Elgjakt! (side 2)

Jeg skal på elgjakt i helga.
-og da snakker jeg om de gråbrune med FIRE lange bein, Aggi!
- Ikke roper jeg på dem, heller!
Nå skal det sies at JEG bare er "hund", da. Har ikke tatt jegerprøven, for jeg er litt skuddredd... :\
Men "hunder" må man også ha. Disse staute karene kan sitte ute i skogen med børsa si så mye de vil, men elgen bare lister seg utenom!
(For de som lurer så har ikke jaktlaget "mitt" elghund, men jakter med skytterlinje som sitter på poster og drivere ("Hunder") som driver elg mot skytterlinja. )
Elgjakt er gøy, det!
Var på elgjakt fra onsdag av. Vi var 4 stykker på høyfjellsjakt etter elg. Så ingenting. Var masse spor så vi finner den vel en annen (h)elg.
Kunne godt tenke meg å prøve meg på elgjakt, men det er ikke elg i den landsdelen der jeg bor.

Men vi har hjort, og jeg har skutt meg en bukk til nå. Vi har enda tre dyr på kvoten, så kanskje blir det flere

Teinefisket er startet også nå, så nå er det valgets kval. De tobente, de firbente eller de åttebente. Jeg løper fra "stokk til vegg" for tiden. ;D
(For de som lurer så har ikke jaktlaget "mitt" elghund, men jakter med skytterlinje som sitter på poster og drivere ("Hunder") som driver elg mot skytterlinja. )
Elgjakt er gøy, det!

Hmmm - høres ikke helt trygt ut det der....................:-P
Grønska
(For de som lurer så har ikke jaktlaget "mitt" elghund, men jakter med skytterlinje som sitter på poster og drivere ("Hunder") som driver elg mot skytterlinja. ) Elgjakt er gøy, det! Hmmm - høres ikke helt trygt ut det der....................:-P

Hehe, nei det hørtes litt vågalt ut, så det da jeg skrev det! Vel, det er selvsagt en hel rekke sikkerhetstiltak til stede!
Ødelagt elgjakt.
I grenda der jeg bor ligger det nå ei elgbikkje og slikker sine sår. Før jakta begynte ble den angrepet av en irritabel elg som sparket den nesten fordervet. Bikkja sto i bånd utenfor huset og gneldret, og hadde ingen sjanse til å komme unna da elgen kom settende. Veterinæren har sagt at ingenting er brukket og at den bare er mørbanket, men det blir jo ikke noe jakt på den i høst. Elgen er farlig!
Jeg vet om ei som var ute og kjørte med hunder og slede på vårparten (Dette var ganske langt nord i Norge, så sledeføret varte helt til etter elgene kalvet).
De "kjørte seg på" ei elgku med kalv. De var et stykke unna da hun oppdaget elgene og stoppet, men det var selvsagt alt for nærme for en god elgmor, spesielt med en flokk "ulver", så hun gikk til angrep.
Hun som kjørte klarte å legge seg ned og velte hundesleden over seg, så hun lå beskyttet, men hundene var jo bundet fast, og elgkua tråkket og sparket seg fram og tilbake gjennom hundespannet noen ganger før hun var fornøyd og dro avsted med kalven sin.
Det gikk med noen hunder der. Fryktelige greier.
Elgen er ikke til å spøke med hvis man kommer for nær.

I helga ble det to elger på jaktlaget, men den ene ble nærmest et "barmhjertighetsdrap". De fant elgkua liggende på ryggen nedenfor en bratt skråning, klemt fast mellom en trestamme og ei rot, så den klarte ikke reise seg. Den levde ennå, men ble raskt avlivet. Den var sterkt preget av sykdom, avmagret og med svulster, så den hadde sikkert snublet i skråningen fordi den var så svekket. (Det er ellers svært sjelden å se elger som har snublet!) Det ble ikke menneskeføde av den!
Noen som har fått noe mer elg nå da? Jeg reiser til fjells i morgen for og prøve lykken igjen.
Frank Thrana
Noen som har fått noe mer elg nå da? Jeg reiser til fjells i morgen for og prøve lykken igjen.

lol noob!!1

Vi ble ferdig etter en uke... 6 dyr.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap