mi, sånn at jeg kunne hatt fisker i naturlig miljø
de fleste vil vel kalle karet overbefisket, men jeg har god filtrering blant annet. mitt største problem blir å komme seg til dahls, å gå fra ferga og opp er et langt stykke oppoverbakke når man ikke har bil, selv om jeg bare trenger å ta ferga over til moss men den var kjempesøt.... *sukk*

abbor ekke like søt :p men godt med poteter og saus til.
Abbor er søt jo :P
I dag tok jeg vannbytte på karene, og byttet om på palettciklideparene, siden paret i karet på rommet mitt ikke har klart å lage noen barn ennå lar jeg de andre få en sjanse i det "rolige" karet.

Mens jeg rota nede i bunnen der for å prøve å få tak i den ikke så samarbeidsvillige hannen så jeg plutselig en mystisk, svart yngel som svømte rundt på bunn. Jeg så den bare i et sekund eller noe, så jeg fikk ikke sett helt hva det var. Enten har palettene klart å lage barn uten at jeg har sett det, ellers er det en guppy som har overlevd lenge. Det kan også være en av sebraciklideynglene jeg fikk av moren til Kristine, de har jeg ikke sett på en stund, så det kan jo tenkes at de har gjemt seg på bunn.

Jeg kjøpte også 5 røde krystallreker.
I dag bestemte jeg meg for å fylle opp i guppystammen igjen, så jeg kjøpte to hunner og en han. Den eneste hunnen jeg hadde fra før ble tydelig glad over å ha venner av sin egen art igjen, så det er jo bra. Så forresten en knøttliten yngel i karet igjen i dag, tror det er en guppy. Hunnen er ihvertfall mye tynnere i dag en hun var i går.
I dag fikk fiskene i storkaret en scampi til middag, de ble helt ville hele gjengen Alt fra nusselige sewillia lineolatayngel til store plecoer spiste sammen samtidig, morsomt å se på.
I dag var jeg på mitt første klubbmøte og auksjon i Aquaark. Det var veldig hyggelig, og jeg fikk bytta ut en del fisk.
4 scalarer, 2 blå acara, 1 L-226 og 1 kardinaltetra gikk ut, 5 Corydoras Venezealanus og en haug store sverddragere kom inn Gikk ikke så mye i minus på lommeboka heller, så det er jo kjekt
Har kost meg litt med panaoramafunksjonen i Photoshop CS4 i dag, her er et lite utsnitt fra hytta.
[External Image]

Trykk for større bilde
Enda et panaorama, litt lysere utsikt nå:
[External Image]
Fiskene kan være glade at de slipper å være ute i dette været:
[External Image]
[External Image]
Nå er det vel på tide med noen fiskebilder fra meg igjen:
En corydoras aeneus:
[External Image]

Palettciklideparet i Lake Vinorum:
[External Image]
Glemte helt dette, en Heros severumunge jeg fikk av fjompen: [External Image]
Sisteplass i fotokonkurransen :/ Var egentlig ganske overraska over at jeg kom med i det hele tatt, bildet var ikke spesielt godt:P Men sisteplass, uff
Det er godt gjort å komme med i det hele tatt så ta sisteplassen din som en seier uansett du
Ble 18 plass på meg, men så er det ikke alltid jeg kommer med heller så jeg får bare være fornøyd.
nå slo jeg deg bare med 10 poeng da, så det ble vel delt sisteplass nesten :p
Ja, er fornøyd med å komme med Skal nok få meldt meg på neste runde også.
I dag så jeg at palettciklidene i karet på rommet mitt har fått barn Flokken er ute og leker på toppen av et kokosnøttskall mens foreldrene passer på som to gærninger :P
[External Image]

Håper et par vokser opp Det er morro å se hvor gode foreldrene er til å passe på, selv om faren er ganske sur på speilbildet sitt i glasset på akvariet :P
Dette var morsommere enn jeg kunne sett for meg, utrolig morsomt å se foreldrene passe på barna sine på en sånn måte. Nå ligger jeg i senga og prøver å bli frisk mens videokameraet står og filmer barnepassen til foreldrene uten å forstyrre dem.
Nå på kvelden var det nattatid for fiskene. Desverre så kom ikke barna lett inn i hula i dag, mange vimser rundt for seg selv, og jeg så minst to bli spist
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap