Lisbeth sine småfisk :) (side 17)

Da jeg medisinerte for hvitprikk nylig byttet jeg 50% vann og medisinerte på nytt annenhver dag, fire ganger. Da fulgte jeg instruksjoner fra loaches-forumet, som sier at man skal bytte vann og medisinere minst 4 ganger, og i minst 3 dager etter at siste tegn på hvitprikk er borte.

Hadde ikke noe tilbakefall etter det, og jeg brukte kan halv dose pga jeg har botia..

Liv H
Hehe fort gjort. Du kan godt bruke 2000 og Exit sammen, de tar det meste i kombinasjon. Jeg har kjørt flere kurer etter hverandre uten problemer. Skånsomme medisiner. Hadde et hvitprikk utbrudd som jeg slet skikkelig med å bli kvitt. Tror jeg medisinerte over nærmere 2 uker før det endelig forsvant. Viktig at det blåser skikkelig i vannskorpa mens du medisinerer. 2000 skal du bruke dobbel dose om du har lav GH, det står ikke noe om Exit, men jeg doblet den også hos meg.


Yes i know, dobbel dose ved lav gh og planen var å medisinere med esha exit og 2000 samtidig. Når jeg allerede var i gang med medisinering kunne jeg liksom få tatt alt på en gang. Får se om 2000 kommer i dag så jeg får startet den kuren også

Det er første gang jeg bruker esha sine medisiner og jeg ser at den ikke sliter på verken fisk eller miljø. Veldig glad jeg har skaffet meg esha
Mvjnz
Da jeg medisinerte for hvitprikk nylig byttet jeg 50% vann og medisinerte på nytt annenhver dag, fire ganger. Da fulgte jeg instruksjoner fra loaches-forumet, som sier at man skal bytte vann og medisinere minst 4 ganger, og i minst 3 dager etter at siste tegn på hvitprikk er borte. Hadde ikke noe tilbakefall etter det, og jeg brukte kan halv dose pga jeg har botia..


Godt å høre. Det er bra dette er en medisin som kan brukes på flere måter tydeligvis
Lisbeth
Får se om 2000 kommer i dag så jeg får startet den kuren også :)


Si fra hvis du trenger å låne - jeg har stående jeg vet du
Liv H
[QUOTE=Lisbeth] Får se om 2000 kommer i dag så jeg får startet den kuren også :)


Si fra hvis du trenger å låne - jeg har stående jeg vet du

Tusen takk for tilbud, men jeg kan vente litt til på den som er på vei i posten
Mine 4 Sphaerichthys osphromenoides -sjokkisgurami, er aggressive mot hverandre! Det er spesielt en som virkelig jager og sjefer med de andre. Mine små nusselige guramier.. he he, ja de er virkelig ulv i fåreklær -æhh, hai i sildedrakt? Anyway, jeg syns det ser ganske ille ut i perioder, faktisk sånn at jeg lurer på å fjerne en av guramiene og se om det blir roligere da. men de er jo syke hele gjengen, kan ikke flytte på noen av dem...

Dilemma...
Lisbeth
Mine 4 Sphaerichthys osphromenoides -sjokkisgurami, er aggressive mot hverandre! Det er spesielt en som virkelig jager og sjefer med de andre. Mine små nusselige guramier.. he he, ja de er virkelig ulv i fåreklær -æhh, hai i sildedrakt? Anyway, jeg syns det ser ganske ille ut i perioder, faktisk sånn at jeg lurer på å fjerne en av guramiene og se om det blir roligere da. men de er jo syke hele gjengen, kan ikke flytte på noen av dem... Dilemma...


Har ikke et yngelnett du kan sette han i for å teste?
Har ikke yngelnett, men det kan skaffes i morra. Var ingen dum ide. Men det blir ikke veldig trangt for fisken i ynglenettet da?
Lisbeth
Har ikke yngelnett, men det kan skaffes i morra. Var ingen dum ide. Men det blir ikke veldig trangt for fisken i ynglenettet da?

Tenk - Hvordan kan flest fisk bli hæppi og svaret er å isolere den ene. Kan jo ikke la en få være drittsekk og la det gå ut over alle de andre,
Et ynglenett er nok ikke så trang som en skulle tro. Hvis du i tillegg putter oppi ting som fisken liker å skjule seg i så blir det mindre stress på den. I og med at de er syke og skjøre selv når de er i topp form.
Mannen i huset er av den litt bekymrete og skeptiske typen og han ploppa ut her om dagen om hvor mye fuktighet det måtte komme fra akvariene, sopp og mugg er det værste som er osv. Jeg svarte at det damper ingen ting av akvariene, lokk på hele gjengen, vannstanden synker ikke synlig mellom vannbyttene.

Han virket ikke helt overbevist så jeg stakk på chlas olson og kjøpte et sånn hydrometer (tror det heter det) Den måler fuktighet fra 10% og opp. Ha ha, stort sett viser den bare to streker for det ligger under 10% nesten hele tiden. Det er skikkelig tørr luft hos oss! Alt for tørr syns jeg. Tror vanlig tørr stueluft er på 20% ? Må ha et akvarie uten lokk skjønner jeg... og siden det er så tørr luft må jeg ha 400L MINST
Det har du helt rett i hummunukku, shoppe et yngelnett i morra
Lisbeth
Må ha et akvarie uten lokk skjønner jeg... og siden det er så tørr luft må jeg ha 400L MINST


Åh for en herlig unnskyldning! Jeg må få kjøpt et slikt hydrometer, og forberede argumentasjonsrekken

Tenk hva tørr luft gjør! Panelen kryper sammen og slår sprekker. Det kan jo umulig være bra
ElinH
[QUOTE=Lisbeth]Må ha et akvarie uten lokk skjønner jeg... og siden det er så tørr luft må jeg ha 400L MINST


Åh for en herlig unnskyldning! Jeg må få kjøpt et slikt hydrometer, og forberede argumentasjonsrekken

Tenk hva tørr luft gjør! Panelen kryper sammen og slår sprekker. Det kan jo umulig være bra

ja, og er det rart jeg har så tørre hender..
:o jeg har også tørre hender! Nei, her må det til noen tiltak.

Selvfølgelig helt tilfeldig at tiltakene består av flere akvarium.
Inaktiv bruker
åååå nå forstår jeg vorfer jeg har så tøre albuer hehehe da blir det kansje flere akvarium på meg å =
Åhh, av og til har jeg så slitsomme drømmer. De er så kjip at jeg er sur, trøtt og sliten når jeg våkner. Typisk er det også at jeg får disse drømmene natt til mandag sånn at jeg er utslitt på første arbeidsdag i uka. Ja, så i dag har jeg en typisk blå-mandag!

I natt (i drømme) har jeg styra med masse overnattingsgjester samtidig som jeg satte i gang med et 430L jeg fikk billig. Det prøvde jeg altså å få plass til mellom utslått sovesofa og madrasser i stua. Enda mere stress var det at det fulgte med flere svære discus som jeg ikke ville ha, livredd for at de skulle daue før jeg fikk gitt dem bort..

Midt oppi dette var jeg også på jobb -i en dyrebutikk, dyrebutikkdrømmen er en gjentagende drøm jeg har og jeg stresser alltid med det samme; Gi dyra på bakrommet vann og mat (en stor reol med bur) Det drømmen alltid starter med er at jeg oppdager at jeg har glemt å se etter dyra på nesten en uke!
Det er så fælt når jeg oppdager det, vannkopper er tomme og bare skall etter frø i matkoppene. Dyra er utsultet og tørst. Flere av gnagerne har selvfølgelig unger så det gjør det ekstra ille. Det kjipeste med drømmen er at jeg får bare hjulpet dyra i et bur og så blir jeg avbrutt og avbrutt sånn at jeg ikke får gitt de andre dyra noen ting. Det blir skikkelig marerittsdrøm for dyra vasser jo i møkkete flis, sultne, tørst og rett og slett mishandlet og jeg får ikke gjort noen ting med det!

Fy fader jeg er så sliten når jeg våkner etter en sånn drøm og har så vanvittig dårlig samvittighet. Den følelsen går ikke over med en gang heller. Skikkelig kjipt! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har akkurat denne gjentagende drømmen. Jobba jo flere år i dyresjappe og glemte ALDRI å stelle dyra. Det er jo helt umulig å glemme sånt! Men i drømme kan alt gå an..

Å, er det mulig! Nå fikk jeg akkurat vite at de vi leier hos ønsker å selge kåken! Vi må ut å finne ny leilighet

Fiiine mandagen...
Huff lider med deg. Det som er kjipt med å leie, ikke så ille å flytte egentlig, men alt styret med å flytte akvariene gruer jeg meg til hver gang. Må mest sannsynlig finne meg noe iløpet av våren, ikke bare bare uten fast jobb.

Men tenk postivt på det, kanskje finner dere et knallsted
Åhh det der er bare dødsslitsomt. Har hatt noen drømmer hvor jeg har hatt et helt akvarierom i huset og en kjeller full av husdyr og brått kommer på at jeg har glemt dem i ukesvis :-S Forferdelig følelse. Må være oss kvinner og den dømrade dårlige samvittigheten vi er født med.

Heldigvis kompenserer jeg med noen skikkelig underholdende actiondrømmer innimellom, som da jeg for litt siden oppdaget masse spennende egyptiske skatter bak en skjult dør som jeg åpnet ved kranen på et offentlig toalett. Sykt, sykt... men ... god underholdning
når jeg hører alt det der er jeg sjeleglad jeg ikke husker en døyt av hva jeg drømmer om... høres utrolig slitsomt ut.
Galemor
Huff lider med deg. Det som er kjipt med å leie, ikke så ille å flytte egentlig, men alt styret med å flytte akvariene gruer jeg meg til hver gang. Må mest sannsynlig finne meg noe iløpet av våren, ikke bare bare uten fast jobb. :( Men tenk postivt på det, kanskje finner dere et knallsted :)


Huff, får jo dårlig samvittighet når jeg hører om sånne som du da. det vil ikke være noe problem for meg og sambo å få ny kåk skjønner du, vi har fast jobb og gode referanser, har kommet først i køa de siste gangene. Er bare så svine lei av å flytte og nå har jeg 4 akvarier med innhold som må flyttes på også siden sist jeg flytta. JEG VIL IKKE -ja, det er bare det, jeg vil ikke! Vi har bare et luksusproblem
Jeg føler med deg som nok sliter mer enn meg siden du ikke er i fast jobb, det er urettferdig noen ganger... Lykke til uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap