kuuhliål (side 2)

Hvis man har hatt flere enn 1- 2 kuhliiåler i et akvarie synes jeg oppførselen sier sitt ang stim/ ikke- stim.
Jeg har "alltid" hatt 3-4-5 stk, sjeldent jeg ser noen individer sløve alene. De velger tydeligvis å oppholde seg samlet.
I allefall virker det slik på meg etter hva jeg har observert
Absolutt
Men når anerkjent litteratur hevder noe annet, så er det kanskje verdt å se litt nærmere på saken?
tender
Har sjekket litt rundt dette om Kuhlii og behov for stim. I [URLBLOCK1] tråden har det kommet noen svar som er ganske entydige. Det ligger også lenke til et bilde tatt on-location i Borneo hvor de blandt annet fant kuhlii-ål. Det sies at disse oppholdt seg i svært store grupper under en samling med råtne blader. Vet ikke om det kan betegnes som noe bevis, men det er ihvertfall en pekepinn. Forøvrig vil jeg anbefale å titte på bildene som det er lenket til innlegg nr.6. Fantastiske habitat bilder fra Asia :)

Flink du er til å skrive engelsk! (misunnelse)
Jepp, tror ingen som har holdt disse i akvarium er uenig. Desinformasjon i enkelte akvariebøker er ikke uvanlig, men det forbauset meg å finne det i disse to som er regnet for å være blant de bedre.

Kule linker, Tender
Tante Astrid
Kule linker, Tender :)

Ja for de som skal sette opp Asia-biotop bør det være bøtter av inspirasjon å hente der
Fant ut at den skillpaddemønstrete kuhliiålen min er en Pangio shelfordii ifølge linkene over.
Kanskje du kan sende bilde til basen av den? Var innom 'Loaches.com' også, men det ene bildet de har av denne ligner ikke noe særlig. Det behøver ikke bety stort siden det antagelig er variasjoner innen arten. Uansett, jeg synes din er kjempenydelig, antagelig den peneste Pangio-arten jeg har sett bilder av
Ja utrolig synd jeg ikke kjøpte flere eller har funnet det igjen, er jo litt trist for den ene som da ikke har noen "like". Men da vet jeg jo litt mer hva det er og kan si det til butikken jeg kjøpte i, de ville nemlig gjerne ha fler av dem.
Eller legg inn bildet på Loaches med spm om hvilken Kuhlii du har?
Galemor
Fant ut at den skillpaddemønstrete kuhliiålen min er en Pangio shelfordii ifølge linkene over.

Jeg tillot meg å spørre på loaches om kuhliiene dine. (håper det var ok). Det kan virke som det er shelfordii du har ja. Sammenlign bilde i innlegg nr. 14 med dine
Galemor

Wow, de var knallfine! Prøve å få en butikk til å bestille inn...
Tusen takk, utrolig snilt, må jo være medlem for å få skrive og gadd rett og slett ikke melde meg inn, så helt greit det du gjorde
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap