Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 192)

NOTE-TO-SELF:
Link til min gamle Corydoras oppdrettstråd (fra 2006).

(ville bare ha den linken her, så jeg kan slå opp i den og mimre om jeg blir mimresyk - alle de søte Corydoras adolfoi ynglene blant annet..*sukk*)
ElinH
Har jeg gjort det riktig, er en pose løv på veg til meg også nå :) Det var da helt utrolig billig?! Lurer på om jeg gjorde noe feil. Kanskje jeg bestilte ett løv og ikke en pose med 100 :-D


Det var bare $ 8 for en hel pose med 100 svære catappaløv, ja, det stemmer Jeg ble overrasket over hvor store de var
Ja, da ble det riktig, da! Wow, 100 løv for $8. Det er en bra deal!

Farger et løv veldig mye? Tenker på om det er lurt å begrense antallet... trenger jo ikke det med eikeløv egentlig, siden det skal store mengder til for å påvirke noe som helst - hvert fall om de er lagt i bløt et par dager på forhånd.
Jeg tror ikke man skal legge dem i bløt på forhånd. Noe av de "helsebringende" effekten dette løvet har, ligger jo i det de lekker ut i vannet, etter hva jeg har forstått. Men jeg er jo ganske "nybegynner" når det gjelder bruk av dette, hehe

Ang. hvor mange løv man skal ha:
Det følger med en svært høflig og vennlig lapp med bruksanvisning på dette løvet, samt en ydmyk forespørsel om å legge inn en feedback på han som selger på eBay Veldig østen i skrivemåten, man kan nesten se han bukke, høflig og smilende På lappen står det angitt ca hvor mange løv man skal ha pr så-og-så-mange-liter vann. Et halvt løv til reke-kar osv.

Vanskelig å si hvor mye et løv farger av. Jeg la vel 4-5 stk oppi denne 85 literen, men det er jo eikeløv der også. Jeg tenkte jeg trenger ikke ta hensyn til noen "dosering" siden det ikke er fisk i karet enda.

ooooh. Løv med bruksanvisning! Hehe, det liker jeg

Gleder meg til dette kommer.
Det var jammen billig! $8 for 100 løv!
Det skal jeg bestille.
Skal melde meg inn på corydorasworld nå, men jeg skjønner ikke hva de vil frem til på account information siden.
Street er jo greit, det er jo gateadresssa, men skal jeg da fylle ut med postnr og slikt eller bare gateadressa?
Hva er Zip?
Og hva er Place?
Eller hva betyr det, hva skal føres inn der??

Dette er grunnen til at jeg ikke melder meg inn på utenlandske nettsider, ikke altfor kjapp i engelske ..... ja nemlig :P
Zip code er postnummer (som f.eks. 3100 for Tønsberg) og Place er jo stedsnavnet som postnr hører til (f.eks. Tønsberg)

Aha, var det jeg mente, men snakket med en på tlf mens jeg satt der og den mente det var personnr og slikt. Kan si jeg begynte tvile ganske sterkt da ja.

Men da er det gjort
Hvordan vet man hva som er/blir brukernavn og passord, får man det i mail??
Galemor
Aha, var det jeg mente, men snakket med en på tlf mens jeg satt der og den mente det var personnr og slikt. Kan si jeg begynte tvile ganske sterkt da ja. :) Men da er det gjort :) Hvordan vet man hva som er/blir brukernavn og passord, får man det i mail??


Hm, jeg kan si det slik; hadde en nettside avkrevd personnummeret mitt for at jeg skulle bli medlem der .... ! Vel, jeg kan si at da hadde de ikke fått MEG som medlem

Og jada, du får email fra Ian Fuller. Du får det vanlige navnet ditt (fornavnet og evt etternavn om det er et kort og greit et) som brukernavn, og så tildeles du et passord. Jeg har bare Mona som brukernavn der

Ian Fuller får registert betalinger fra PayPal ganske raskt, tror det kom en email samme kvelden som jeg registrerte meg der. Men han har vel bittelittegranne fritid han også, kanskje, så det er mulig han ikke sitter ved pc'en. Kanskje han er i fiskehuset sitt (du finner bilder av det på siden der, når du får logget deg inn, så du kan se hvordan han har ordet seg med et påbygg på huset som brukes som fiskehus)
NÅ, hva sier dere? Søt unge eller...? Søt som sukker?

PS!
Alle svar som ikke lovpriser denne utrolig vakre ungen blir slettet uten forvarsel


Bildet er tatt i 1969. Har på hjemmehekla 17. mai klær :p Hehe, det var visst vanlig på den tida.

[External Image]
Gleder meg, kan vel lese litt om hvordan få fiskene igang, hva slags elv de kommer fra og slikt der??
Helt enig i at det er en søt unge.

Hvem er det ??





Nei men vannmannen da,det ser du vel..
Det var ei skikkelig søt jente, Mona!
vannmannen
Helt enig i at det er en søt unge. Hvem er det ??


Ja, hvem kan det være.....???? Hmmmm...?....
Ja, jeg ser det.
Ha ha, skikkelig morsomt å se barnebilder av de voksne. Ja du var skikkelig søt mona
Og det er bra, at man faktisk har vært i en alder der man var søt! (he he, jeg var visst også søt på den tida)
vannmannen
Helt enig i at det er en søt unge. Hvem er det ??


Det er ganske utrolig, men jeg har vært liten og søt en gang, jeg og!
Tilbake til dette med personnummer.

Personnr, kontonummer passord eller PIN-koder. må aldri oppgis.


Hvis et firma spør om f.eks. personnummer, så trekker jeg meg .
Det er en noen selskaper som får tak i dette selv om du ikke har oppgitt dette.

f.eks. cdon.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap