Føler jeg mangler noe? (side 2)

Bettina
Mona, hvor gamle tror du pandaene er, de er ca 2 - 2 1/2 cm, ikke så tykke. Er de minste sjarmtrollene jeg har sett.


Det er utrolig vanskelig å si, fordi oppfòringen har så enormt mye å si. Hvor mye mat de har fått, hvor ofte (hvor mange ganger pr dag) og det aller viktigste; hva slags mat de har fått.

Jeg tuller ikke, men maten har alt å si for veksten, dvs hvor fort de vokser.

Jeg har forsøkt forskjellige varianter av dette med fòringstyper i oppdrettet. Og det er ingen tvil. Yngel som er fòret opp på tablettfòr og tørrfòr vokser lite, bare halvparten så fort som de som er fòret opp på levendefòr som nyklekt artemia og microorm. Frossentfòr som opphakkede mygglarver hjelper også på veksten.

Hvis dine Corydoras panda kommer fra en kommersiell oppdretter, tipper jeg de er ca tre mnd gamle. Jeg kan bomme med flere uker i begge retninger, men sånn ca altså... Vi vet jo ikke hva slags fòring de har fått.

Hvis man hadde delt et kull i to, og fòrer dem opp i to ulike kar, der det ene får levendefòr og det andre får boks-fòr og flakfòr, så ville de fleste blitt sjokkert over forskjellen...
Ok ;o)

De er kjøpt på dahls i moss, vet ikke hva de har fôret med men jeg skal ihvertfall gi de mye snacks
hei Bettina .0),

så bra det ble, fint å få følge oppbygging av akvaredekor i en tråd på denne måten,
bare lurte på en ting....bakvegg og bunnlag vil ikke danne så skarp kontrast når plantene vokser til, men har du prøv ut hvordan det funker m.speilplate der bak?
Selv bruker jeg det for å gjøre overgangen fra fronten i akv.mykere uten å behøve "ett helt byggverk" der bak...
Til å begynne med syntes jeg det bare var speilbilde av rommet jeg så, men normal blakking i vannet/litt alger p.glasset/plantevekst/fisk gjør veldig snart at det blir en sterk dybdevirkning , hvor du kan hjelpe de kontrastene du ønsker i akv.m.v.... Jeg skraper nå bakglasset slik at speilvirk.kommer der jeg ønsker. Spesiellt stim-fiskene er flottere m.speil...:0)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap