irriterende! (side 2)

Plussmedlem
malla100
det er som oftest ikke mange dyre butikker i en by

Kommer an på lommeboka til den enkelte det. Hvor dyrt man oppfatter prisene i butikkene...
Men du mente kanskje dyrebutikker...
Dyrebutikker
Loomis
[QUOTE=malla100]det er som oftest ikke mange dyre butikker i en by

Kommer an på lommeboka til den enkelte det. Hvor dyrt man oppfatter prisene i butikkene...
Men du mente kanskje dyrebutikker... ja det va dyrebutikker eg mente
Jeg synes bare det er kult når butikken har feilmerket fisk jeg, for da får jeg ofte fisk svært billig Jeg prøver ikke å rette på dem, for da risikerer jeg å måtte betale full pris, så jeg bare peker på dem jeg vil ha og later som jeg tror det er den arten/varianten som står på lappen

Mvjnz
Jeg synes bare det er kult når butikken har feilmerket fisk jeg, for da får jeg ofte fisk svært billig:) Jeg prøver ikke å rette på dem, for da risikerer jeg å måtte betale full pris, så jeg bare peker på dem jeg vil ha og later som jeg tror det er den arten/varianten som står på lappen:)

Joda, ser den der, men hva om det er en i utgangspunktet billig fisk du vil ha som er feilmerket så den koster mye?:P
Jo, da sier jeg seff ifra, men det har ikke skjedd ennå
Maretard
[QUOTE=Mvjnz]Jeg synes bare det er kult når butikken har feilmerket fisk jeg, for da får jeg ofte fisk svært billig:) Jeg prøver ikke å rette på dem, for da risikerer jeg å måtte betale full pris, så jeg bare peker på dem jeg vil ha og later som jeg tror det er den arten/varianten som står på lappen:)

Joda, ser den der, men hva om det er en i utgangspunktet billig fisk du vil ha som er feilmerket så den koster mye?:P

Skjønner det er veldig fint når man har såpass stor kunnskap, men hva med de som ikke vet at butikken har feilmerket fisken og kommer hjem med noe helt annet enn planlagt og får seg en real aha-opplevlese når fisken kommer i akvariet...:P
Jeg synes jo man burde undersøke hvilken fisk man vil ha før man drar til butikken for å kjøpe den jeg da, og ikke stole på at butikken vet hvilke fisker man burde kjøpe.

Men det er klart at enkelte fisker er så like at man ikke kan se forskjell på dem uten å studere dem, men hvis man undersøker på forhånd finner man ut hvilke fisker som ofte feilmerkes og hva de feilmerkes som, og dermed kan man sjekke dem i butikken. Og hvis man kommer hjem og poster bilde i forumet og finner ut at det ikke var fisken de trodde likevel, har man all rett til å levere den tilbake, siden de feilmerket den.
MC Darup
Tror nok endel akvarister kan framstå som arrogante de også.. ;)

dette mener jeg er et veldig godt poeng!
De fleste fortjener ris, noen heldige få fortjener ros
jeg har to veldig forskjellige eksempler.

Dårlig: jeg var i en dyrebutikk på vestlandet( vil ikke si hvilken by for jeg tror ikke de har så mange å spekulerer i om de leser dette :P), bor ikke her men er her på besøk hos mormor. som 15 åring som er over gjennomsnittet intresert generelt i dyr . tok jeg meg en liten tur i dyrebutikken. da jeg kom dit, så jeg en relativt lusen fiske avdeling. de hadde masse 60l-70l ers kar. de var fylt med det meste, var gasnke skuffet, over forholdene der, helt til jeg så et kar der det ikke var noe lys is så ejg så ikke med en gang hva de hadde inni det 60 eller 70 liters karest! da så jeg 4 voksne diskuser, som som ålte seg rundt på den bitte lille plassren som var der. jeg ble rett og slett lei meg. de hadde alt for store fisker i så små kar. jeg så blant annet Praktbotia som var store, og det tydet på at de hadde vært der inne hele livet sit hadde lyst til å redde dem alle, men jeg har ikke fåt klar signal fra pappa om en 120L en gang så det var relativt uaktiuelt, jeg sa ifra til betjeningen. spurte først litt sånne kontroll spørsmål da, jeg spurte hvor mye det var for diskusene, da følgt hun meeg bort til akvarie og sa meg prisen. da komenterte jeg den lille plassen diskusene hadde, da fik jeg det berømte gryntet tilbake...

Så til det veldig bra'e : jeg bor i sandvika og zoo1 butikken her, er fenomenal! ha snakket mest samme fyren om akvarie, noen grunnet tilffeldighet tror jeg. han er kjempe hyggelig og kan mye, snakket også med noen andre om blant annet fugl som jeg er rimelig grønn på. fik lært mye. så takk til Zoo1 sandvika for at jeg fik mer smak på hobbien

sorry hvis det ble litt for Off topic :S
ser jo at denne tråden er litt gammel...men men

Jeg jobber i zoo butikk,har jobbet i diverse butikker i hordaland og det er ikke mange av de ansatte som driver med akvarie aktivt hjemme...I alle butikkene jeg har jobbet i er det jeg som har ansvar for akvarie avdelingen,slik er det nå også Men jeg liker det
For meg er det veldig viktig å gi gode råd og de andre ringer meg hvis de lurer på noe de ikke kan svare på!
Jeg liker ikke å selge fisk til folk som ikke bryr seg i det hele tatt i hva du sier til de,men neste gang hører de på oss og vi har veldig mange faste fornøyde kunder!Jeg synes det er utrolig givende når kundene kommer inn og skryter av oss,det er KJEKT det!Vi prøver å være god på akvarium,pga det er så mange butikker som er forferdelig dårlig på det emne...

Selv har jeg hatt akvarium siden jeg var 9-10 år gammel og ble fort bitt av liter syken!Nå trives jeg best med spesial fisk og føler at jeg kan gi kundene veldig mye info om de fleste fisk!

Jeg skjønner godt at folk blir frustrert,men de er bare mennesker...Og om folk visste hvor mye en skal kunne når en står i zoo butikk,så kanskje det hadde vært mer forståelse Det er utrolig mye og vanskelig å finne sååå kunnskapsrike folk!Ang døde fisk i kar er alltid kjedelig,men de kan feks nettopp kommet en leveranse osv...Vi prøver alltid å fjerne med en gang,det er som regel aldri sykdom de dør av,men stress...Det er svært sjelden sykdom i butikk og hvis de har det ofte er det jo noe hakkende gale med vannkvaliteten
Lena Ellingsen
Det er svært sjelden sykdom i butikk og hvis de har det ofte er det jo noe hakkende gale med vannkvaliteten :(

Det vil jeg si meg ganske uenig i. Har selv tuslet inn i det som i mine øyne er for mange dyrebutikker der de har fisker med sykdommer som hvitprikk svømmende rundt i akvariene. Jeg forstår helt klart at slike stress-sykdommer fort kan oppstå etter frakten til dyrebutikken, da det er en lang og stressende reise. Dersom det også opplyses om at disse akvariene er karantene-kar er det greit, men jeg har sett fisker med hvitprikk bli solgt...
Vi setter alltid fiskene i karantene uansett når de ankommer butikken!
Vi har aldri sykdom i våre kar og det er jeg veldig glad for!Men jeg studerer alltid fiskene når de kommer inn i butikken,for å se hvem som må stå ekstra lenge i karantene
Er feks fiskene våre slappe (kanskje etter transport),selger vi heller ikke...da beklager vi og ber kunden komme tilbake en annen dag!

Man bør kunne identifisere sykdom på fisk når man jobber i butikk...tror jeg hadde blitt veldig flau om jeg hadde solgt en syk fisk...
I "min" dyrebutikk har de altid deres nye fisk i karantene i en uke uansett og er der sygdom, så prøver de at klare dette, men sælger ingen fisk fra karret uten at de er raske igjen.
Men ja ikke alle har pejling og nogle kan være vældig arrogante, men de fleste gjør deres bedste tror jeg. Ingen har glæde af at sælge forkerte fisk.
Der er "rådne kar" alle vegne, også indenfor akvariedriften, men det gjør jo ikke alle sælgere dårlige.
Jeg syntes man skal være glad for den viden man selv har og dermed kan undgå fejl, men for os andre som vet knap så mye, vi har selvfølgelig brug for ekspedienter der vet lidt mere om hva de har med at gjøre. Gid alle ville indrømme når der var noget de ikke vidste, det ville gavne alle i længden.
Når det er sagt, så er jeg også glad for at jeg ikke selv arbejder i en dyrebutikk, for der må godt nok være mange muligheder for at lage fejl med alt de skal vide!
Kan jo nesten sitere min egen personlige tråd her, om gode kunnskaper hos dyrebutikken Sier ikke at jeg krever de ansatte skal være eksperter, men de må vel da akseptere at det finnes andre som kan være det, eller i det minste har mer peiling en de som står bak kassa.

- Meg;" Jeg skal ha 30stykker av de kardinaltetraene der".
- Ansatt;" Kardinaltetra? Det der er golden nugget, 300kr stykket".

nåja... Jeg er ikke SÅ dum at jeg ikke vet forskjellen på en golden nugget og en kardinal... Forskjeller er jo ganske vesentlig...
Ble ikke noe fisk i den dyrebutikken for å si det sånn.
Tilfeldig bekjentskap
© Kirsti
Reklame for plussmedlemskap