Revestrekenes akvarieverden (side 19)

Lena Jansberg
Har dere concolor? Eventuelt noen til salgs etterhvert? Jeg har som sagt bare to, og håper jo i det lengste att det er en av hver. men hadde gjort seg med ett par til etterhvert

Vi måtte tømme noen kar for å få plass til nye arter så de vi hadde tok vi med til osloauksjonen. Jeg har tre yngel jeg fant i karet til Caudimaculatusene, enten er de det, eller Concolor fra egg gjemt i mosen på en rot jeg la oppi karet. Er det Concolor så kan du få dem
Det må du holde meg oppdatert på Er ryggfinnen på de ett sikkert tegn når det gjelder kjønn? har en med svær finne og en med normal
[External Image]
Nei det tror jeg ikke, i leksgruppen vi hadde imponerte damene med minst like høy ryggfinne Bildet viser en av damene med egg. Disse er viltfangede og noen mente de hadde ekstremt høye finner i forhold til andre Concolor de hadde sett. Jeg gir deg beskjed så fort jeg vet hvilke art de tre små er, foreløbig er de for unge ))
Åh, den som hadde hatt et ledig kar på Oslo-auksjonen... Er helt forelsket i ryggfinnene til den Concolor-gruppa dere solgte! Skulle fortsatt gjerne hatt er ledig kar, skulle gjerne hatt en gruppe C. robineae også. Lekre Corydoras!
Plussmedlem
Takk, Rita Er selvsagt veldig interessert i Green laser, men du mener vel ikke få? Det er jo en litt dyr fisk også, da! Du vil vel ikke gi bort? Jeg føler at jeg bør betale, i det minste :P

Og ja- har blitt hekta på disse små, søte nesegrevene.. ;D
Hei
Hei Rita..det må jeg si..jeg hadde selv en gruppe med VF C concolor og der hadde ikke noen av hunner en slik ryggfinne..tøft...er ikke dum C robineae.. nydelig!
Hei Rita (og Atle)
Takk for sist, som alltid var det kjempehyggelig
Ville bare titte innom tråden din her og se etter bilder av Equesene

Rita Revestrek
....i leksgruppen vi hadde imponerte damene med minst like høy ryggfinne ;) Bildet viser en av damene med egg. Disse er viltfangede og noen mente de hadde ekstremt høye finner i forhold til andre Concolor de hadde sett...

Helt vanvittig imponerende dame, den Concolor'en der! Skikkelig fin art, men jeg tror de trenger å bli noen år før de utvikler den ryggfinnen.
Mine to kjøpte jeg i sommer hos Dahls, de var da bare ca 2,5 cm store, og den ene har allerede utviklet rimelig imponerende ryggfinne.
Hei Rita
Hvis det er concolor som dere kjøpte av meg, tipper jeg at den fisken er ca 2 år gammel. Jeg kjøpte selv disse her av Amundsen, da var de ca 3-4 cm. og jeg hadde dem ca 1 år. Sinsyk kul fisk. Inponerende ryggfinne. Angrer litt for at jeg solgte disse.
Erik, det er dine forhenværende concolor og de er skikkelig tøffe, jeg håper ny eier får stor glede av dem Kim M. hadde ikke sett concolor med så enorme ryggfinner før, han mente det kanskje kunne være fisk fra en bestemt lokasjon som hadde disse finnene.

[External Image]
Heisann Mona, så flott at du har tatt turen innom akvaforum i kveld
Det ligger noen bilder av equesene under karet de bor i og i noen innlegg tidligere i tråden her, men de viser feil farge på dem. Det er ikke helt enkelt å få tatt bilder som viser hvordan de egentlig ser ut. De ser ihvertfall ut til å trives, og enda en gang, mange takk for at vi fikk overta den flotte gjengen din Smykketetraene havnet også i dette karet, der stimer de rundt sammen med "blyantene" ))

[External Image]

Plussmedlem
Krystallrekene er virkelig flotte! De pynter nok opp karret skikkelig!
[External Image]
En eques på hodet i sanden, og de går virkelig i dybden ))
Plussmedlem
Går equesene dypere enn mange andre arter? Er jo ned til øynene, jo!
Rett og slett søte er de!
Rita Revestrek
Det ligger noen bilder av equesene under [URLBLOCK1]

For et fantastisk flott akvarie! Jeg elsker sånne lange kar, ikke mange som har det. Hva er målene på karet? (fant ikke mål i profilen til karet?)

Rett inn i favorittlista mi i alle fall!
Lisbeth
[QUOTE=Rita Revestrek]Det ligger noen bilder av equesene under [URLBLOCK1]

For et fantastisk flott akvarie! Jeg elsker sånne lange kar, ikke mange som har det. Hva er målene på karet? (fant ikke mål i profilen til karet?)

Rett inn i favorittlista mi i alle fall!

Mange takk Lisbeth, jeg er også veldig fornøyd med det lange karet
Kunne godt tenkt meg tre slike i reolen i stua men det er nok ikke så enkelt å få til.
Målene på karet er forresten 35 cm bredt, 25 cm høyt og 220 cm langt, en liten elv i stua med andre ord ))
[External Image]
Må bare legge ut et bilde av Betta channoideshunnen som har fått kallenavnet "fru Grinebiter" pga av det gretne uttrykket Hun har bosatt seg langt inne i en mosedott

[External Image]
Hannen har jo det samme uttrykket, men flott er han ))
Fantastisk kar Rita og så deee nydelige coryene da

Må være et syn med så mange Equeser svømmende frem og tilbake.
Rita Revestrek
Målene på karet er forresten 35 cm bredt, 25 cm høyt og 220 cm langt, en liten elv i stua med andre ord :)))

Perfekte mål! Har alltid hatt lyst på et laaangt elveakvarie. jeg endte opp med et med 150 cm langt men det er også 60 cm høyt. Høyden ødelegger for intrykket av lengden

Du har vel fått det spesiallagd? Dyrt?
Jeg syns også et så langt kar må være lavt, det gir følelsen av å se en elv.
Fisken ser ut til å stortrives med lengden de har å svømme på, og mallehannene har etablert seg i hver sin ende Vi kjøpte hele reolen med kar brukt så det ble ikke så dyrt heldigvis.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap