Fotokonken desember 2006 (side 2)

Bjarne
[QUOTE=Karl Inge S]Lite spm ang publisering på forum-gjelder dette også sider som ikke er konkurrerende til AF, altså sider som ikke dreier seg om akvariehobbyen?

Hmmm, godt spørsmål. Skal se på den.

Minner deg på denne
Karl Inge S
[QUOTE=Bjarne][QUOTE=Karl Inge S]Lite spm ang publisering på forum-gjelder dette også sider som ikke er konkurrerende til AF, altså sider som ikke dreier seg om akvariehobbyen?

Hmmm, godt spørsmål. Skal se på den.

Minner deg på denne

Da har vi sett på dette Regelen står slik den er. Mao. at bilder til fotokonkurransen ikke kan være publisert på andre nettsteder generelt, det være seg såkalte "konkurrerende" nettsteder eller andre nettsteder. Reglementets pkt. 4 blir dermed ikke endret.

ehe.. føler meg litt dum når jeg stiller dette spørsmålet, men hvordan deltar man i disse fotokonkuransene?
HVOR sender man inn bildene??
ehe.. har ikke gjort det før men vil prøve nå.
går det an å bruke bilder som er tatt med "vanlig" kamera og som er scannet inn på pc`n?
Du melder deg på oppe til høyre, du ser den feite logoen for fotokonkuransen (er nedtelling til man kan registrere bildet der nå.)

Å scanne inn bildet til PC er fullt mulig, men dette reduserer selvsagt kvaliteten en hel del. Skal man få best kvalitet, blir bildet enormt stort i Mb, og da er det en del arbeid å få det ned i en størrelse som du kan bruke i konkuransen.

Men du må gjerne forsøke
Fredag kveld åpnes det for innsendelse av bidrag til fotokonkurransen for desember. Fine premier denne gang!
Karl Inge S
Er det noe rart her? http://akvaforum.no/fotokonkurranse.cfm?path=1805,1808

Hva tenker du på? Siden vises som den skal hos meg i alle fall
Merkelig, jeg leser da tydelig at det står at konkurransen starter 10.12? Men påmeldingsknappen er der da.
Karl Inge S
Merkelig, jeg leser da tydelig at det står at konkurransen starter 10.12? Men påmeldingsknappen er der da.

Ja? ...å problemet var....?

Dette vil jo si at du kan levere bidrag helt til den 10.12. ....
Konkurransen starter vel 01.12-mens avstemningen starter 10.12? Men det blir vel bare kverulering da
Karl Inge S
Konkurransen starter vel 01.12-mens avstemningen starter 10.12? Men det blir vel bare kverulering da :-)

Nei, det betyr at du kan levere inn bidrag til 10.12.
Etter det stenges innleveringsmuligheten
Da var jeg meldt på Noen som vet hvor mange bidrag det er nå (*hint* mods?)
Håper jeg får være med denne gangen da hehe.
er det noen som kan forklarer hvordan jeg forminsker bilder? Bildene er CIMG

Er du sikker på at dette ikke er navnet på bildefila og at dette ikke er en standard jpg-fil
det er navnet på bildefila ja..men når jeg laster det opp får jeg at bildet er for stort
hjelp? pliiiiiiiiiiiiis? thhhhiiihhiii. Gud eg føle meg dum som ikke kan d altså..hehe

Ta deg en titt her så finner du et program som du kan laste ned og benytte for resize : Fotoredigering
Plussmedlem
Det har kome inn 24 bidrag til fotokonkurransen! Fristen for å bli med går ut på søndag klokka 21! Flotte premier denne gongen!
nila-84
er det noen som kan forklarer hvordan jeg forminsker bilder? Bildene er CIMG

Det hun prøver å si er at dette er filnavn-formatet på bildene som blir tatt med hennes kamera.
CIMG kan stå for Cannon IMaGe eller Casio IMaGe. På mitt kamera er det CIMG001.jpg etc.
tertit
Det hun prøver å si er at dette er filnavn-formatet på bildene som blir tatt med hennes kamera. CIMG kan stå for Cannon IMaGe eller Casio IMaGe. På mitt kamera er det CIMG001.jpg etc.

Som ikke har noen betydning, for navnet på fila har ingenting å si, det er det til høyre for punktum som har noe å si. Dessuten fikk hun jo hjelp oppfor der.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap