Diverse spørsmål om Eremittkreps (side 2)

Men er det så lurt å la sånne dyr krype rundt på gulvet?? Jeg tenker på trekk, stress osv? Det beste er vel at de er i terrariet der det er stabil temp og fuktighet?!
Men. Jeg finner ikke eremittkreps i basen. Er det fordi det eeegentlig ikke er et vanndyr, eller har det bare aldri blitt gjort?
Lro
Men er det så lurt å la sånne dyr krype rundt på gulvet?? Jeg tenker på trekk, stress osv? Det beste er vel at de er i terrariet der det er stabil temp og fuktighet?!

Det stod i den artikkelen at Eremittkrepsene likte å komme litt ut av terrariet.. Det stod at man burde ta de ut av og til, å la de gå rundt..
Jeg savner også Eremittkreps i basen her på Af..
Malin.P
[QUOTE=Lro]Men er det så lurt å la sånne dyr krype rundt på gulvet?? Jeg tenker på trekk, stress osv? Det beste er vel at de er i terrariet der det er stabil temp og fuktighet?!

Det stod i den artikkelen at Eremittkrepsene likte å komme litt ut av terrariet.. Det stod at man burde ta de ut av og til, å la de gå rundt..

Javisst gjør det det! Så feil kan man ta (selv om jeg fortsatt syns det er litt rart!)

Fikk litt lyst på disse rare skapningene selv
Theodor døde for 1-2 dager siden.. Fant han død i går. Skjønner ikke hvorfor han døde?!? Er så lei meg nå, for jeg var blitt såå glad i han!

Og jeg kjøpe enda en krabbe igår (før vi fant ut at Theodor var død). Den nye krabben har fått navnet Doris og er mindre enn Arthur.

Men tror ikke jeg har høy nok temperatur.. Kan denne varme terrariet?
Malin.P
Kan [URLBLOCK1] varme terrariet?

Tenkte bare jeg skulle "bumpe" denne :P

Men jeg kan jo oppdatere litt også:
På sist fredag kjøpte jeg to Eremittkreps til, men den ene var slapp hele lørdagen, og på søndagen var den død. Tror ikke den tålte turen fra dyrebutikken.

Men den andre lever og ser ut til å trives. Men den mangler navn, så hvis noen har et navnetips så er det bare å rope ut.

Arthur og Doris ser også ut til å ha det bra.

Bilde: Den nye og Arthur. Den nye er den som er ute av skallet, og Arthur er den som sover :P
Malin.P
Bilde: Den nye og Arthur. Den nye er den som er ute av skallet, og Arthur er den som sover :P

Bilde hvor? :p
Judosola
Bilde hvor? :p

Hahaha, nå skjønner jeg ingenting :P
Jeg la jo bildet der.. Men jeg tror jeg gjorde et eller annet :P

Her er bildet :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap