Hvordan feste riccia og mose til stein. -Glem hårnett ;) (side 2)

Her er bildet av min rot m/hårnett og mose - satt ned igår. I høyre kant av rota/bildet synes hårnettet mot rota, og det er også mulig å se den svarte sytråden jeg surret herligheten fast med - men trådene blir sikkert skjult fint om mosen gror. Som sagt, hårnettet er fint/tynt/plundrete... Go Aggi!
Takk, Catfish! Flott med flere bilder. Og det ser jo mer profft ut det du har Iallefall til plantene er grodd utav... Men etterpå tror jeg ikke det spiller så stor rolle.

Det er nok tilgang og pris som vil være mest lokkende med min metode.. Jeg målte garnpølsa som var inni skrubben, og det ble jammen ca fire meter langt. Mer enn nok til å fylle karet med mosekledte steiner...

Som du sier så må man nok klippe nettet bort etter det er festet seg, og så la noe være igjen. Da må man nok være nøye på at ingen masker stikker ut, for begge typer nett vil fungere som et fiskegarn.
Jeg har festet mose (vet ikke navnet) på to røtter, men etter å ha sett hvor mye dere har festet, lurer jeg på om jeg har tatt litt vel tykt lag :o)
Legger med bilde her så dere kan se. Er det lurest om jeg tar dette opp igjen og heller legger tynnere lag, men over hele rota? Visste ikke hvordan det skulle gjøres, så bare prøvde litt. Noen som vet hva denne typen mose heter? Kjøpte den som en ball.
Glemte å legge til bildene, så de kommer her.....
Hmm, det der ser ut som ei algekule.
Judosola
Hmm, det der ser ut som ei [URLBLOCK1].

Ser sånn ut ja *rødmer*..... Hva skal jeg gjøre? La det være sånn, eller ta det av å rulle det til en ball igjen? Vil dette jeg har satt fast overleve,eller har jeg ødelagt hele greia? Det er jo litt søtt å se på når yngelen svømmer å beiter på rota :o)
Lene E
Ser sånn ut ja *rødmer*..... Hva skal jeg gjøre? La det være sånn, eller ta det av å rulle det til en ball igjen? Vil dette jeg har satt fast overleve,eller har jeg ødelagt hele greia? Det er jo litt søtt å se på når yngelen svømmer å beiter på rota :o)

I følge denne tråden skal det være mulig å bre den utover slik du har gjort.
Tror du det er best å legge et tynnere lag, eller skal jeg bare la det være som det er nå?
Jeg aner ikke hvordan det skal være. :p Men synes det ble litt stilig sånn som du har det nå. Du kan jo vente og se om det er antydninger til at den ikke trives slik.
Lene E
Tror du det er best å legge et tynnere lag, eller skal jeg bare la det være som det er nå?

Vanligvis hvis man legger for tjukt lag mose, så visner den delen av mosen som ligger underst uten lys og sirkulasjon, slik at det nederste dør og blir helt brunt.

Men lurer litt på disse algekulene... Algekulene er jo vant til å gro i ball, slik at det innerste av mosekulen ikke får særlig med lys og sirkulasjon uansett. Så det kan jo gå bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Klas Almqvist
Reklame for plussmedlemskap