Hvilken botia bør jeg velge? (side 2)

Jepp ..det ble det, men butikken hadde bare tre inne, så jeg får etterkjøpe.
MEN er det mulig de er SÅ effektive...???? Jeg hadde sikkert mer enn 500 sand og pestsnegler i akvariet(synlige til enhver tid). Etter at botiane flyttet inn for to dager siden, ser jeg ikke en eneste en, kun noen få skjell som ikke beveger seg. Går det an? Hvis de hadde spist alt dette burde de jo ha sprukket! Gjemmer seg sneglene? Er de(sneglene) så intelligente? I tillegg ser jeg botiane graver veldig dype hull både her og der... Andre som har erfaring med dette?
Ser ikke bort i fra at hullgravingen kan være sneglejakt

Og ja, de er helt vilt effektive...

Mvh Sondre.
Merkelig! Jeg har ikke sett de spise en eneste snegl(eller hørt det), men borte er alle sammen. Du sier de er effektive, men hvis de hadde konsumert slike mengder ville de vel ha dødd(trodde overforing/spising var fiskenes verste uvenn)?... Men noe har jo skjedd med sneglene...
Overspising???
Som jeg nevnte isted, alle krypendes snegler er vekk(untatt store eplesnegler), kun skall ligger igjenn. Kan virkelig disse små pakistanbotiane konsumere slike mengder?? Og i tillegg, De siste to dagene har jeg bare sett en av de tre jeg kjøpte...!!! Har de dødd av overspising? Gjemmer de seg nede i sanda?
Hva når, eller om alle sandsneglene er spist opp, blir det vanskelig for meg å ha sandbunn da??
Pakistanbotia er flotte!!
jeg skal kjøpe meg pakistanbotia. Har tidligere jhatt en liten stim på 5 av disse nydelige krabatene og vil absolutt kjøpe de igjen. De er morsomme og kjempeflink til å spise snegler. De lot mine store eplesnegler være i fred,men hadde ikke en pestsnegle igjen etter ett par dager,og jeg hadde mange!!! Nå har jeg sandbunn og sandsnegler men med den enorme reproduskjonen de har så er jeg ikke redd alle vil bli spist Begynte med 10,har over 100 nå,hvertfall!!
Botia er nattaktive, og det er først og fremst om natta at de jakter.
De er aktive om dagen også, men om natta er de i sitt ess
Har lest om folk som hører kneppelyder fra akvariet om natta, det er botiaene som uttrykker iver og gleder seg til å jakte i nattens mørke *hehe*
plask
Merkelig! Jeg har ikke sett de spise en eneste snegl(eller hørt det), men borte er alle sammen. Du sier de er effektive, men hvis de hadde konsumert slike mengder ville de vel ha dødd(trodde overforing/spising var fiskenes verste uvenn)?... Men noe har jo skjedd med sneglene...
mona o
Har lest om folk som hører kneppelyder fra akvariet om natta, det er botiaene som uttrykker iver og gleder seg til å jakte i nattens mørke:-) *hehe*

Finnes ikke noe koseligere enn å ligge på sofaen og høre polka-dot'ene klikke i vei Merkelig at en fisk kan lage en såpass høy lyd. Noen som vet hvordan?
Det er DET det er;)
Fant denne forumtråden da jeg søkte litt på polkadotter som jeg har hatt en stund og må si at det var godt og finne ut at de høye kneppelydene jeg ofte hører sent på kvelden og natta ikke er akvariet som holder på og sprekke/armaturet som er i ferd med å ramle ned etc. Men rett og slett fornøyde dotter på jakt etter mat
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap