Hva slags sverddrager? (side 2)

Akvarieordlista her på Af
Hannens forplantningsorgan blant levendefødende fisk. Gonopodiet erstatter også gattfinnen hos disse.
Åja:P
Jeg ser igrunn ingen forskjell uansett, men så er jeg ganske ny på sånnt, så det er igunn ikke så rart:P
hunnfisk har "vifte"formet gattfinne det ser du tydelig på bilde 3 og på bilde 2 ser du at han ikke har det han har på en måte bare en smal spiss finne...
Shlush
hunnfisk har "vifte"formet gattfinne ;) det ser du tydelig på bilde 3 og på bilde 2 ser du at han ikke har det ;) han har på en måte bare en smal spiss finne...


Takk

Har lært å se forskjellen nå^^ Har levert tilbake den svarte og oransje hannen, men har for tiden masse små babyer, ser man kjønnet fra man ser formen på den finna? For jeg ser bare huer :P
Det er vanskelig å se det på de når de er små :p Men du kan se forskjell ved å se om finnen er vifte-formet etter spiss ja ) Har platy å gyppy selv, og du ser det på den finna der også :p (pluss at guppyhannene har som oftest slør da). Har en liten guppyyngel selv, vet fremdeles ikke kjønn der nei :p Men det kan jo hende du har et kull med flest hoer :p )
Du ser det got på disse bildene:

[External Image]
Dette er en hunnplaty, du ser den svarte vifte-formede finnen under (gattfinnen) langt bak

[External Image]
Og dette er en hannplaty, du ser at det ikke er en vifte-formet finne bak, men bare en spiss finne )

Det samme gjelder sverddrager, bare at hannen vil etterhvert få sverd da :p


hunn sverddrage


En ung hann sverddrage


P.S alle bilder og linker er fra akvaforum
Hei hei
Sverddragere kan skifte kjønn når som helst. En gutt kan bli jente og jente kan bli gutt. Ser ut som to hunner og en hann
ja ja, men i utgangspunktet :p he heh Du ser da vilket kjønn fisken er akkurat der å da :p
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap