Aldri mer fiskefelle! (side 2)

Eg har både "Genius" og flaskefellen. Ingen av disse er etter min mening brukendes til å fange guramier og coryer "over natten".

Flaskefellen har eg boret "hundre" hull i, så der er det ikke mangel på sirkulasjon. Men dersom man har luftsnappere i karet bør man følge med. Når eg derimot fanger annen fisk lar eg gjerne flaskefellen stå natten over.

Geniusen er faktisk genial, selv om den absolutt burde vært produsert i flere størrelser; den er ikke akkurat liten
Med denne kan det ikke gå galt siden man selv må være fysisk tilstede for å fange fisken.

Eg liker veldig godt begge typer. Øksefisk fanger eg fremdeles med håv

Min plan er å benke meg foran 450L med noen øl (kjøleskapet står rett ved akvariet hehe) og vente på at fisk skal gå i fella. Bedre å prøve dette først enn å tømme alt ut av karet for å få tak i fiskene.

Men jeg skal ha ut ca 30 cory/aspidoras, det er kanskje dødfødt å satse på felle da? Tenkte å sette opp en 60L balje på badet med lufting og ha helga på meg til å få tak i alle.
I ditt "tilfelle" ville eg valgt den gode gamle håven. Da blir du sikkert ferdig før jul

Men en fiskefelle først kan selvfølgelig hjelpe på.
Donald
I ditt "tilfelle" ville eg valgt den gode gamle håven. Da blir du sikkert ferdig før jul ;-)

Jeg er tilhenger av å bruke torvplater under sanda og har et meget godt beplantet kar. Har nå erfart at plantene sitter DØNN fast i torvplatene, de følger med plantene opp og da kommer samtidig plantesubstratet opp til overflata... (leire som løser seg opp i vannet, ugh) Dessuten er armene mine for kort til å nå rundt i 450 literen med håv... Så ja, ehh jeg gruer meg skikkelig hvis jeg må tømme og fange med håv

Når jeg får råd en gang skal jeg få laget meg et kar etter mål; langt, ikke så bredt og ikke over 50 cm høyt!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap