Forslag til små fisk? (side 2)

Det er visst flere arter med kallenavnet Lakrisgurami ute og går?
De to artene det er bilde av på linken din er jo P. nagyi og P. harveyi....?

Gyrd
Prøv lakrisgurami (Parosphromenus deissneri)! Har de sjøl sammen med galaxy i en 54 l... Lakrisguramiene har en helt annen holdning i karet enn galaxy, der galaxyen er høyt og lavt, så svømmer lakrisguramien rund med rolige grasiøse bevgelser. Den bruker finnene som propeller, nesten som kulesfisker :-) Utrolig flotte skapninger, som ikke alle andre har :-) [URLBLOCK1]
mona o
Det er visst flere arter med kallenavnet Lakrisgurami ute og går? De to artene det er bilde av på linken din er jo P. nagyi og P. harveyi....?

Aww..Det var ikke noe info om de fiskene på fiskebasen heller
De var djevelsk like, da Og fine var de alle sammen.
Gjorde et bildesøk på Google etter det latinske navnet du oppga, og det krydde av feil bilder overalt. Man må følge linkene helt ut for å se etter.

Men det bildet som finnes i Fiskebasen her må da noen medlemmer som er eiere av arten kunne få byttet ut? Det var en stakkarslig pusling som var satt til å representere arten P. deissneri i Fiskebasen, gitt...

Takk mona o!
Tror da at jeg ikke skal ha flere fisketyper i bare ett akvarium, men da tror jeg at jeg skal gå for Corydoras pygmaeus som du foreslo, Galaxyrasbora og muligens prøve meg på Lakrisgurami.
Det blir nok mere etter hvert når jeg har plass til å sette opp resten av akvariene, så om det er flere forslag er det bare å pøse på
mona o
Det er visst flere arter med kallenavnet Lakrisgurami ute og går? De to artene det er bilde av på linken din er jo P. nagyi og P. harveyi....? [QUOTE=Gyrd]Prøv lakrisgurami (Parosphromenus deissneri)! Har de sjøl sammen med galaxy i en 54 l... Lakrisguramiene har en helt annen holdning i karet enn galaxy, der galaxyen er høyt og lavt, så svømmer lakrisguramien rund med rolige grasiøse bevgelser. Den bruker finnene som propeller, nesten som kulesfisker :-) Utrolig flotte skapninger, som ikke alle andre har :-) [URLBLOCK1]

Ja det stemmer at det er mange arter og varianter, og de kalles poplært for lakrisgurami, men etter som jeg har skjønt så er det P. deissneri som opprinnelig ble kalt lakrisgurami...

Kjøpte noen flere VF P. deissneri sumatra på Dahls i dag til 59 kr stk... Det er ingen gal pris, i tillegg har de chilli/mosquitorasbora til 14 kr stk, hvis det er en interessant småfisk? Jeg vet at P.deissneri har stått/står på Imazo lista, så det er mye mulig at den lokale dyrebutikken kan ta de inn. Det bildet som er i fiskebasen er "litt" misvisende, men det skal sies at det er kun hannene som får den flotte leksdrakten... Når de ikke er i leksdrakt, har de svart/brune og lyse striper, og ikke "stått i posen hele dagen farge" som den i fiskebasen...

Har man ett lite kar og mulighet for å klekke artemia så er lakrisgurami en utrolig flott fisk å ha
Ja, da har jeg bedt butikken om å ta inn Galaxyer, Pygmepansermaller og noen flere Dvergtannkarper.
Synest ikke at jeg burde få flere fisker akkurat nå siden jeg ikke har plass til å ha flere kar gående.
Så får man jo håpe på at de klarer å skaffe alle fiskene, og ikke gir meg en blodpris.
Okay, de fikk ikke inn pygmepansermaller, men galaxy er det å få.
Spørsmålet mitt her er: Er 68 kr for Galaxy dyrt? Jeg syntest at dette var i meste laget siden jeg har hørt og sett andre kjøpe denne for 25-40 kr.
68 kr for stimfisk er ikke det lit stivt?
Ja, da var jeg å hentet noen flere dvergtannkarper og mine nye Galaxyrasboaer. Prisen var stiv, så jeg kunne ikkje kjøpe flere en 6 stk.
Har jo også Lampeøyekilli i dette karret og i går så jeg dem legge egg for første gang. Er veldig spent på om det blir noe av dette da. De var ikke venlig instilt mot mine Galaxyer da men nå blander de seg fint og godtar hverandre. Desverre så fikk de ikke inn Corydoras pygmaeus, så det får vente til en annen gang.
Bussprisen var helt sinsyk, den må ha gått opp noe helt forferdelig. Betalte 60 kr mere nå en jeg har gjort før og bare bussturen for å hente fiskene kom på over 300 kr...kunne blitt noen flere Galaxyer...
Jeg synest at noen av disse Galaxyene så litt pusslete ut av seg også, spesielt en av dem er kjempetynn, og jeg er usikker på om den en gang kommer til å leve lenge. Den svømmer normalt og er aktiv ellers. Har bestilt avskallet artemia så da kanskje at den kommer seg. Altid optimist
Jeg har selv et lite kar med mini fisk og de er ikke alltid lett å få tak i nei. Her er antall jeg har og pris jeg betalte (på galleriet i Bergen):
Corydoras pygmeatus, pris 40 kr stk (fikk kun tak i 6 stk)
Corydoras habrosus, pris 35 kr pr stk (11 stk)
Galaxyrasbora, pris 59 kr pr stk (kjøpte 15 stk)
Dette er priser jeg ikke synes er ille, men så koster bussbilletten min 30 kr hver vei...
Anen
Jeg har selv et lite kar med mini fisk og de er ikke alltid lett å få tak i nei. Her er antall jeg har og pris jeg betalte (på galleriet i Bergen): Corydoras pygmeatus, pris 40 kr stk (fikk kun tak i 6 stk) Corydoras habrosus, pris 35 kr pr stk (11 stk) Galaxyrasbora, pris 59 kr pr stk (kjøpte 15 stk) Dette er priser jeg ikke synes er ille, men så koster bussbilletten min 30 kr hver vei...

Det var ganske rimelige priser du har fått da.
Og 30 kr for bussen er jo nesten gratis.
Heller 30 kr for en vei en 167 som jeg betalte :P
Skulle gjærne hatt Corydoras pygmeatus selv men de fikk ikke dem inn denne gangen.
Får håpe på en ny sjanse neste gang
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap