Vil du bidra med bilder av scalarer til artikkel om oppdrett? (side 2)
Jeg fant mailadressen til redaksjonen, og håper jeg husker riktig når det er til den adr artikler skal sendes inn
Jeg har nå sendt den inn for kjapp korrekturlesning, og for å høre evt tilbakemeldinger om noe skulle mangle eller jeg har uteglemt noe vesentlig.
Alle som har bidratt med bilder i denne tråden;
tusen takk! Mange av dem er brukt Snart vil forhåpentligvis den ferdige artikkelen med bilder ligge ute under Artikkelsamlingen her, så alle bidragsyterne kan kose seg med å se sine egne bilder publisert
Takk igjen til alle som hjalp til
Jeg har nå sendt den inn for kjapp korrekturlesning, og for å høre evt tilbakemeldinger om noe skulle mangle eller jeg har uteglemt noe vesentlig.
Alle som har bidratt med bilder i denne tråden;
tusen takk! Mange av dem er brukt Snart vil forhåpentligvis den ferdige artikkelen med bilder ligge ute under Artikkelsamlingen her, så alle bidragsyterne kan kose seg med å se sine egne bilder publisert
Takk igjen til alle som hjalp til
Postet 07.05.07 kl 14:08
Høres supert ut Mona Det er veldig ok at du der bildene skal være i artikkelen skriver det inn der. Har bildene filnavn som er selvforklarende skriver du bare inn filnavnet til bildet der dette skal være i artikkelen.
Må jo bare nevne det at artikkelsamlingen på AF bare vokser og vokser! Det gjør nok til at AF allerede kan skilte med den største nettbaserte samlingen akvaristiske artikler på norsk. Det er moro når det gror så godt
Må jo bare nevne det at artikkelsamlingen på AF bare vokser og vokser! Det gjør nok til at AF allerede kan skilte med den største nettbaserte samlingen akvaristiske artikler på norsk. Det er moro når det gror så godt
Postet 07.05.07 kl 15:17
Postet 10.05.07 kl 15:18
Postet 10.05.07 kl 15:42
Postet 10.05.07 kl 19:08
Odd Espenjeg venter... fort fort fort...=D
Jeg venter også, men vi må huske på at de som tilrettelegger og gjør om det jeg har skrevet til "artikkelformat" og legger det ut her, gjør slike ting helt og holdent på fritiden sin. Det er ingen som betaler dem for å gjøre sånne oppgaver, så vi får vel være sjeleglade for at disse ildsjelene gjør det i det hele tatt
Jeg er veldig takknemlig iallefall
Ka farsken sku' vi gjort ut'n AF...?
Postet 11.05.07 kl 16:31
Postet 28.05.07 kl 18:24
Artikkelen om scalareoppdrett er publisert! :-)
Da er artikkelen om scalareopprett lagt ut,
og den kan beskues her.
Takk igjen til de som bidro med flotte bilder
Håper den kan komme til nytte, og er artig lesning
Og kanskje noen akvarister kan finne hjelp der
og den kan beskues her.
Takk igjen til de som bidro med flotte bilder
Håper den kan komme til nytte, og er artig lesning
Og kanskje noen akvarister kan finne hjelp der
Postet 29.05.07 kl 22:55
Endret: 29.05.07 kl 23:00
Postet 29.05.07 kl 23:13
Det er min artikkel, og mine erfaringer ja. Jeg har ikke kopiert noe fra bøker og andres artikler.
Så svaret på spørsmålet er ja.
Men hva i all verden skulle det spørsmålet egentlig bety?
Så svaret på spørsmålet er ja.
Men hva i all verden skulle det spørsmålet egentlig bety?
Svein AntonsenSer at det ikke er vedlagt noen kildehenvisninger. betyr det at du ikke har brukt kilder,, men kun egen erfaringer? Svein
Postet 30.05.07 kl 00:54
Endret: 30.05.07 kl 00:55
Postet 30.05.07 kl 01:00
Postet 30.05.07 kl 01:22
Postet 30.05.07 kl 01:24
Endret: 30.05.07 kl 01:29
Postet 30.05.07 kl 01:31
DonaldSvein mente nok ikke at du hadde kopiert andre, Mona. Jeg er overbevist om at han mente, for eksempel, at Scalaren kom på markedet i 1911 burde kildehenvises. Kildehenvisninger gir bare artikler mer tyngde og substans. P.S. Det er en glimrende artikkel, Mona!
Hæ? Kildehenvise et årstall jeg har i hodet? Jeg kan ikke huske hvor jeg første gang leste at Columbus oppdaget Amerika i 1492 heller, men jeg går gjerne rundt og påstår det likevel uten å kunne kildehenvise til det....
Jeg skrev alt i hele artikkelen på strak arm i løpet av noen formiddagstimer, uten å slå opp et eneste sted. Alt kommer fra mitt eget hodes hukommelse, kombinasjon av lærdom jeg har lest over flere år i tusenvis av spaltemeter, og det jeg har lært ved egen erfaring da jeg oppdrettet scalarer. Og det man interesserer seg for, det husker man
Ta for eksempel Håvard S. Andresens artikkel om en bestemt levendefødende art (Kardinaltannkarpe), den nye artikkelen om guppy, og Wolands artikkel om kulefisk. Det er ingen henvisninger noe sted. Jeg leste f.eks. den samme artikkelen som er publisert her med forfatter Woland på originalspråket engelsk lenge før den dukket opp her på norsk.
Og Svein A har ikke en eneste kildehenvisning selv i sin egen artikkel om Betta oppdrett på hjemmesiden sin. Så hvorfor skulle andre måtte ha det, men ikke han selv? Man kan undres...
Postet 30.05.07 kl 01:40
Endret: 30.05.07 kl 01:49
Postet 30.05.07 kl 01:49
Endret: 30.05.07 kl 02:01
mona o[QUOTE=Donald]Svein mente nok ikke at du hadde kopiert andre, Mona. Jeg er overbevist om at han mente, for eksempel, at Scalaren kom på markedet i 1911 burde kildehenvises. Kildehenvisninger gir bare artikler mer tyngde og substans. P.S. Det er en glimrende artikkel, Mona!
Hæ? Kildehenvise et årstall jeg har i hodet? Jeg kan ikke huske hvor jeg første gang leste at Columbus oppdaget Amerika i 1492 heller, men jeg går gjerne rundt og påstår det likevel uten å kunne kildehenvise til det....
Jeg skrev alt i hele artikkelen på strak arm i løpet av noen formiddagstimer, uten å slå opp et eneste sted. Alt kommer fra mitt eget hodes hukommelse, kombinasjon av lærdom jeg har lest over flere år i tusenvis av spaltemeter, og det jeg har lært ved egen erfaring.
Hvor mange artikler om oppdrett og fisk skrevet av medlemmer her har egentlig kildehenvisninger? Svært få, om noen i det hele tatt. Hvorfor i all verden skal jeg begynne med det? Vi skriver jo alle utifra vårt eget hode og vår egen erfaring.
Ta for eksempel Håvard S. Andresens artikkel om en bestemt levendefødende art, Erlends artikkel om H. Zebra, den nye artikkelen om guppy, og Wolands artikkel om kulefisk. Det er ingen henvisninger noe sted.
Mona,
Ikke la deg provosere, jeg tror det er nettopp det Svein er ute etter, ref. dette innlegget i "min" tråd!
Postet 30.05.07 kl 01:50
DonaldJeg tror bare det var noe slikt han mente:-) P.S. Columbus oppdaget IKKE Amerika! :-)
Amerikanere flest liker å tro det De feiret stort femhundre års jubileet i 1992. Colombus "oppdaget" Amerika i 1492, men trodde han kom til India. Det er den offisielle versjonen (legg merke til at jeg nå skrev "oppdaget" i gåseøyne.
Vi nordmenn vet iallefall hvem som egentlig oppdaget Vinland!
Postet 30.05.07 kl 02:11
Endret: 30.05.07 kl 02:19
Liss NilsenKjempefin artikkel Mona,og kjempefine bilder:)
Takk Liss
Jeg lurte litt på om noen har orket å lese den helt enda, og om det er noen tilbakemeldinger noen ønsker å gi? Tenker spesielt på ting jeg kan ha formulert uklart kanskje, som kanskje bør omskrives og forklares bedre? Jeg kan vel ikke legge til så mye mer, den ble lang nok som det er Men er det noen setninger eller avsnitt som gjør at leseren sitter igjen med et spørsmålstegn liksom, og lurer "Hva mente hun med det" eller "Hva da?"
Sånne ting
Kom gjerne med tilbakemeldinger, for jeg setter pris på det om det er noe konstruktivt Skulle jeg komme til å skrive andre artikler senere så er det verdt å ta med seg
Tusen takk
Postet 30.05.07 kl 02:17
Endret: 30.05.07 kl 02:29
Postet 30.05.07 kl 02:19
Endret: 30.05.07 kl 02:23