Priser på reol (side 2)

Inaktiv bruker
jeg ville gått for noe ala den typen som vist på bildet lafet i tre, men kler du sidene med plater og har klaffer over, så blir det seendes ganske så bra ut altså
ja det kunne vel funket med kledning på sidene evt og luker. må sjekke ut pris på dette også=)
Vidar Alfei
[QUOTE=G&T]hei, et alternativ om du ikke vil ha det fabrikkprodusert :) vi lagde oss nettopp en reol for 3 stk kar på ca 60 l. Vi hadde platene og skruer fra før, lektene (1 1/2 " x 2") kjøpte vi for 146 kr ferdig kappet. 4 stk 140cm, 6stk 35 cm, 6 stk 60cm. Vi la inn litt arbeidshøyde mellom "etasjene", og har litt rom bak karene, der ligger ledninger, tidsur og forgrenere. Funksjonelt, men kanskje ikke helt vanlig stuemøbel. Vi er fornøyd, men da vi hadde en kjenning innom som så reolen for første gang, mumlet han "det må finnes en diagnose for slikt...."


Var faktisk en genial løsning dette!

Men eg personleg liker porsareol best, men som sagt smak og behag.

G&T
Jeg synes løsningen ikke bare var genial, men den ser pen og ordentlig ut også.
Diagnosen som kan brukes her, er velkjent: Litersyke. , og det har ingenting med utseendet på møbelet å gjøre.
Til mindre kar\ reoler, ville jeg uten tvil gått for plank og plater. Prisen tillater da at en kan satse på mer fancy greier til karene.

Til større oppsett, der både justering av føtter, og stabiliteten er ekstremt nøye, ville jeg gått for porsa.

Har selv reol med 3*150L, altså en samlet vekt på ca 600kg fordelt på 4 prosaføtter, og ville aldri i livet våget å prøve dette med treverk - ikke på de skjeve gulvene hos meg

Enten reolen er av tre, sveisa stål, eller porsa, kan en faktisk forbedre utseende av reolen etter eget ønske\ behov.
Selv har jeg laget plater som hindrer innsyn over karene på sidene, laget plater i bak-kant slik at dekkglass ikke trengs, og utstyrt karene med nok lys.

Lyset har jeg festet på 50*50 firkantrør av aluminium, som glir på en bit gammel nylonfjøl.
På siden av reolen er det ett "kott" på 40cm, der jeg har laget hyller til filtre, satsflasker og annet rot. Dette er skjermet med en sort gardin, som også kan brukes til å skjerme karene for direkte sol nattetid om sommeren.

På toppen av reolen er det lagt en plate, slik at jeg kan plassere bokser med alt mulig akvarelatert rot.
Under reolen, er det en kasse med hjul, med ennå mer rot.
Hver mm er utnyttet til det fulle
Platene jeg kler med, er gratis plater (emballasje til paller med laminat\ parkett), og de tåler fukta utmerket.

Totalt kostet det meg derfor litt maling, og litt silicon, å kle reolen slik.
Rørene til lyset var noe jeg hadde liggende det også, så for meg er det ikke mange ører det kostet å forbedre utseendet til reolen.

Frank Angell
....Selv har jeg laget plater som hindrer innsyn over karene på sidene, laget plater i bak-kant slik at dekkglass ikke trengs... ...Platene jeg kler med, er gratis plater (emballasje til paller med laminat\ parkett), og de tåler fukta utmerket....


Dette var jo bare nydelig....

Kunne du beskrevet enda litt mer.....?
Har du brukt samme typer plater til lukene over karene ?
Hvordan har du festet platene til reolene? Skrudd, limt ?
frank. ja en slik vil jeg ha hehe=)
Ebbeto
Dette var jo bare nydelig.... Kunne du beskrevet enda litt mer.....? Har du brukt samme typer plater til lukene over karene ? Hvordan har du festet platene til reolene? Skrudd, limt ?

Takker
Frontlukene fulgte med reolen, og er av sort plast. Sideplantene er rett å slett limt fast, med ett par dråper lynlim på strategiske plasser. Siden det ikke er noen belastning på disse, trenger jeg bare å kakke de løs, når\ om karene skal ut av reolen.


Regner med å starte en "personlig akvarietråd" etterhvert, der jeg besrkiver ting mer detaljert.
Men det var jo den berømmelige tiden til slike småsysler Har prioritert å støtte opp i forumet i stedet for en slik tråd, og med aktiviteten her på AF ser det ut til at enkelte planer må forskyves en smule
kunne ikke gi et hint hvor den reolen er kjøpt=) og ca pris. hehe=)
Vil tippe prisen ligger på hvertfall 10000,- komplett
det var en grei forklaring=) takk! blir kanskje en reol jeg går for før 200 l alikevel da jeg kan ha flere arter=) skal se hva det kommer på av pris hehe skal jo ha att litt til en bil også=P
Stine J
kunne ikke gi et hint hvor den reolen er kjøpt=) og ca pris. hehe=)
Reolen ble kjøpt brukt i butikk (ca 8mnd gammel).
Betalte en uanstendig lav pris for denne.
Vet at den kostet med prosa, kar, dekkglass, 3*30W lys, hjørnefilter (svamp) godt over 12 lapper inn til butikken.

Jeg har regna på hva det vil koste meg å sette opp reolen slik den er i dag, med lys, varme, filter, kar, dekor, arter etc, og avslører ikke den summen i plenum Fikk vondt både her og der :p
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap