Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 17)

Inaktiv bruker
Abboren
:-)Ikke dum du. Singel jeg,enda billigere.:-)

Det er sant! :P Men vi har vært sammen i 5 år nå.
har selv 10 stk gående med en kampfisk i en stor ikeavase.
Strålende rødfarge på de.

Espen
Tror ikke det er nødvendig å sette en Boraras brigittae stim inn i 10 og 10. De er jo knøttsmå og forurenser minimalt i en 128l, er jo bare å ta noen ekstra og små vannbytter den første uken eller to. Jeg gir karet et godt vannbytte før jeg setter inn ny fisk og deretter daglig eller annenhver dag den første uken. Det har fungert bra så langt, ved kickstart av filter har jeg alltid tatt hyppigere vannbytter de første to ukene for å være på den sikre siden.
Inaktiv bruker
Lars Jamne
Tror ikke det er nødvendig å sette en Boraras brigittae stim inn i 10 og 10. De er jo knøttsmå og forurenser minimalt i en 128l, er jo bare å ta noen ekstra og små vannbytter den første uken eller to. Jeg gir karet et godt vannbytte før jeg setter inn ny fisk og deretter daglig eller annenhver dag den første uken. Det har fungert bra så langt, ved kickstart av filter har jeg alltid tatt hyppigere vannbytter de første to ukene for å være på den sikre siden.

Det høres logisk ut. Jeg vet at de har på dyrebutikken der jeg bruker å handle. Har spurt etter prisen.
De bør ikke være dyre, selv nordover… Tror veiledende pris fra leverandør er 20-30,-/stk og ved 50 stk så bør du jo få en grei rabatt, og hvis du avtaler å hente dagen de blir levert så slipper jo butikken å gjøre noe som helst med fisken annet enn å holde dem varme i transportposene. Slik pleier jeg å hente spesialbestilt fisk, da slipper jeg å risikere at de får i seg noe i butikkarene.
Inaktiv bruker
10stk 30,- har bestilt 40stk
i Fauske hadde de boraras merah (nesten likens som chili rasbora) og de tok 29 pr stk men ved kjøp av 10 stk fikk man et par gratis. .. :S hvor har du kjøpt dine? biilder! arhhh jeg har så lyst på men de har jo ikke i nærheten her.
Inaktiv bruker
Bodø båt og fritid zoo senter
Spock
[QUOTE=Lars Jamne]Tror ikke det er nødvendig å sette en Boraras brigittae stim inn i 10 og 10. De er jo knøttsmå og forurenser minimalt i en 128l, er jo bare å ta noen ekstra og små vannbytter den første uken eller to. Jeg gir karet et godt vannbytte før jeg setter inn ny fisk og deretter daglig eller annenhver dag den første uken. Det har fungert bra så langt, ved kickstart av filter har jeg alltid tatt hyppigere vannbytter de første to ukene for å være på den sikre siden.

Det høres logisk ut. Jeg vet at de har på dyrebutikken der jeg bruker å handle. Har spurt etter prisen.

De er så pene
Fordel med å kjøpe 10 og 10, så får du fra forskjellige avkom/gener, og får da ikke så mye innavl.
Inaktiv bruker
Det var 30kr stk. :O Hun skrev på en måte som jeg misstolka... :P DYRT! :P
Hehe ja blir dyrt når man skal ha mange da ihvertfall. men vil tro du får litt rabatt om du skal ha mange.
Spock
Det var 30kr stk. :O Hun skrev på en måte som jeg misstolka... :P DYRT! :P


oi, ja da blir det dyrt dersom du skal ha mange. du kan jo evt. feks. kjøpe litt færre og prøvde deg på oppdrett?

Fant denne om Boraras merah og oppdrett.
http://www.seriouslyfish.com/profile.php?genus=Boraras&species=merah
Inaktiv bruker
JA det var litt dyrt :P

De er sikkert vanskelig å drette, uansett så kjenner jeg ikke at jeg orker. :P
Da kjøper jeg heller 10stk nå og 10 stk da. :P
Oi, flott fisk
Ah... dette var flott fisk du! Kan like litt farger... Disse må eg faktisk sjekke ut litt ang. langkaret mitt! Inkluding Corys at bottom offcors! ) Bad bad english... Seint fredag for pokker... haha... ha en finfin helg Spocken!!!

-Stein C.-
Inaktiv bruker
Hellis
Ah... dette var flott fisk du! Kan like litt farger... :) Disse må eg faktisk sjekke ut litt ang. langkaret mitt! Inkluding Corys at bottom offcors! :)) Bad bad english... Seint fredag for pokker... haha... ha en finfin helg Spocken!!! -Stein C.-


Ja, de er veldig fascinerende, nesten som en mini torpedo. ;P
Heheh, ja, godt det er fredag bare en gang i uka... ;P

God helg Stein.
Har ikke vært borti disse tidligere og jeg må si jeg ble fascinert!! De var jo sååå flotte!!

Her sitter jeg og leser hos deg mens du svarer inne hos Eila *Smile* Må si jeg lo godt!! *Smiler fra øre til øre* Ville takke deg for at du tar deg tid til å hjelpe henne. Jeg kan ikke henge over henne og prakke min kunnskap over på henne, hun må lete og søke litt selv. Finne hennes måte å gjøre ting på. Jeg hjelper henne selvfølgelig når hun ber om det. Kan bli for lettvint hvis jeg springer etter henne og skal fikse hvert lille problem ;0) Det lærer ikke hun noe av... Derfor setter jeg pris på at du faktisk sa i fra, at du er der og hjelper henne med gode råd. Og du?....Takk for fredagens beste latter!!!

*Klem*
Inaktiv bruker
-Kamilla-
Har ikke vært borti disse tidligere og jeg må si jeg ble fascinert!! De var jo sååå flotte!! Her sitter jeg og leser hos deg mens du svarer inne hos Eila *Smile* Må si jeg lo godt!! *Smiler fra øre til øre* Ville takke deg for at du tar deg tid til å hjelpe henne. Jeg kan ikke henge over henne og prakke min kunnskap over på henne, hun må lete og søke litt selv. Finne hennes måte å gjøre ting på. Jeg hjelper henne selvfølgelig når hun ber om det. Kan bli for lettvint hvis jeg springer etter henne og skal fikse hvert lille problem ;0) Det lærer ikke hun noe av... Derfor setter jeg pris på at du faktisk sa i fra, at du er der og hjelper henne med gode råd. Og du?....Takk for fredagens beste latter!!! *Klem*

^^ hehhe, ja de er filott. Tror jeg må ha noen sånner i 128L

Hahaha, ;D ja er jo derfor jeg er her, for å hjelpe andre mot å få hjelp tilbake.
Det er godt og se ungdom som er engasjert og villig til å lære nye ting. At det ikke bare blir, nei dette er vanskelig så gir de opp. Det er god lærdom og en utrolig flott å behagelig hobby.
Hun blir nokk og er nokk en kjempe flink akvarist. Og det er veldig inspirerende å se at du tok henne med inn på dette forumet og inn i din hobby.

Heheh ^^ ja, jeg lo godt selg. God helg.
Inaktiv bruker
AH! Nå sitter jeg her, er ferdig med å innrede guppy akvariet til min kjære.
Det ble veldig bra. Eneste som er dumt er at hun fortsatt ikke vil kvitte seg med gullfiskene. :S Huff. Venter på at Gh + middelet skal komme. Ble sendt på torsdag.

Testet Corygropa for GH, Gh var 2 No2 var 0.001 hahah.
i dag finner jeg ingen cory yngel
Inaktiv bruker
Bilder av guppy kulpen :P
Gammelt oppsett:
[External Image]

Oppgradering
[External Image]
kanskje du kan overbevise henne om å omplassere gullfiskene så hun kan ha planter? selv syns jeg planter er halve gleden med akvarium! men har forstått at gullfiskene deres ribber alt som heter planter?
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap