Hvilken ciklide er din\deres favoritt?? (side 2)

min er vel Protomelas taeniolatus Kjempe flott malawi
Sajica ciklide er favoritten akkurat nå Men det er så mange fine jo!
min favoritt ciklide er palettcichlide så de i zoo butikken.men har ikke plass til flere fisk nå.
Malldrian
Min favorittciklide er denne:[URLBLOCK1] :-)))

Meget vakker!

Har du sett denne i Norge?
oskar og rødbuk ciclide og DISKUS
Aulonocara Iwanda
Min favoritt ciklide vil nok for alltid være Aulonocara Iwanda.
MC Darup
Meget vakker! Har du sett denne i Norge?

Ser den hver dag jeg, Mc Darup ))

Har en liten gruppe på 6 stk ungfisk gående sammen med noen vakre killier fra Tanganyika.
Symphysodon Tarzoo

[External Image]
Rose U
[URLBLOCK1]uten tvil.

Det der var et par spesielt flotte scalarer, Rose. Veldig! De hadde ikke den typiske oppdretts-fasongen eller utseendet, men minnet litt om viltfangede scalarer. Jeg snakker ikke om stripene altså, jeg mener hele fiskens utseende og form.

Er dette oppdrettsfisk du bare har kjøpt i butikk, eller er det noe spesielt du har fått tak i?
Minner meg litt om noen vf Peru-scalarer jeg hadde en gang...
Haplochromis Phenochilus Tanzanina
Finns det finare fisk?

Denna fisken är mycket fin synd att den inte kommer till sin rätt på de bilder som ligger i databasen på akvaforum.

Som god nr 2 Copadichromis Borleyi Crocodile rocks

Haplochromis Phenochilus tanzania
Finns det finare fisk?

Denna fisken är mycket fin synd att den inte kommer till sin rätt på de bilder som ligger i databasen på akvaforum.

Som god nr 2 Copadichromis Borleyi Crocodile rocks

http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?ID=1117
Uff DA
Har data problem på morgonen så det blev flera svar...hmm de är ju väldigt lika hihihi
Malldrian
[QUOTE=MC Darup]Meget vakker! Har du sett denne i Norge?

Ser den hver dag jeg, Mc Darup ))

Har en liten gruppe på 6 stk ungfisk gående sammen med noen vakre killier fra Tanganyika.

Din slemming!
Hvor fikk du tak i de da?
Thorichthys ellioti ligger mitt hjerte nærmest....tror jeg
Finnes jo så utrolig mange flotte ciklider!
mona o
[QUOTE=Rose U][URLBLOCK1]uten tvil.

Det der var et par spesielt flotte scalarer, Rose. Veldig! De hadde ikke den typiske oppdretts-fasongen eller utseendet, men minnet litt om viltfangede scalarer. Jeg snakker ikke om stripene altså, jeg mener hele fiskens utseende og form.

Er dette oppdrettsfisk du bare har kjøpt i butikk, eller er det noe spesielt du har fått tak i?
Minner meg litt om noen vf Peru-scalarer jeg hadde en gang...

Hei Mona

Den på det øverste bildet, er hunnfisken i det ene avlsparet mitt. Jeg kjøpte henne for flere år siden. Jeg kom over hannfisken som var en voksen innbyttefisk på en butikk i Bergen.

Disse har et utseende og en fasong som er utrolig flott, men jeg vet dessverre ikke hvor de kommer fra. Det er et flott par, som har lykkes med yngelpleien fra første kull.

Den på nederste bildet er avkom etter den øverste.

Jeg har et kull gående nå som jeg akkurat har tatt fra foreldrene. Denne gangen gikk de sammen med foreldrene i 2,5 måned.

Jeg har lagt merke til at foreldreparet ikke legger nye egg på en god stund, og blir rolige og i flott kondisjon, om de får gå lenge med yngelen.

Min(e) favoritt er definitivt altolamprologus calvus, og neolamprologus tretocephalus
MC Darup
Din slemming! Hvor fikk du tak i de da? :)

Jeg måtte til Sverige for å få tak i foreldrene

Siden den gang har de fått mange yngel!
Jeg leverte noen til Centrum Zoo i Drammen for en god stund siden, og det er mulig at de har flere ennå. Hvis de ikke har det, får du heller sende meg en mail, så kan det jo hende vi blir enige om noe

Når jeg har fått akvariene opp å gjøre igjen skal jeg løse inn "bursdagsgavekortet" fra min kjære, tur til Sverige med fritt fiskekjøp

Du får kanskje mail etterhvert
Helt greit, Mc Darup
Jeg skylder deg jo en tjeneste etter at du sendte meg alle de videoene, vet du
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Németh
Reklame for plussmedlemskap