- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Algekule død ? (side 2)
Algekule død ? (side 2)
Postet 16.10.08 kl 22:36
Tarun-Andrè AndreassenAha. Å jeg som håpet på en spektakulær fødsel her. men er det noen som dyrker de, eller er det bare noe som skjer i naturen?
Les og lær... ;)
Postet 16.10.08 kl 23:38
Postet 17.10.08 kl 15:19
Postet 29.10.08 kl 11:47
Etter at jeg lot planteveksten i akvariet være i fred i noen måneder, etablerte algeballene^z^z^z^z^z^z^z -teppene seg så godt at jeg fortsatt sliter med å luke dem ut.
De vever seg mellom røttene og bladene på andre planter, og truer med å kvele dem.
Når jeg luker algeteppe, henger teppet så godt sammen at jeg river i stykker de plantene som er fanget i det.
Men grønt og pent er det jo... 8)
De vever seg mellom røttene og bladene på andre planter, og truer med å kvele dem.
Når jeg luker algeteppe, henger teppet så godt sammen at jeg river i stykker de plantene som er fanget i det.
Men grønt og pent er det jo... 8)
Postet 29.10.08 kl 15:14
Endret: 29.10.08 kl 15:15
KampfiskEtter at jeg lot planteveksten i akvariet være i fred i noen måneder, etablerte algeballene^z^z^z^z^z^z^z -teppene seg så godt at jeg fortsatt sliter med å luke dem ut. De vever seg mellom røttene og bladene på andre planter, og truer med å kvele dem. Når jeg luker algeteppe, henger teppet så godt sammen at jeg river i stykker de plantene som er fanget i det. Men grønt og pent er det jo... 8)
Bilde?
Postet 29.10.08 kl 15:18
KampfiskEtter at jeg lot planteveksten i akvariet være i fred i noen måneder, etablerte algeballene^z^z^z^z^z^z^z -teppene seg så godt at jeg fortsatt sliter med å luke dem ut. De vever seg mellom røttene og bladene på andre planter, og truer med å kvele dem. Når jeg luker algeteppe, henger teppet så godt sammen at jeg river i stykker de plantene som er fanget i det. Men grønt og pent er det jo... 8)
leste en eller annen plass at man skulle rett og slett sette ned en pepperkakeform ned i gresslaget og ta ut dette.. små hul, flere plasser.. da vil dette gro igjen etter en stund og gresslaget vil bli "nytt" og friskt.. så det bør vell gjelde for alge"matta" di?? så kan du jo selge det du tar ut, her på akvaforum
Postet 29.10.08 kl 22:22
gull(fisk)guttenleste en eller annen plass at man skulle rett og slett sette ned en pepperkakeform ned i gresslaget og ta ut dette.. små hul, flere plasser.. da vil dette gro igjen etter en stund og gresslaget vil bli "nytt" og friskt.. så det bør vell gjelde for alge"matta" di?? så kan du jo selge det du tar ut, her på akvaforum:D
Hehehe. Ny attraksjon. Pepperkakebyen blir i år bygget av algeball... ;D
Postet 29.10.08 kl 23:20
Postet 28.03.10 kl 05:07