- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- Hva er din favoritt Stimfisk? (side 2)
Hva er din favoritt Stimfisk? (side 2)
Postet 14.05.07 kl 23:10
Postet 15.05.07 kl 22:34
Frank AngellMå nesten legge til at jeg syntes SAE er fantastisk flotte stimfisk de også. Riktignok blir de noen store, feite slamper, og ligner således på meg :D Kan være derfor jeg liker disse så godt som jeg gjør :o
Ingenting gale med store feite slamper vel...
Jeg kunne også sagt SAE her, men glemte dem helt... Jeg tar dem liksom som en selvfølge... Mine feite slamper er veldig flinke i synkronsvømming. Det er nettopp det som gjør dem så artige
Postet 15.05.07 kl 22:52
Postet 15.05.07 kl 23:06
Frank AngellMå nesten legge til at jeg syntes SAE er fantastisk flotte stimfisk de også. Riktignok blir de noen store, feite slamper, og ligner således på meg :D Kan være derfor jeg liker disse så godt som jeg gjør :o
Enig her, Frank
Jeg har 8 SAEer sammen med 9 Puntius denisoniier.
Enkelte av SAEene stimer ofte sammen med Puntiusene.
Det synes jeg er et flott syn!
Postet 15.05.07 kl 23:20
Postet 16.05.07 kl 08:50
Aggi[QUOTE=Kesol] Leoparddanio hadde jo vunnet, hadde det ikke vært for de elendige stimegenskapene
Hæ? Stimer ikke danioene dine? Er de sjuke? :P
Mine Leopard Danioer stimer verre enn alle stimfisker jeg har sett, iallefall... :S
Når sant skal sies, så er det sykdom ute og går - 8 har blitt til 6, og jeg skylder på vannverket...
MEN... Her en en dag når jeg satt meg ned og så etter, la jeg merke til at de 6 gjenlevende stimer forferdelig bra.
Og kan noen være så snill å komme og ta bilder av mine? De er så pene...
Postet 17.05.07 kl 13:01
Postet 28.05.07 kl 13:47
En fisk jeg virkelig har fått sansen for er gullbarber Fantastisk flotte i fargene, og i fasongen (skikkelig fiskefasong ). Måten de kan svømme hver for seg i karet, for så å plutselig søke trygghet i hverandre og klynge seg sammen, er fasinerende og søtt å se på! De er også veldig søte når de lusker rundt og plutselig kommer et lite hode forsiktig frem, (med store øyner) - og så fyker de inn igjen hvis de blir redde En vakker dag skal jeg ha et artsakvarium med de fiskene!
Postet 28.05.07 kl 14:31
Postet 28.05.07 kl 14:38
Postet 04.06.07 kl 15:51
Postet 25.07.07 kl 20:17
Svart fantomtetra
Skaffet meg for noen uker siden en stim på ti svarte fantomtetra. Mannen i butikken hadde seff ikke peiling på hva han solgte, og kallte dem for sort tetra. Deretter kom denne komentar fra han da han putta fiska i posen "OJ var jo røde også her..gjør det noe?" ( de røde viste seg å være jenter av arten ) *ler* kom hjem og måtte søke litt i fiskebasen her. Fant så ut at det var sorte fantomtetra. Men det klaffa godt, og jeg er helt fortapt i denne flotte stimfisken. For en gjeng som spiser røde mygglarver om morran. Blir nok flere av disse etterhvert.
Postet 25.07.07 kl 20:27
Postet 25.07.07 kl 20:41
Postet 26.07.07 kl 20:55
Postet 26.07.07 kl 21:09
Postet 07.08.07 kl 12:23
Postet 07.08.07 kl 13:02
Jeg er veldig svak for Sitrontetra. I dempet belysning får disse små fiskene en fantastisk skinnende gulfarge.
De er trives i bløtt vann med lav pH, og passer derfor godt sammen med de fleste sør-amerikanske dvergciklider. Jeg har dem selv sammen med et par Apistogramma Hongsloi i pH 5,5.
Flotte stimere som stort sett lar yngel være i fred
De er trives i bløtt vann med lav pH, og passer derfor godt sammen med de fleste sør-amerikanske dvergciklider. Jeg har dem selv sammen med et par Apistogramma Hongsloi i pH 5,5.
Flotte stimere som stort sett lar yngel være i fred
Postet 07.08.07 kl 13:11
Inaktiv bruker

Her er mine favoritter:
små stimfisker som jeg har selv:
1. Glødebåndstetra
2. Neontetra
3. Kardinalltetra
små stimfisker som jeg ikke har:
1. Rødmunnstetra
2. Kileflekkrasbora
store stimfisker/gruppefisker som jeg har: