Krokryggede guppyer-en teori (side 2)

Ørjan
Frank: Hvor har du lest at tarmparasitter fører til krumbøyde fisker?

En haug med plasser, kan nevne blandt annet denne siden
Dette gjelder forøvrig for de fleste tarmparasitter, ikke bare C. Cotti
min voksne platyfrue har knekt rygg nå etter siste yngel.... hun var stor og flott før.. nå er hun tynn og knekt i to på midten..

jeg burde vel avlive henne? hun prøver å spise men holder seg mye på bunnen...

hvordan avliver man mest skånsomt egentlig?

koke de?
Små fisk, guppystørrelse og mindre, kan avlives ved at man koker opp vann, lar det fosskoke og slippe fisken oppi. Større fisk avlives best ved å kutte nakken med en skarp kniv. Selv er jeg bare blitt mer og mer pysete og foretrekker avlivingsmetoden beskrevet i innlegg 23 i denne tråden.
Tror kanskje du har noen poeng likevell jeg

Har aldri sett dette hos noen hanner, og det er kun de største hunnene hos meg som har fått det :/
Mørke kar gir ryggproblemer på guppy
Fant denne opplysningen i en artikkel om hvilke behov guppy-yngel har. Der står det at guppyer som lever i dunkel belysning ofte utvikler ryggproblemer. Ville bare nevne det, ettersom det kanskje ikke er så kjent.

Det står følgende:
Lighting is also an important aspect in the growth of guppies. Many breeders keep the lights on anywhere between 12-17 hours. Strong bright lights are not necessary, but guppies that live in a dim tank will often form deformities of the spine. Lights should not be kept on around the clock so that the fish can rest and relax for at least 7 or 8 hours.

Her er hele artikkelen:
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap