- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 19)
Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 19)
Postet 04.05.07 kl 22:29
Postet 04.05.07 kl 22:33
Postet 04.05.07 kl 22:35
Postet 04.05.07 kl 22:41
Postet 13.05.07 kl 23:43
Inaktiv bruker
Geir Kristiansen[QUOTE=Ir] Nye Gullfisken Zoo. Får man forresten rabatt der hvis man er medlem i akvarieklubben?
Jepp
hehe, hvor er Nye Gullfisken Zoo? :P men de mallene er kanskje utsolgt nå da
Postet 14.05.07 kl 00:05
Postet 19.05.07 kl 14:16
Postet 19.05.07 kl 17:52
Endret: 19.05.07 kl 17:53
Cory-slektning (Aspidoras pauciradiatus)
Jeg ser at andre har våget seg innpå med bilder av Aspidoras. Her er en av mine 9
A. pauciradiatus - en dvergpansermalle. Iflg. butikken var dette "feil mottatt fisk"
ifht. bestilling av C. pygmaeus, men jeg synes de er superflotte. Hvis andre er uenige i artsbetegnelsen - si ifra - men jeg synes det ligner veldig på bilder fra internettsites
Minner om C. habrosus, men er litt større og har innslag
av kobberfarge i leksdrakten.
A. pauciradiatus - en dvergpansermalle. Iflg. butikken var dette "feil mottatt fisk"
ifht. bestilling av C. pygmaeus, men jeg synes de er superflotte. Hvis andre er uenige i artsbetegnelsen - si ifra - men jeg synes det ligner veldig på bilder fra internettsites
Minner om C. habrosus, men er litt større og har innslag
av kobberfarge i leksdrakten.
Postet 20.05.07 kl 00:31
Endret: 20.05.07 kl 00:31
Godt at noen trives!
Sliter med ukjent sykdom i karet mitt nå. Hittil har 20 fisk gått heden, hvorav 6 C. sp C003
Her er et bilde av hvordan den siste C003-en så ut rett før den døde:
Sjekk denne tråden hvis dere cory-kjennere kan bidra med noe.
Når slikt pågår i karet er det klart man studerer innvånerne med lupe. Trodde plutselig at jeg så tegn til blodutredelser på en C. robineae, men ved sjekking mot tidligere bilder har denne vært rødlig rundt gjellene hele tiden.
Det er i hvert fall godt å se at disse coryene er blitt gode og feite i min forpleining...
Med en slik bart skulle man tro det var en trønder
Her er et bilde av hvordan den siste C003-en så ut rett før den døde:
Sjekk denne tråden hvis dere cory-kjennere kan bidra med noe.
Når slikt pågår i karet er det klart man studerer innvånerne med lupe. Trodde plutselig at jeg så tegn til blodutredelser på en C. robineae, men ved sjekking mot tidligere bilder har denne vært rødlig rundt gjellene hele tiden.
Det er i hvert fall godt å se at disse coryene er blitt gode og feite i min forpleining...
Med en slik bart skulle man tro det var en trønder
Postet 25.05.07 kl 00:05
Endret: 25.05.07 kl 00:10
Postet 26.05.07 kl 11:36
Postet 04.06.07 kl 23:16
Haslana and fishesBringer, forhåpentligvis, denne tråden til live igjen og spørr: Er det noen som har bilder av corydoras e[B]g[/B]ues der ute?!:D
Du mener kanskje Corydoras eques? Med Q altså, ikke G?
Det er i så fall en rålekker Corydoras, sjelden og vanskelig å få tak i, etter hva jeg har forstått. Den står høyt på min ønskeliste!
Bilder av Corydoras eques
Postet 04.06.07 kl 23:28
Postet 05.06.07 kl 00:04
Postet 05.06.07 kl 00:06
Postet 05.06.07 kl 00:50
mona o[QUOTE=Haslana and fishes]Bringer, forhåpentligvis, denne tråden til live igjen og spørr: Er det noen som har bilder av corydoras e[B]g[/B]ues der ute?!:D
Det er i så fall en rålekker Corydoras, sjelden og vanskelig å få tak i, etter hva jeg har forstått. Den står høyt på min ønskeliste!
Ja jeg mente q!(:
hehe...beklager å måtte forårsake oversvømmelse der med deg Mona(sikkel), hehe,
men jeg har fått tak i noen skikkelig store (Og da mener jeg ordentlige busser mona!!)
på ca. 6 cm kanskje, og disse kan jeg velge og vrake i så mange jeg vil ha, dyrbutikken her fikk inn en haug
(99 kr stk) og de forsvant på få dager!
Om du har tenkt deg til Ålesund så si ifra!(;
Postet 05.06.07 kl 18:45
Haslana and fishes[QUOTE=mona o][QUOTE=Haslana and fishes]Bringer, forhåpentligvis, denne tråden til live igjen og spørr: Er det noen som har bilder av corydoras e[B]g[/B]ues der ute?!:D
Ja jeg mente q!(:
hehe...beklager å måtte forårsake oversvømmelse der med deg Mona(sikkel), hehe,
men jeg har fått tak i noen skikkelig store (Og da mener jeg ordentlige busser mona!!)
på ca. 6 cm kanskje, og disse kan jeg velge og vrake i så mange jeg vil ha, dyrbutikken her fikk inn en haug
(99 kr stk) og de forsvant på få dager!
Om du har tenkt deg til Ålesund så si ifra!(;
Hva??? Eques, til 99 kr stk og så mange du ville ha?? Her vil vi ha bilder, for dette hørtes for godt ut til å være sant.
Postet 05.06.07 kl 19:40
Eques
Denne arten er meget varieabel i fargetegningen. Den du referer til Gry blir ofte kalt super Eques og er sjelden i handelen. Den vanlige har ikke den fantastiske fargen som linken du henviser til. Mine er den mer "blasse typen"
Postet 05.06.07 kl 20:45
Endret: 05.06.07 kl 20:52
Det har jeg lest en gang når jeg tenker meg om, godt at du minnet meg på det. Jeg fikk helt panikk og var nå sikker på at jeg hadde gått glipp av årets salg! ;0)
Her kommer en liten endring, for når jeg ser på bildene inne på corydorasworld, så er det jo kun de med den utrolige fargen det er bilde av under Eques..... Nå kommer panikken snikende igjen...*ler*
Her kommer en liten endring, for når jeg ser på bildene inne på corydorasworld, så er det jo kun de med den utrolige fargen det er bilde av under Eques..... Nå kommer panikken snikende igjen...*ler*
Postet 05.06.07 kl 21:08
Endret: 05.06.07 kl 21:11