Aggi sitt akva-kaos :D (side 18)

Joda, etter forholdene står det bra til...

Jeg brukte også 70-literen til yngel. Eller rettere sagt til avlskar for ancistrus og reker, og sporadisk slapp jeg oppi noen eggspredere som lekte der. Fungerte fint, det ...

I det siste har jeg gått og lurt litt på om vi skal flytte til en bedre leilighet. Har faktisk søkt om lån, men det er lang behandlingstid (husbanken). Vetikke om jeg får tilslag i det hele tatt...

Så nå går jeg og rydder og rydder, i skap og boder.

Helt utrolig som en kan samle opp skrot og klær når en har barn. Har egntlig samlet opp en del i håp om å få sjangsen til flere barn, men har mer eller mindre gitt opp tanken på det. Så nå har jeg levert lassevis med klær og utstyr til fretex og bekjente.

Fremdeles har jeg følelsen av at rotet kommer krypende ut av skap og kott og forsøker å ta kvelertak på meg... ;S Det er et langt lerret å bleke...

Underveis har jeg klart å overbelaste ryggen flere ganger, så jeg kvier meg tilen evt. flytte-seanse... :S
Nå er det så lenge siden jeg har skrevet her, at jeg tviler på om noen husker meg... :S

Hvis ingen har vekket noen av de galloperende off-topic trådene mine, da... ;P

Jeg ha trappet veldig ned på akvaholismen min i det siste. Jeg har vært skikkelig streng med meg selv. Er helt nede i 3 kar nå. Ett på kjøkkenet og to i stua. Fant sykdom i karene for noen dager siden,og er i gang med en ehsa 2000 +exit kur. Håper det virker. :S

Ellers så er det gode nyheter på flyttefronten. Jeg har fått meg leilighet i nabolaget som vi allerede bor i, og vi flytter vel i løpet av juni, eller så... Avhengig av når den gamle leiligheten blir solgt. Det blir nok ikke plass til flere kar, dessverre,men jeg tror karene kommer bedre til rette i den nye leiligheten. De skal stå i et ganske mørkt rom. Gleder meg til jeg får begynne å planlegge innredningen...
Åh, så godt å ha deg tilbake! Har savnet deg og humoren din og tenkt på deg flere ganger. Trodde kanskje du hadde fått nettproblemer igjen.
Gratulerer med ny bolig også
Aggi
Nå er det så lenge siden jeg har skrevet her, at jeg tviler på om noen husker meg... :S

Vi husker deg
Har savnet denne tråden jeg altså, bra du er tilbake
Hei igjen Aggi!

Har vært innom og sett etter nytt fra deg,så nå er jeg glad du er tilbake
Godt du fikk deg ny leilighet,blir spennende og følge med videre !

mvh
Heisan! Lurte akkurat på her om dagen, om du ikke hadde vært innom forumet på en stund eller om det var jeg som hadde vært så lite her at jeg ikke hadde truffet på deg i det siste -nå fikk jeg svaret på den funderingen

Gratulerer med ny leilighet forresten!

Og så et spørsmål: Mulig jeg tar fullstendig feil her, men synes å huske at det var du som kjøpte deg glødelysdanioer for "en stund" siden?

Stemmer det? Jeg har nemlig fått meg en liten stim på 7stk. (De hadde dessverre ikke flere i butikken, ellers hadde jeg sikkert kjøpt i alle fall 20!).

Har aldri hatt danioer før, men er SÅ betatt av disse, så om det stemmer at du har/har hatt disse tar jeg gjerne i mot alle tips og erfaringer du måtte ønske å dele!
Oi! Her vardet jamen kommet svar, gitt.
Takk for at dere husker meg.

Turnips: Har hatt et pittelite oppdrett på glødelysdanioer, men det var ren og skjær flaks og tett beplantning som var "teknikken"...
Hadde også mye flyteplanter på den tiden.
Sant de er kjempefine?
Mine er iallefall veldig fargesterke. Jeg bestilte mine hos sentrum zoo, og de tar sikkert imot nye bestillinger. Jeg selger ikke noen av mine nå, men om eg får til et planlagt oppdrett evt. til høsten, så kan eg prøve å huske på deg.
Kjekkt at du er tilbake igjen Aggi ,har savnet deg på klubbmøtene i det siste .Regner med at du kommer på storauksjonen ?
Jeg har tenkt på deg flere ganger i tiden du har vært borte, Aggi, og lurt på hvordan du hadde det Var litt redd du hadde fått fiskeallergi eller noe :p
Godt å ha deg tilbake igjen, og gratulerer med ny kåk!
Traff på avatarbildet ditt i en "gammel" tråd jeg søkte opp, og kom seff på at du tidligere var en aktiv forumsdame Lurte på hvor du hadde blitt av, nå vet jeg
Hehehe... Nei, ikkje fiskeallergi, nei... Bare skumle planer om å flytte. Det har gått masse tid til leiting på finn og søking om lån, samt å kvitte seg med en masse skrot. :S

Det er jaggu ikkje lett å flytte med to ryggprolaps. :S Ikkje lett å drive å dingle med tunge vannbytter heller... :O

Men siden flytteprosessen blir laaang og smertefull, så kommsjonener eg dessverre ikkje til denne auksjonen. Det er ikkje barnemat å selge leiligheten sin heller... Må nok la fisker være fisker en stund til....
Eg håper heller eg er heftig tilbake til neste auksjon.
Godt å se deg tilbake igjen, Aggi. Du har vært savnet!
Glemmer da ikke deg så lett Aggi :P
Inaktiv bruker
jeg har savnet deg å Aggi bra og ha der til bake ijen =
Takk dere!
Nå har eg stått på hodet i kartonger i hele dag. Fikk heldigvis hjelp.
Fikk noen kommentarer på noen esker med slangestubber og diverse pumper og annet akvarieutstyr. De trodde jammen det var søppel! Det er jo godt å ha når jeg skal modde noe til karene, så eg nekta de å kaste det... Uffameg, eg trur eg har blitt en skrotnisse. :O
Har vel oppi 30 kubikk med ting og tang i boden, og ennå så er ikkje leiligheten tømt for ting me treng til daglig. :O Litt skjerpings må visst til...
Flytting er alltid et styr, så synes skikkelig synd på deg. Verste er når man har bodd lenge et sted, for da samler man seg opp så mye "skrot" og annet som man ikke trenger.
Men blir godt å få godt igjennom alt og bli kvitt gammelt man aldri bruker.

Men husk at stresset ditt på en eller annen måte kan smitte over på fiskene, opplevd det selv nemlig.
Så stress ned tempoet og planlegg litt mer.
Kan være sundt med litt opprydding i blandt

Synd du ikke kan komme på storauksjonen men skjønner deg veldig godt . Lykke til videre med flyttingen
Sølvi Gullaksen
Kan være sundt med litt opprydding i blandt :) Synd du ikke kan komme på storauksjonen men skjønner deg veldig godt . Lykke til videre med flyttingen :)

Ja, visst er det sunt å rydde!

Kommer til å savne kjøkknet i denne leiligheten. Hadde en del småkar på kjøkkenbenken.

Det blir ikke like lett i den nye, for der er det omtrent ikke benkeplass i det hele tatt. :S

Men, men... jentungen trenger eget rom, så eg er jo nødt til å prioritere henne over fiskene.

Tok bilder av leiligheten som skal selges. Irriterer meg litt over at akvariene bare viser som mørke firkanter i rommet. Tyder visst på at det er på tide åskifte rør, tenker eg. Men ellers er eg fornøyd... [External Image]

[External Image]

[External Image]
Jøss. Skal si du har ryddet. Veeldig tomt på kjøkkendisken ja. Vant til alle karene som stod der. Må være rart. Står 160-literen under vinduet fortsatt eller har du fjernet den og? Har en venninne som selger karene sine billig nå hvis du skal oppgradere i nye leiligheten.
SoVe
Jøss. Skal si du har ryddet. Veeldig tomt på kjøkkendisken ja. Vant til alle karene som stod der. Må være rart. Står 160-literen under vinduet fortsatt eller har du fjernet den og? Har en venninne som selger karene sine billig nå hvis du skal oppgradere i nye leiligheten.

Som du ser på dette bildet, så er det vekk.
Ga vekk 152-literen, pluss et annet, til Inger Anne. Det er en stund siden, men gjorde det i tilfelle flytting. Vet ikkje om eg skal utvide antall kar før eg har sett ka det virkelig er plass til, men takker for tipset.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap