Hva heter denne fisken? (side 2)

Gry
Hvilken butikk er det og hvor ligger den?

Jeg kjøpte dem i en seriøs dyrebutikk på Hamar.
Dyrebutikken heter Hero's Dogshop, i år har de holdt på i 30 år og jeg handler nesten alt jeg skal ha der. De har meget flinke og snille ansatte som alltid kommer med ett smil. Dyrebutikken har alt av dyr: hunde- og katte-utstyr, fugler, kaniner, marsvin, rotter og mus og selvfølgelig akvarieutstyr og fisker. Butikken ble nylig kåret til verdens beste dyrebutikk.

Det må være den "Ciklide" har linket til. Se på det andre bildet. Jeg husker at de i dyrebutikken kalte den noe som startet med C
Men mine har betydelig sterkere farger.
Trykte på "Finn akvarier med denne fisken" og får null treff.

Er den sjelden? Det er ikke lagret noe informasjon om den på Fiskebasen her.

Kanskje de har igjen flere av den på Hero's. Kunn tenke meg flere de er så søte og fine.

aquafish
[QUOTE=Gry]Hvilken butikk er det og hvor ligger den?

Jeg kjøpte dem i en seriøs dyrebutikk på Hamar.
Dyrebutikken heter Hero's Dogshop, i år har de holdt på i 30 år og jeg handler nesten alt jeg skal ha der. De har meget flinke og snille ansatte som alltid kommer med ett smil. Dyrebutikken har alt av dyr: hunde- og katte-utstyr, fugler, kaniner, marsvin, rotter og mus og selvfølgelig akvarieutstyr og fisker. Butikken ble nylig kåret til verdens beste dyrebutikk.

Høres ut som om den fortjener et besøk dersom jeg er på de kanter :0)
Ja, det er en bra butikk. Den er ikke så stor men, kunnskapen hos de ansatte er utrolig mye bedre enn hos andre dyrebutikker i nærheten.
har du snakket med dyrebutikken? fant du ut hvilken d var?
jeg synes den likner veldig på den jeg linket til men det er ikke sikkert det er den... men jeg begynner å tro det. på det ene bildet likner den veldig.
Sendte brev til butikken for 2 dager siden, så jeg regner med de fikk det i dag.
Inaktiv bruker
Hei Tore, fikk brevet ditt i dag.

Fisken heter på latin Cyprinella lurensis og er "selvfølgelig" ikke tukkla med på den måten. Hadde aldri tatt inn sånt piss. Måtte i så fall ha vert ved en feil, men sånt ser man jo med en gang.

Ingen fare

Mvh Ole

Ole Marius Ekeberg
Hei Tore, fikk brevet ditt i dag. Fisken heter på latin Cyprinella lurensis og er "selvfølgelig" ikke tukkla med på den måten. Hadde aldri tatt inn sånt piss. Måtte i så fall ha vert ved en feil, men sånt ser man jo med en gang. Ingen fare :-) Mvh Ole

Takk for svar. Skjønte at det ikke var noe tull med fiskene fra Hero's
Bra du fant ut av det.
Så ut som en veldig fin fisk!
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap