- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Snødybder landet rundt (side 2)
Snødybder landet rundt (side 2)
Postet 05.01.08 kl 20:52
Inaktiv bruker
ja, nå nærmer det seg 30 her........
Postet 05.01.08 kl 20:56
Postet 05.01.08 kl 22:22
Fy faen som jeg gleder meg til i morra!
Her på nesodden har det falt 40 cm og jeg og faren min (jeg og han står aktivt på slalom, storslalom og super g, han står også litt konkuranser i utfor) skal til Norefjell for og stå litt.
Har lest at det ikke har hvert så mye snø der som nå siden 1990 på denne tiden
Her på nesodden har det falt 40 cm og jeg og faren min (jeg og han står aktivt på slalom, storslalom og super g, han står også litt konkuranser i utfor) skal til Norefjell for og stå litt.
Har lest at det ikke har hvert så mye snø der som nå siden 1990 på denne tiden
Postet 05.01.08 kl 23:11
Postet 05.01.08 kl 23:20
Postet 05.01.08 kl 23:21
Postet 05.01.08 kl 23:55
Postet 06.01.08 kl 07:24
Postet 06.01.08 kl 11:00
Postet 06.01.08 kl 11:14
LinkaHer i Askim har det vel kommet ca 8-10 cm og det snør tett. Dette er det meste jeg har sett i hele vinter. Noen her som kicker på at det er så lite snø ?? Noe er galt med klimaet. Det må det være for dette er ikke normalt. Mvh Linka
Noe har skjedd med klimaet, det er sikkert og visst. Hvis man ser på historien med snø på sørlandet hvertfall. For å gi en kort liten historie da(jeg skal hvertfall prøve å gjøre den kort) Så var det alltid stoore snømengder da pappa var liten. mulig å stå på ski, skøyter, ake osv. jeg husker fra jeg var liten at det som regel alltid var snø før jul, og jeg kunne stå på ski og sånn. det var riktignok ikke så mye snø som da pappa var liten, men snøen var brukandes..
så, husker jeg et år hvor det regnte på julaften, det var første året jeg husker det ikke var snø. Etter det året kan jeg ikke huske at det har vært snø på julaften. Istedet for at det kommer litt snø før jul, kom det da mellom romjula/nyttårsaften og i januar.
Å så. til de tre siste åra. Da har snøen kommet i stooooore mengder rundt omkring denne tiden. Ifjor snødde vi t.o.m inne. Noe som jeg absolutt ikke er vant med. er ikke blitt så ille dette året heldigvis, men har igrunn ikke så store forhåpninger.(et lite snøminne til; jeg var russ ifjor, og da vi begynte å gå med russeklærne var det fortsatt snø...Dette er jo da i April.)
Så noe har skjedd med klimaet, for det har gått fra store snømengder hele vinteren, til å bare være litt snø av og til, til at det kommer stooore snømengder på en liten periode, som da ligger langt ut på våren...
Postet 06.01.08 kl 13:15
AggiDet er meldt snø/sludd, til helga, her på vestlandet. Det hadde vært helt supert, hadde det ikke vært for at vi skal tilbringe mye av helga på veien... :-/ Skal i bryllup på Stord, og det frister lite å slapse rundt i finstasen. Er mektig lei av selskaper nå... Like før jeg foreslår at vi kan feire bryllup under dyna med en svær bolle popcorn, og en god film... Men siden det ikke er meg som skal til alters, så er det nok ingen som vil høre på meg... ;P
En oppdatering: Her kom det ingenting som la seg.. Det ble mildt og stormvær istedet... Bruden fikk nok noen snøfnugg i håret, men tror hun hadde håpet på full vinter, siden hun kom helt fra Amerika, og hadde valgt "snowflake-theam" (som jeg ville ha kalt vinterprinsesse-tema) som påkledning.
Ellers slapp vi å føle oss som skøyteløpere på veiene, og det var en lettelse...
Postet 06.01.08 kl 16:50
LinkaNoen her som kicker på at det er så lite snø ?? Noe er galt med klimaet. Det må det være for dette er ikke normalt.
Det blir vel litt varmere generelt, men været har alltid variert. Mange vintre når jeg var liten var uten snø også, og alle lurte på hva som var "galt" da også, fordi de husket ikke for 3 år siden når det var akkurat likt :P I år kom snøen tidlig og forsvant, heldigvis. Kommer vel igjen i Februar kan jeg tenke meg. Greit for meg :P
Postet 06.01.08 kl 17:06
Inaktiv bruker
nå har snøen gått tilbake 10 cm ca pga regn, så nå kan dere tro vi har ett kjempefint føre herhehe..
Postet 08.01.08 kl 11:50
Postet 08.01.08 kl 13:30