- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Soft gun (side 2)
Soft gun (side 2)
Vi spiller som regel på søndager,aktiviteten varierer til forskjellige tider. Siden vi dekker fylket med klubben så hender det at vi har spill både i Kristiansund og Ålesund samtidig :P
Sommeren er vel storsesong for spill, og måten vi arrangerer på er at områdesjefer legger ut nyhet på hjemmesiden vår og inviterer til spill. De som vil kan melde seg på og møter opp på det aktuelle stedet
Her i Ålesund er det stort sett en privat holme vi bruker,så turgåere er ikke noe problem
Sommeren er vel storsesong for spill, og måten vi arrangerer på er at områdesjefer legger ut nyhet på hjemmesiden vår og inviterer til spill. De som vil kan melde seg på og møter opp på det aktuelle stedet
Her i Ålesund er det stort sett en privat holme vi bruker,så turgåere er ikke noe problem
Postet 09.03.07 kl 02:51
Postet 09.03.07 kl 08:10
Postet 09.03.07 kl 09:15
Postet 09.03.07 kl 09:49
Høyer'nSå du mener at det ikke gjør vondt å bli truffet av paintball...?? Kom hit, så skal jeg skyte litt på deg, så får vi se ;)
Langt mindre vondt enn å bli skutt på av et gevær som skyter 700 kuler like hardt i minuttet Blir noen deilige blåmerker av det også. Paintballgevær ser jo fjerne ut, mens airsoft er nesten identisk med ekte. Finnes også hagler som skyer flere kuler på likt. Ser ikke helt hvordan du får airsoft til å bli fjortis når det er fjortissene som er i skauen og spiller paintball :P
Postet 09.03.07 kl 10:58
Softgun vs. paintball
Har vært med å spilt begge greiene, i voksen alder - og synes det er sinnsykt artig. For min del betyr det ikke noe om våpnene ser ekte ut eller ei, er vel prinsippielt imot at sivilister skal ha våpen (utenom sertifiserte jegere) og synes krig er en lite smart måte å løse konflikter på i en såkalt sivilisert verden, intelligente mennesker imellom.
Personlig blir jeg giret av taktikk-tenkning, planlegging, gjennomføring og det å bytte på å være lagfører og -deltager + diverse team-roller.
Jo'a - jenter kan også få adrenalin-kick av å ha på kamo-klær og luske, og steike jeg skal si at damer får blod på tann når det rushes eller man har fått en i låret av en "såkalt" venninne, høhøhø! Da er det bra å ha verneutstyr, ja. Har bare vært med på den organiserte formen med avgrensede "leke-soner" og tydelig merking for turgåere. Tror det sikrer såkalt fredelig sameksistens Go-go-go!
Nei, jeg sier som Oksen Ferdinand: "vil heller sitte under korkeiken og lukte på blomstene, og planlegge mine neste akvarier"... Gammel og lat!
Personlig blir jeg giret av taktikk-tenkning, planlegging, gjennomføring og det å bytte på å være lagfører og -deltager + diverse team-roller.
Jo'a - jenter kan også få adrenalin-kick av å ha på kamo-klær og luske, og steike jeg skal si at damer får blod på tann når det rushes eller man har fått en i låret av en "såkalt" venninne, høhøhø! Da er det bra å ha verneutstyr, ja. Har bare vært med på den organiserte formen med avgrensede "leke-soner" og tydelig merking for turgåere. Tror det sikrer såkalt fredelig sameksistens Go-go-go!
Nei, jeg sier som Oksen Ferdinand: "vil heller sitte under korkeiken og lukte på blomstene, og planlegge mine neste akvarier"... Gammel og lat!
Postet 09.03.07 kl 11:14
Høyer'nSå du mener at det ikke gjør vondt å bli truffet av paintball...?? Kom hit, så skal jeg skyte litt på deg, så får vi se ;)
gjør vonere enn airsoft kuler (og griser myye mer) men airsoft hander ikke om å få vondt da.
Er vel fler som går over fra paintball til airsoft men.
og airsoft våpen er eksakte kopier av de ekte våpnene så det er
morsomere å spille med disse syntes jeg.
Er du uenig så er det helt greit for meg.
Det vi hovedsakelig vil begynne å spille er mil-sim.
Da later vi som om det er "ekte" militære situasjoner.
Har søkt kommunen og en privat grunneier om å få spille på områder på Torød som ligger på Nøtterøy like utenfor Tønsberg.
Får vi tillatelse melder vi dette til politiet så de er klar over at vi holder på der.
Da skal vi også begynne å verve/søke etter nye medlemer og få startet ordentlig klubb.
Antakelig bygge bunker med sandsekker som vi skal ha som base.
Blir da fellesutgifter som blir brukt til innkjøp av sandsekker, kamuflasjenett og div.
Skal også antakelig være med Stokke airsoftklubb innimellom.
Legger ved bilde av hagla jeg vil ha.
Postet 09.03.07 kl 16:25
Endret: 09.03.07 kl 16:27
Når det gjelder paintball vs airsoft så blir det alltid diskusjoner om hva som er best og bla bla. Men jeg synes ikke den ene "sporten" er mer voksen enn den andre. Nå kan man også få tak i paintball markører (våpen) som ser ut som the real deal.
Det jeg liker med airsoft er realismen,du løper der i skogen og du løfter geværet,hagla eller hva du enn nå har men da uten noen tank som holder kulene og stikker opp foran deg,jeg liker heller ikke tanken på å måtte vaske av alt malingsgriseriet av klærne før vi reiser derifra i bil eller båt.
Men man kan si det samme her som med mye annet,smaken er som baken :p
Det jeg liker med airsoft er realismen,du løper der i skogen og du løfter geværet,hagla eller hva du enn nå har men da uten noen tank som holder kulene og stikker opp foran deg,jeg liker heller ikke tanken på å måtte vaske av alt malingsgriseriet av klærne før vi reiser derifra i bil eller båt.
Men man kan si det samme her som med mye annet,smaken er som baken :p
Postet 09.03.07 kl 18:34
Postet 11.03.07 kl 18:40
Terrorpoliti med AK?
C'mon. :P
Postet 11.03.07 kl 19:24
Postet 12.03.07 kl 16:09
Postet 18.03.07 kl 21:00
Postet 18.03.07 kl 21:15
Postet 21.03.07 kl 21:46
jeg har
Jeg har en MP5 RAS fra da jeg spillte
Vurdere å selge denne da jeg ikke spiller lengere om noen skulle være intrisert.
Det er En mp5 ras med rødpunkt sikte, har også lyddemper og lykt til denne som følger med. det er 5-6magasiner og 2 baterier også..
Vurdere å selge denne da jeg ikke spiller lengere om noen skulle være intrisert.
Det er En mp5 ras med rødpunkt sikte, har også lyddemper og lykt til denne som følger med. det er 5-6magasiner og 2 baterier også..
Postet 21.03.07 kl 22:03
Postet 22.03.07 kl 15:50
Postet 31.03.07 kl 18:21
Da er jeg og en kompis offisiellt medlemmer i airsoftklubben NAF-ASK .
Vi er da også medlemmer i NASF (norsk airsoft forbund)
denne klubben har medlemmer i tønsberg - Horten distriktet, og har ett eget område til disposisjon i melsomvik.
vi er vel rundt 20 aktive medlemmer, og spiller hver helg. Starter kl 14.00 og holder på til vi ikke gidder mer. (ca kl 17.00 18.00)
Måtte da selvfølgelig ha nytt gevær og nytt utstyr.
Vi er da også medlemmer i NASF (norsk airsoft forbund)
denne klubben har medlemmer i tønsberg - Horten distriktet, og har ett eget område til disposisjon i melsomvik.
vi er vel rundt 20 aktive medlemmer, og spiller hver helg. Starter kl 14.00 og holder på til vi ikke gidder mer. (ca kl 17.00 18.00)
Måtte da selvfølgelig ha nytt gevær og nytt utstyr.
Postet 14.09.07 kl 19:18
Ak
Hei,
Hvor kjøpte du AKen?
Hvor kjøpte du AKen?
Postet 11.05.09 kl 22:03
Ak-47
AK-47 er best;P har en selv ikke aoutomat AK vanlig lading. Har også en taurus p228 og en anna liten pistol som det ikke er noe navn på.
Postet 12.05.09 kl 14:04