Hvilken fiskeart står øverst på din ønskeliste ?? (side 2)
mundaCathrin: Har ikke du glemt rød kurvciklide? ;)
Åhh!! Jo, det har jeg. Drømte meg litt bort i den apistoen, hehe. Men det er vel litt mer sannsynlig at jeg får tak i røde kurvciklider, og jeg skal absolutt ha slike. =) Har nettopp sluppet oppi mine første corydoras, en liten gjeng pygmeèr! Såå søte! Har bare 4, men skal kjøpe iallefall to til. Innbiller meg selv at det ikke er så dyrt hvis jeg kjøper noen nå, og noen senere... Hihi =)
Ps. Gratulerer med overstått, munda!
Postet 26.07.06 kl 19:13
Postet 26.07.06 kl 19:47
mundaCathrin: Har ikke du glemt rød kurvciklide? ;)
CathrinMen det er vel litt mer sannsynlig at jeg får tak i røde kurvciklider, og jeg skal absolutt ha slike. =)
Nå skal jeg friste deg igjen Cathrin, hihi
Når dere først snakker om Rød Kurvciklide/Laetacara dorsigera så kjøpte jeg 6 unge Røde Kurvciklider av en lokal hobbyoppdretter forrige mandag.
Det var ikke mye jeg ga for dem, bare 10 kr per/stk =)
I butikk koster de +/- 100 kr stk, så jeg sparte en del der.
Håper jeg får et par av de 6 !!
Hehe, merkelig at jeg har de fiskene som du ønsker deg, Cathrin ??
Honning-guramiene og de Røde Kurvciklidene bor nå i en 45 liter.
Maren =))
Postet 26.07.06 kl 22:23
Endret: 26.07.06 kl 22:25
Postet 26.07.06 kl 22:29
Postet 27.07.06 kl 00:30
Det blir nok ei ordning skal du se, Cathrin! *trøste* De har vokst mye yngelen jeg fikk (3 stk), men er usikker på kjønn. De to største (sånn ca i tenårene), tror jeg er gutt og jente. Når jeg vet dette sikkert, har jeg egentlig 3 stk "for mange"..... (Tror også foreldrene til de jeg har kommer fra Mona O. ....hm, du kan jo nesten få med stamtavle....)
Postet 27.07.06 kl 08:54
Knut KjesbuDen finnes ikke i Norge, og vil nok ikke det på mange år Hvis det finnes så få av den i naturen så tror jeg den har det bedre der den er, enn i et akvarium uansett... [QUOTE=mona o][QUOTE=Knut Kjesbu]Øverst på min ønskeliste er nok Corydoras weitzmani. Tror dette hadde vært en utfordring for meg i hvertfall... Synd at den er så dyr som den er...:)
Har du sett den i Norge??? Hva lå den på i pris i så fall? Kjenner du noen som har den??
Knut KjesbuAndrevalget er Corydoras tukano, den er ille vakker den også:)
Enig Har prøvd å få tak i den, men har ikke lykkes.
Skrev et innlegg om den på NA for fire mnd siden
Som du kanskje vet alt, er det et og samme kallenavn på to ulike arter Corydoras, og det er kallenavnet "Asher cory" (populærnavn).
Ble vilt begeistret da Dahls dyrerike sa de kunne skaffe "Asher cory".... som viste seg å være Corydoras Reynoldsi. Fant senere ut at begge to kalles det, sikkert fordi de kan ligne en del på hverandre.
Å joda, C.Weitzmani finnes i Norge.
Det går en gruppe på 10 eksemplarer i min akvariebod :o)
Skal se om jeg får satt dem i eget leksakvarie når sommeren er over.
Har sett tegn til lek på dem flere ganger !
Det ligger to bilder på min hjemmeside.
De er tatt rett etter jeg fikk dem. De har vokst en del nå.
mvh
Frode
Postet 29.07.06 kl 23:49
Åh... jeg tror jeg er forelsket! Noe så flott! Nydelige bilder!
Hemmeligheten for hvordan du anskaffet disse ligger vel låst ned i kjellerhvelvet med en meters betongvegger....? )
Hemmeligheten for hvordan du anskaffet disse ligger vel låst ned i kjellerhvelvet med en meters betongvegger....? )
Frode StorheimÅ joda, C.Weitzmani finnes i Norge. Det går en gruppe på 10 eksemplarer i min akvariebod :o) Skal se om jeg får satt dem i eget leksakvarie når sommeren er over. Har sett tegn til lek på dem flere ganger ! Det ligger to bilder på min hjemmeside. De er tatt rett etter jeg fikk dem. De har vokst en del nå. mvh Frode
Postet 30.07.06 kl 01:00
Endret: 30.07.06 kl 01:03
mona oÅh... jeg tror jeg er forelsket! :-) Noe så flott! Nydelige bilder! Hemmeligheten for hvordan du anskaffet disse ligger vel låst ned i kjellerhvelvet med en meters betongvegger....? :-))
Fikk dem fra Glaser i Tyskland, via min lokale fiske pusher.
Alltid når jeg skal ha noe spesiel/gøy fisk så snakker jeg med Håkon hos Aquazoo. Han vet alltid hva jeg er på jakt etter og gir meg en lyd når det står på en leverandør sin liste.
mvh
Frode
Postet 30.07.06 kl 01:36
Postet 30.07.06 kl 03:38
Endret: 30.07.06 kl 03:38
Jeg fikk en av yndligsfiskene på lysta i dag. Ikke akkurat dennne fisken som er på nr1,2,3... av lysta. Er faktisk bra link for dem som er leseheste av slike miniature fisker, fin kombinason som fks Cardinia eller Neocardinia reker.
Moskito rasbora Boraras brigittae
Moskito rasbora Boraras brigittae
Postet 30.07.06 kl 03:52
Postet 30.07.06 kl 03:55
Endret: 30.07.06 kl 03:56
Postet 30.07.06 kl 11:20
mona oFrode, nå maser jeg fælt, håper du tilgir:-) Men har du noe i mot å avsløre hva du måtte ut med for dem? Og tålte alle du bestilte frakten fra Tyskland bra? Jeg er virkelig seriøst interessert i å skaffe noen slike, og ville strukket meg langt for å få tak i dem, ja:-)
Frakten fra Tyskland taklet de bra. Alle var frisk og raske da jeg hentet dem.
Prisen ser jeg Håkon har svart på.
mvh
Frode
Postet 30.07.06 kl 11:32
Postet 30.07.06 kl 15:36
mundaDet blir nok ei ordning skal du se, Cathrin! *trøste* De har vokst mye yngelen jeg fikk (3 stk), men er usikker på kjønn. De to største (sånn ca i tenårene), tror jeg er gutt og jente. Når jeg vet dette sikkert, har jeg egentlig 3 stk "for mange"..... (Tror også foreldrene til de jeg har kommer fra Mona O. ....hm, du kan jo nesten få med stamtavle....)
Hihihi =) Du får si ifra når du vet hvem som liker hverandre! Jeg må så le av pygmèene mine, de bare sitter på bunn og later seg hele dagen. Av og til raser de opp i overflata, så er det rett ned igjen. Er dette normalt? Hehe, har aldri hatt corydoras før..
Postet 30.07.06 kl 22:01
Postet 30.07.06 kl 22:14
CathrinJeg må så le av pygmèene mine, de bare sitter på bunn og later seg hele dagen. Av og til raser de opp i overflata, så er det rett ned igjen. Er dette normalt? Hehe, har aldri hatt corydoras før..
Dette er helt normal oppførsel for pygmè-coryene, men ikke for andre coryer
Pygmèene mine driver også med "synkronsvømming", og "følg etter lederen". Utrolig artig å se dem fare langs glasset i en lang rekke med ca 1 cm klaring mellom hver
Postet 30.07.06 kl 22:32
Postet 30.07.06 kl 22:51
jeg ønsker meg...
fler fisker i Gurami-serien
Postet 30.07.06 kl 23:01